Mikonomi.dk slår et slag for sundheden på arbejdspladsen

Sammenligningstjenesten Mikonomi.dk går sammen med en række andre virksomheder ind i kampen om at blive Danmarks Sundeste Arbejdsplads 2018. Med deres uambitiøse løbeklub, TURC, håber de på at vinde æren af at blive kåret som Danmarks Sundeste Arbejdsplads.

Med løbeklubben TURC som deres initiativ, træder Mikonomi.dk ind i kampen om at blive den sundeste arbejdsplads i Danmark i 2018. TURC, som løbeklubben hedder, står for The Unambitious Running Club, da klubbens formål er, at alle medarbejdere, uanset niveau, skal kunne løbe med.

TURC blev stiftet for at støtte det sociale på arbejdspladsen og for at få bragt motion ind som en naturlig del af arbejdsugen. Det er nemlig vigtigt for os at skabe en arbejdsplads, hvor vi på alle måder prøver at skabe glade, sunde og motiverede kollegaer, fortæller Glen Michaelsen medstifter af TURC.

TURC-spirit, bedre sammenhold og øget energi

Som et resultat af dette inititativ har Mikonomi.dk oplevet et bedre sammenhold blandt medarbejderne samt et højere energiniveau. Yderligere har løbeklubben, som ligeså har egen maskot, givet medarbejderne noget helt unikt - nemlig TURC-spirit. Denne ånd er noget helt specielt, og noget som bidrager til en sundere, og ikke mindst hyggeligere, arbejdsplads.

Danmarks Sundeste Arbejdsplads 2018

Danmarks Sundeste Arbejdsplads, også kendt som Initiativprisen 2018, er et samarbejde mellem Falck Healthcare, Dansk Erhverv, Forsikring & Pension samt Dansk Firmaidrætsforbund. Sammen ønsker de at hylde en sund arbejdsplads ved at sætte fokus på initiativer, der har til formål at øge sundheden på de danske arbejdspladser.

Du kan læse mere om initiativet her.

Om Mikonomi.dk:

Budget og tjekliste: Den ultimative flytte hjemmefra guide8.8.2018 08:30pressemeddelelse

Studiestart står snart for dagen, og det betyder for mange ligeså det at flytte hjemmefra. Det kan dog være svært at finde rundt i, hvad der skal være styr på både før, under og efter flytningen - specielt hvis det er første gang. Derfor har Mikonomi.dk udarbejdet den ultimative flytteguide til dig, der skal flytte hjemmefra. Den indeholder en flyttetjekliste og giver dig mulighed for at downloade og udfylde dit eget personlige budget.

Undersøgelse: De her uddannelser uddanner til ledighed26.7.2018 12:34pressemeddelelse

I en ny undersøgelse, konkluderes det, at du muligvis bør genoverveje dit valg, hvis du har søgt ind på psykologi-, pædagog- eller folkeskolelæreruddannelsen. Det er nemlig disse tre uddannelser, blandt de ti mest søgte i 2018, hvor de fleste studerende er arbejdsløse i det første kvartal efter at have afsluttet deres uddannelse. Henholdsvis 40%, 28% og 26% er, ifølge tal fra Uddannelses- og Forskningsministeriet, ledige fra disse tre uddannelser det første stykke tid efter dimension.