Mia og Morten Wagner starter Danmarks nye iværksætteravis

Freeway-virksomheden Avisen.dk har fået tildelt 1,2 mio. kroner i støtte til at skabe Danmarks nye iværksætteravis.

Foto: Jóna Astrid Lambastein

Danmarks nye iværksætteravis. Det har Freeway-koncernen netop fået 1,2 mio. kroner i tilskud fra Innovationspuljen til at skabe.

Pengene er tildelt til, at koncernen kan etablere et nyt selvstændigt nyhedsmedie til Avisen.dk

”Vi har en ambition om at blive de danske iværksætteres foretrukne medie, og samtidig vil vi gerne være bindeleddet mellem dansk iværksætteri og den almene dansker og skabe et større fokus på og indsigt i iværksætteri,” siger koncerndirektør i Freeway, Mia Wagner.

Ønsket er at etablere et medie, der er bygget på gennemsigtighed, tilgængelighed og forståelse for det danske iværksætteriUdviklingsarbejdet er allerede i gang.

Man har blandt andet planer om at føre en dagsorden for det danske iværksætteri i en særlig sektion, og Freeway-medejer og medstifter af blandt andet Dating.dk Morten Wagner tror på, at Freeway med det nye medie via sit store iværksætternetværk har et godt udgangspunkt for at tjene det danske iværksætteri.

”Vi håber at kunne udnytte moderskibet Freeways 20 år lange erfaring og store netværk inden for iværksættermiljøet til at skabe nytænkende, banebrydende og også vanebrydende historier. Og vi er åbne over for alle, der har lyst til at lege med,” siger Freeway-ejer Morten Wagner.

Blandt andet har koncerndirektør Mia Wagner og ejer Morten Wagner på sociale medier allerede rakt ud i håb om at få input og sparring fra alle interesserede. De hører gerne både fra mulige partnerelige som idéer, fokusområder og historier fra iværksættere er velkomne. Interesserede skal kontakte Freeway-driftsdirektør Anne Stampe Olesen på anne@freeway.dk.

Avisen.dk forventer at kunne lancere det nye nyhedsmedie til efteråret

For yderligere oplysninger:
Charlotte Thøming, pressekontakt Freeway 23 95 48 58

Foto: Jóna Astrid Lambastein

Avisen.dk er ejet af Freeway-koncernen, der har hovedsæde i Viborg og består af mere end 30 forskellige virksomheder.