Midaldrende interesserer sig mest for forsikringer på nettet

Seks ud af ti danskere i alderen 46 til 55 år interesserer sig for at sammenligne pris og dækning på de mest almindelige forsikringer på nettet. Det viser en undersøgelse, som Epinion har lavet for brancheorganisationen Forsikring & Pension og Forsikringsguiden.dk

Det er nemt at sammenligne forsikringer på Forsikringsguiden.dk. Og den slags sammenligninger vil seks ud af ti danskere i alderen 46 til 55 år gerne lave flere af, når de køber forsikringer. Det viser en undersøgelse fra Epinion på vegne af brancheorganisationen Forsikring & Pension og Forsikringsguiden.dk

Undersøgelsen viser samtidig, at kvinder gerne vil sammenligne forsikringer på nettet, men at de ikke kender mulighederne. Flest kvinder, nemlig 51 procent af samtlige adspurgte, vil gerne sammenligne forsikringer digitalt. Til gengæld er der 73 procent kvinder, der aldrig har hørt om fx Forsikringsguiden.dk.

Ifølge Forsikringsoplysningen er det alfa og omega at sammenligne forsikringer på dækning og pris, inden man køber.

- Mange danskere interesserer sig desværre først for deres forsikringer, når der sker en skade. Og det er tit for sent, hvis man ikke løbende har opdateret sine forsikringer, siger konsulent Ole Vidstrup fra Forsikringsoplysningen.

Det er derfor vigtigt jævnligt at tjekke, om man har den rigtige forsikringsdækning.

- Man gør faktisk sig selv en tjeneste jævnligt at tjekke, om man har den rigtige forsikringsdækning og til den bedste pris. Forsikringsguiden.dk gør det nemt at sammenligne pris, dækning og service på de fleste private forsikringer, siger Ole Vidstrup.

Sådan gør du

Det behøver ikke være så svært at få styr på sine forsikringer.

1. Find dine papirer frem fra skuffen, eller find oplysningerne i din kundemappe på dit selskabs hjemmeside eller app
  2. Tjek, om dækningerne stadig matcher dine og husstandens behov
  3. Overvej, om størrelsen af selvrisikoen stadig er rigtig
  4. Har dine behov ændret sig, eller har du fået nye behov, så gå ind på Forsikringsguiden.dk og se, hvem der kan tilbyde den rigtige forsikringsdækning og til den bedste pris.

De gode råd til forsikringstjek

- Gennemgå jævnligt dine forsikringer

- Brug Forsikringsguiden, når du vil sammenligne pris og dækning på forsikringer

- Husk at opdatere dine forsikringer, især når der sker større ændringer i dit liv, hvis du fx flytter sammen med en, bliver skilt, får børn og får bil

- Tag stilling til, hvor stor din selvrisiko skal være.

Fakta om Forsikringsguiden.dk

- Forsikringsguiden.dk er et effektivt, overskueligt og troværdigt online forbrugerværktøj.

- Forsikringsguiden.dk er udviklet af brancheorganisationen Forsikring & Pension i samarbejde med Forbrugerrådet Tænk.

- På Forsikringsguiden.dk kan man nemt - også på mobil og tablets - sammenligne dækning, service og pris på de mest gængse forsikringer i en lang række selskaber, der dækker knap 90 procent af markedet.

- Forsikringsguiden.dk er det eneste sammenligningsværktøj på nettet, der tilbyder nuanceret sammenligning af pris, dækning og service på de mest gængse forbrugerforsikringer, nemlig på bil-, hus-, fritidshus-, ulykkes-, indbo- og rejseforsikringer.

- På Forsikringsguiden.dk kan du nemt komme videre og bede om et konkret tilbud hos et eller flere selskaber, og du kan se, hvordan de enkelte selskaber klarer sig i Ankenævnet for Forsikring med klagesager i forhold til deres markedsandel.

- Næsten 350.000 danskere besøgte Forsikringsguiden.dk i 2017.

Kilde: Epinion-undersøgelse for Forsikring & Pension 2017 baseret på i alt 5.030 gennemførte interviews med repræsentativt udvalgte danskere i alderen 18 til 75 år.

Jesper Hjorth Jespersen, kommunikationskonsulent, Forsikring & Pension
Tlf. 41 91 91 01, mail: jhj@forsikringogpension.dk

Forsikring & Pension er brancheorganisation for forsikrings- og pensionsselskaberne i Danmark.

Flere sundhedsinitiativer på nordjyske arbejdspladser6.4.2018 11:15pressemeddelelse

40 procent af de adspurgte på arbejdspladser i Region Nordjylland har iværksat sundhedsinitiativer. Det viser en ny undersøgelse fra Norstat for Dansk Erhverv. Det er en fremgang på 12 procentpoint i forhold til 2017, hvor tallet var 28 procent. Med den landsdækkende konkurrence "Danmarks Sundeste Arbejdsplads – Initiativprisen 2018" vil Forsikring & Pension, Dansk Firmaidrætsforbund, Dansk Erhverv og Falck Healthcare netop sætte fokus på sundhedsinitiativer på landets arbejdspladser.

Flere sundhedsinitiativer på arbejdspladser i Syddanmark6.4.2018 11:12pressemeddelelse

45 procent af de adspurgte på arbejdspladser i Region Syddanmark har iværksat sundhedsinitiativer. Det viser en ny undersøgelse fra Norstat for Dansk Erhverv. Det er en fremgang på 10 procentpoint i forhold til 2017, hvor tallet var 35 procent. Med den landsdækkende konkurrence "Danmarks Sundeste Arbejdsplads – Initiativprisen 2018" vil Forsikring & Pension, Dansk Firmaidrætsforbund, Dansk Erhverv og Falck Healthcare netop sætte fokus på sundhedsinitiativer på landets arbejdspladser.

Flere sundhedsinitiativer på sjællandske arbejdspladser6.4.2018 10:59pressemeddelelse

56 procent af de adspurgte på arbejdspladser i Region Sjælland har iværksat sundhedsinitiativer. Det viser en ny undersøgelse fra Norstat for Dansk Erhverv. Det er en fremgang på 15 procentpoint i forhold til 2017, hvor tallet var 41 procent. Med den landsdækkende konkurrence "Danmarks Sundeste Arbejdsplads – Initiativprisen 2018" vil Forsikring & Pension, Dansk Firmaidrætsforbund, Dansk Erhverv og Falck Healthcare netop sætte fokus på sundhedsinitiativer på landets arbejdspladser.

Flere sundhedsinitiativer på midtjyske arbejdspladser6.4.2018 10:45pressemeddelelse

47 procent af de adspurgte på arbejdspladser i Region Midtjylland har iværksat sundhedsinitiativer. Det viser en ny undersøgelse fra Norstat for Dansk Erhverv. Det er en fremgang på 16 procentpoint i forhold til 2017, hvor tallet var 31 procent. Med den landsdækkende konkurrence "Danmarks Sundeste Arbejdsplads – Initiativprisen 2018" vil Forsikring & Pension, Dansk Firmaidrætsforbund, Dansk Erhverv og Falck Healthcare netop sætte fokus på sundhedsinitiativer på landets arbejdspladser.

Flere sundhedsinitiativer på hovedstadens arbejdspladser6.4.2018 10:34pressemeddelelse

50 procent af de adspurgte på arbejdspladser i Region Hovedstaden har iværksat sundhedsinitiativer. Det viser en ny undersøgelse fra Norstat for Dansk Erhverv. Det er en lille fremgang på 1 procentpoint i forhold til sidste år, hvor tallet var 49 procent, og over landsgennemsnittet på 48 procent. Med den landsdækkende konkurrence "Danmarks Sundeste Arbejdsplads – Initiativprisen 2018" vil Forsikring & Pension, Dansk Firmaidrætsforbund, Dansk Erhverv og Falck Healthcare netop sætte fokus på sundhedsinitiativer på landets arbejdspladser.