Middelfart Sparekasse har – igen – landets bedste image

Middelfart Sparekasse har ifølge en ny undersøgelse det bedste image blandt landets 30 største pengeinstitutter.

Som en del af sparekassens involvering i "March mod Ensomhed" kunne alle medarbejdere gå med på en del af den 2.000 km. lange rute rundt i landet, som Patrick Cakirli gennemførte for at samle penge ind til organisationer, der bekæmper ensomhed.

Efter at have været henvist til andenpladsen et enkelt år er Middelfart Sparekasse igen øverst på listen over danske pengeinstitutters image. Det viser en ny undersøgelse fra finansmediet Finanswatch og analysebureauet Wilke. Siden 2016 har de hvert år bedt tilfældigt udvalgte danskere vurdere de 30 største pengeinstitutters image, og med en score på 74,8 ud af 100 mulige point topper Middelfart Sparekasse undersøgelsen i 2022.

Det glæder naturligvis adm. direktør Martin Baltser.

- Troværdighed, god service, gode priser og god rådgivning er de parametre, som ifølge undersøgelsen, betyder mest for opfattelsen af et pengeinstitut. Det er jo selve kernen af at drive bank eller sparekasse, så selvfølgelig er jeg stolt over førstepladsen, siger Martin Baltser.

Mere end økonomisk rådgivning

Han mener dog også, at en anden dimension spiller ind, når man skal vurdere et pengeinstitut.

- Vi gør meget for at møde kunderne og vores omgivelser andre steder end ved mødebordet i sparekassen. I år har vi engageret os aktivt i March mod Ensomhed, hvor alle 380 kolleger fik mulighed for at gå med – i arbejdstiden. Ud over, at det har givet en enorm intern stolthed, så er jeg sikker på, at det også betyder noget for vores omgivelser, at vi involverer os aktivt i problemstillinger, som i udgangspunktet ikke har meget at gøre med at drive sparekasse, siger Martin Baltser og fortsætter:

- Det kan vi tillade os, fordi vi måler succes på meget andet end rent økonomiske målsætninger. Vi vil bidrage positivt til vores omgivelser, og det gør vi blandt meget andet ved at støtte kampen mod ensomhed, siger Martin Baltser.

En landsdækkende undersøgelse

Mere end 3.000 danskere over 18 år har deltaget i undersøgelsen ”Finansimage”, som Finanswatch og Wilke har stået bag siden 2016. Fra 2016 til 2020 toppede Middelfart Sparekasse listen, før Ringkjøbing Landbobank tog tronen i 2021.

Alaa Mourad er ny ESG- og kommunikationskonsulent i Middelfart Sparekasse22.11.2022 07:30:00 CET | Pressemeddelelse

Middelfart Sparekasse har ansat 32-årige Alaa Mourad som ESG- og kommunikationskonsulent. Hun er kandidatuddannet i dansk og statskundskab fra Syddansk Universitet i Odense og har senest arbejdet som organisationskonsulent i Danske Gymnasieelevers Sammenslutning. Nu kaster hun sig over nye udfordringer som ESG- og kommunikationskonsulent i Middelfart Sparekasse, hvor hun får sin faste gang i ledelsessekretariatet på hovedkontoret i Middelfart. Udover generelt kommunikationsarbejde bliver Alaa Mourads fokusområde bæredygtighed på tværs af organisationen. - Bæredygtighed generelt og særligt klimaområdet er på vej til at blive et stærkt reguleret område med krav til både os som virksomhed, vores rådgivning og ikke mindst de produkter, vi tilbyder kunderne. Den regulering skal vi naturligvis overholde, og det har høj prioritet. Vi må ikke glemme de mange gode fortællinger, som knytter sig til bæredygtighed, og jeg glæder mig til at se Alaa folde de mange gode fortællinger ud. At hun også h

Henrik Artmann er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Kolding12.10.2022 15:04:41 CEST | Pressemeddelelse

Nyt job: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en dreven rådgiver i afdelingen på Buen i Kolding. Det er 52-årige Henrik Artmann, som har arbejdet i finanssektoren siden 1991. Senest i Spar Nord Bank - en afdeling, han selv var med til at etablere i 2005. Men nu er det altså kunderne i Middelfart Sparekasse, som kommer til at få gavn af Henrik Artmanns store viden om privatøkonomi, bolig, investering og pension efter mere end tre årtier som rådgiver. - Jeg valgte Middelfart Sparekasse, fordi flere medarbejdere, som jeg tidligere har arbejdet sammen med, har anbefalet sparekassen som en god arbejdsplads. Jeg holder meget af den personlige kontakt med kunderne og er taknemmelig for at kunne give økonomisk sparring i både medgang og modgang, siger Henrik Artmann, som på nær en enkelt afstikker til Fredericia har haft sit arbejdsliv i Kolding, hvor han også har boet siden 1993. Han bor i dag centralt i byen med familien og nyder både Koldings natur og mange kulturelle tilbud. I frit