Minister satte strøm til lynladere i Nyborg

Transportminister Trine Bramsen åbnede fredag den første danske Uno-X lokation med fire 300 kW lynladere i Nyborg. Uno-X har en klar ambition om at være en del af den grønne omstilling og skabe Danmarks bedste kundeoplevelse med nem, hurtig og billig lynladning til elbilister over hele landet

Trafikminister Trine Bramsen satte sammen med Ole Robert Reitan strøm til lynladerne ved tankstationen i Nyborg

Det er helt afgørende for, at vi kommer godt ind i fremtiden, at der er aktører, der tager et samfundsansvar. Og hvis der er nogen, der har været gode til det, så er det Uno-X.

Sådan lød det fra Transportminister Trine Bramsen da hun fredag den 22. april var med til at fejre åbningen af Uno-X's første lynladere til elbiler i Nyborg på Fyn. Ministeren trak i sin tale på tankstationens placering i målbyen for 2. etape af årets Tour de France

- Den gule førertrøje, kunne man med rette sige, at Nyborg Uno-X har i dag.

Udover transportministeren var der også taler fra adm. direktør for Uno-X Danmark A/S Jørgen Lindemann og CEO for Reitan Retail og bestyrelsesformand for Uno-X Mobility Ole Robert Reitan.

Den norske CEO Ole Robert Reitan, der gennem Reitan Retail også driver REMA 1000 og 7-Eleven i Danmark, fremhævede åbningen som starten på en ambitiøs satsning fra Uno-X inden for elektrisk mobilitet. Deltagelse i den grønne omstilling ligger ifølge Ole Robert Reitan ligefor for Uno-X.

- Uno-X er verdens mest effektive mobilitetsselskab og skal selvfølgelig være med på rejsen, som vi alle skal på de næste årtier, sagde Ole Robert Reitan.

Helt konkret åbnede de prominente gæster for lynladning med 300 kW med fire lynladere på Storebæltsvej 7 D i Nyborg – lige ved motorvejsafkørslen fra Storebæltsbroen. Laderne giver plads til, at op til otte elbiler med CCS-stik kan lade på samme tid.

Hos direktøren for Uno-X i Danmark var der også sat strøm til et stort smil.

- Hos Uno-X har vi en stor ambition om at bidrage til den grønne omstilling. Derfor er det fantastisk for os nu at kunne tilbyde el med lynladning til kunder med elbiler”, sagde Jørgen Lindemann, adm. direktør hos Uno-X Danmark A/S

Han løftede samtidig sløret for, at lynladere også kan dukke op ved REMA 1000 butikker.

- Som en del af Reitan Retail kommer vores ladekoncept ikke kun til at styrke vores danske netværk af Uno-X stationer – det bliver med tiden også udrullet på andre Reitan-lokationer, fx ved REMA 1000 butikkerne

Samme koncept – nu også med el

Fokus for Uno-X er at skabe den samme gode kundeoplevelse, som Uno-X-kunder allerede kender det fra tankning og bilvask: Det skal være nemt, hurtigt og billigt. Helt i tråd med Uno-X konceptet vil alle kunder med en elbil og et betalingskort, fx et VISA/Dankort, nemt og billigt kunne lade og hurtigt komme videre – hele døgnet.

Lynladningen hos Uno-X kræver ikke abonnement, oprettelse, ladebrik eller lignende. Der er konkurrencedygtig pris pr. kWh. Så alle elbilister på farten vil have mulighed for at benytte sig af de nye lynladere – bare de har et almindeligt betalingskort. Prisen pr. kWh er 1,00 kr. resten af april, og herefter 4,50 kr., hvilket er markedets billigste.

Uno-X er en kæde af tankstationer i Danmark og Norge. Kæden ejes af
Reitangruppen og tæller i Danmark over 140 ubemandede stationer.
Uno-X arbejder for at gøre tankning så hurtig, enkel og tryg som
muligt. www.uno-x.dk

Ny og miljøvenlig bilvask: Uno-X vil gøre det nemmere at få en ren bil i Horsens24.2.2022 10:25:08 CET | Pressemeddelelse

Bilister i Horsens og omegn kan se frem til rene biler på en ny, enkel og grønnere måde. Uno-X lancerer en ny svanemærket vaskehal, hvor vandforbruget er mindsket med ca. 80% og hvor energiforbruget er væsentligt mindre sammenlignet med traditionelle vaskehaller – en bedre løsning for både din bil og for miljøet. Det første spadestik til vaskehallen på Vejlevej 12 er allerede taget – og vaskebørsterne begynder at køre om få uger.

Ny og miljøvenlig bilvask: Uno-X vil gøre det nemmere at få en ren bil i Odder9.2.2022 10:31:23 CET | Pressemeddelelse

Bilister i Odder og omegn kan se frem til rene biler på en ny, enkel og grønnere måde. Uno-X lancerer en ny svanemærket vaskehal, hvor vandforbruget er mindsket med op til 90% og hvor energiforbruget er væsentligt mindre sammenlignet med traditionelle vaskehaller – en bedre løsning for både din bil og for miljøet. Det første spadestik til vaskehallen på Rådhusgade 65 er allerede taget – og vaskebørsterne begynder at køre om få uger.

Ny og miljøvenlig bilvask: Uno-X vil gøre det nemmere at få en ren bil i Birkerød3.2.2022 11:49:34 CET | Pressemeddelelse

Bilister i Birkerød og omegn kan se frem til rene biler på en ny, enkel og grønnere måde. Uno-X lancerer en ny svanemærket vaskehal, hvor vandforbruget er mindsket med op til 90% og hvor energiforbruget er væsentligt mindre sammenlignet med traditionelle vaskehaller – en bedre løsning for både din bil og for miljøet. Det første spadestik til vaskehallen på Kongevejen 158 er allerede taget – og vaskebørsterne begynder at køre om få uger.

Hurtigere og nemmere: Helt ny Uno-X på vej til Brønderslev23.11.2021 10:07:29 CET | Pressemeddelelse

Bilister i Brønderslev og omegn vil snart kunne se frem til endnu en topmoderne og lynhurtig tankningsoplevelse, hvor der er tænkt på selv den mindste detalje. Uno-X har allerede taget første spadestik til den helt nye station på Velkomstcenter Syd 2, som vil åbne op for brændstofpumperne om få uger. Uno-X tøver ikke med at spå stationen til at blive regionens flotteste og mest brugervenlige.