Mikonomi.dk vinder titlen som Danmarks Sundeste Arbejdsplads 2018 i Region Hovedstaden

Det var en tæt kamp mellem AWM Network og IIH Nordic, men det blev AWM Network, der løb med sejren i sidste ende. De kan derfor nu, med deres uambitiøse løbeklub, kalde sig for Danmarks sundeste arbejdsplads 2018 i Region Hovedstaden.

Den 22. maj 2018 blev AWM Network, som driver sammenligningstjenesten Mikonomi.dk, kåret som Danmarks sundeste arbejdsplads 2018 i Region Hovedstaden. Efter en tæt kamp med 2. pladsen, IIH Nordic, blev det altså AWM Network, der løb med titlen i regionen. De deltog i konkurrencen med deres uambitiøse løbeklub, som de kalder TURC. TURC står for The Unambitious Running Club og blev blandt andet dannet med ambitionen om, at alle, uanset niveau, skulle kunne være med.

“TURC blev stiftet for at støtte det sociale på arbejdspladsen og for at få bragt motion ind som en naturlig del af arbejdsugen. Det er nemlig vigtigt for os at skabe en arbejdsplads, hvor vi på alle måder prøver at skabe glade, sunde og motiverede kollegaer”, fortæller Glen Michaelsen, der er medstifter af TURC.

Bedre socialt samvær og mere energi i hverdagen

Der er ingen tvivl om, at initiativet har skabt en masse fordele for virksomheden og dets medarbejdere. Medarbejderne kan blandt andet nikke genkendende til, at der er kommet et stærkere socialt sammenhold og mere energi i hverdagen.

“Det er meget tydeligt, at det sociale samvær er blevet stærkere, efter vi har startet denne løbeklub. Det er skønt at være sammen med sine kollegaer på en anden måde, end vi er hver dag på kontoret. Derudover har flere af løberne gentagne gange nævnt, at de føler større overskud i hverdagen, efter at konditionen er blevet forbedret”, fortæller Rasmus Hultquist, der er Organic Performance Manager hos AWM Network og medlem af den uambitiøse løbeklub.

Den 29. maj kåres landsvinderen

AWM Network, LINAK, Sirena, Tridan/Quickparts og Center for Handicap i Lolland Kommune blev de 5 regionsvindere, der skal kæmpe videre om den endelige titel som Danmarks sundeste arbejdsplads 2018. Den helt store vinder af konkurrencen findes og kåres tirsdag den 29. maj.

Bag denne store konkurrence står Falck Healthcare, Forsikring & Pension, Dansk Erhverv og Dansk Firmaidræts Forbund. De ønsker med konkurrencen at sætte fokus på de gode initiativer, som danske arbejdspladser tager for at skabe et bedre og sundere arbejdsmiljø for medarbejderne.

Mikonomi.dk sammenligner priser på finansielle ydelser som lån, forsikringer og a-kasser. Mikonomi.dks formål er at give forbrugeren overblik over de billigste alternativer, så brugeren dermed sparer flest muligt penge. Det gøres opmærksom på, at Mikonomi.dk ikke har interesse i at fremme nogle af de nævnte aktører i denne historie.