KEA - Københavns Erhvervsakademi

Milepæl for KEAs optag

Københavns Erhvervsakademi øger optaget med 3 procent i forhold til sidste år. Den beskedne stigning bunder i et ønske om at bevare det høje kvalitetsniveau og høje beskæftigelse blandt dimittenderne.

Erhvervsakademierne topper som drømmestudie blandt kommende studerende, og Københavns Erhvervsakademi har de seneste år haft en eksplosiv vækst i såvel ansøgninger som optag.

”Det er første gang, KEA runder 2.000 studerende i optag. Det er en milepæl, som vi er stolte af og glade for. Når vi alligevel ikke optager flere, selv om vi med 6.000 ansøgere havde mulighed for det, er det fordi vi vil uddanne til job, og sikre os at erhvervslivet får de absolut bedste kandidater,” siger erhvervschef Jørgen Ravnsbæk.

KEA modtog knap 10 procent flere ansøgninger i år og har de seneste fire år haft en stigning i ansøgertallet på 118 procent.

”Det viser en stor interesse hos de unge for at tage en uddannelse, der er målrettet erhvervslivet. Og det betyder, at vi kan vælge de absolut stærkeste ansøgere, hvilket giver et endnu højere fagligt niveau og øger attraktionen ved at studere på KEA,” siger rektor Ingo Østerskov.

• KEA øger optaget med 3 procent i forhold til sidste år
  • Optaget på de internationale uddannelser er steget med 12 procent
  • De to største stigninger er sket på Produktudvikling og Teknisk Integration med 106 procent og It-teknolog med 79 procent
  • Af alle videregående uddannelsesinstitutioner i Danmark har erhvervsakademierne haft den største vækst i optagstallet siden 2006
  • I år modtog KEA 10 procent flere ansøgninger i forhold til sidste år
  • Erhvervsakademiuddannelserne står i år for den største procentmæssige stigning i antallet af 1. prioritetsansøgninger. 13 procent flere end sidste år har valgt disse uddannelser som 1. prioritet
  • Læs mere om KEAs ansøgertal her

For yderligere kommentarer kontakt Erhvervschef Jørgen Ravnsbæk på tlf. 22 16 29 61

Fotos til fri download kan hentes her

KEA - Københavns Erhvervsakademi udvikler og udbyder praksisrettede videregående uddannelser på erhvervsakademiniveau og professionsbachelorniveau samt efteruddannelse.
Det sker i nært samarbejde med regionens erhvervsliv og uddannelsesinstitutioner i ind- og udland. KEA fungerer desuden som videncenter for offentlige og private virksomheder. KEA har 9.000 studerende og 600 ansatte.

Erhvervschef Jørgen Ravnsbæk på tlf. 22 16 29 61

Information om KEA - Københavns Erhvervsakademi