Michael Katz Krefeld er Årets Forfatter

Online boghandlen Plusbog.dk har netop offentliggjort, at de danske bogelskere har valgt krimiforfatter Michael Katz Krefeld som Årets Forfatter 2020.

Årets Forfatter 2020 er Michael Katz KrefeldOnline boghandlen Plusbog.dk har netop offentliggjort resultatet af den afstemning, hvor boghandlens medlemmer og andre danske bogelskere den seneste måned har stemt på deres favorit til titlen.

”Michael Katz Krefeld giver os scener med masser af nerve og drama, samtidig med han tager os helt tæt på sine personers udfordringer og udvikling. Vi føler, vi kender ”Ravn”, Cecilie Mars og alle de andre, og vi er med dem igennem alle deres strabadser. Det skaber engagement hos læserne, og vi vender side efter side, for vi vil bare have mere,” siger Helene Kristensen fra Plusbog.dk om årets vinder.

Læsernes kærlighed til krimiforfatteren kan også ses på bestsellerlisterneMichael Katz Krefeld er fast inventar - lige nu med den nyeste udgivelse ”Nattens udyr”.

Vandt afstemningen stort

Michael Katz Krefeld, der udgiver sine bøger hos forlaget Lindhardt og Ringhof, var i afstemningen oppe imod Katrine Engberg, Alpha Forlag og Sara Omar, Politikens forlag.

Krimiforfatteren fik næsten halvdelen af alle stemmer i årets afstemning.

”Det er sjældent, vi ser en så sikker vinder som i år. Michael Katz Krefeld har en stor plads i de danske bogelskeres hjerter, og vi er meget glade for på vegne af dem alle at kunne give ham titlen som Årets Forfatter 2020,” siger Helene Kristensen.

Sidste år var det også en krimiforfatter, der løb med prisen, da Sara Blædel kunne kalde sig Årets Forfatter 2019. Anne Mette Hancock og Hella Joof har også tidligere vundet prisen.

Årets forfatter uddeles hvert år af online boghandlen Plusbog.dk.

Plusbog er en online boghandel. Virksomheden har base i Viborg og er ejet af Freeway-koncernen.