Med to podiepladser på dag ét har den danske båd alt at vinde ved Dubai Sail Grand Prix

Denmark SailGP Team præsenteret af ROCKWOOL var på podiet ved lørdagens første to sejladser. Resultatet efterlader Nicolai Sehesteds mandskab, kun to point fra top tre ved pausen i Dubai Sail Grand Prix.

Danskerne lagde stærkt ud i de første to løb på den første dag, og leverede imponerende præstationer da de snuppede to tredjepladser ved SailGPs første mellemøstlige event nogensinde.

Og på trods af en skuffende tredje sejlads, hvor feltet kæmpede mod lette og skiftende vindforhold, drager den danske båd ind i Race Day 2 med alle muligheder åbne.

"Vi er tilfredse med i dag - vi føler, at vi har gjort det godt." forklarer Sehested.

"Vi ved, at det vigtigste i disse Sejl Grand Prix er at gå ind i den anden dag, og vide at vi har en chance. Så er vi fokuserede på at komme ud og kæmpe og afslutte jobbet."

Sehesteds danske mandskab leder efter en 'Super Sunday', og har tidligere erfaringer med at finde formen på andendagen af ​​SailGP – blandt andet efter at have sikret sig en podieplads i både Plymouth og København med imponerende indsatser i anden halvleg.

"Vi ser ud til at have en vane med at have én god dag, og én mindre god, og det er noget, vi har arbejdet meget med for nylig - at prøve at finde mere konsistens," indrømmer Sehested.

"Det er op til os at vise, at vi kan skabe det momentum der skal til og præstere, når det tæller."

Anne-Marie Rindom vendte tilbage til den danske båd, frisk fra sin VM-sejr i ILCA6-klassen.

"Det er min første gang ombord i et par måneder, så jeg nyder virkelig at være tilbage på F50 - der er ingen anden båd som den," tilføjer Rindom.

"I dag var udfordrende, men vi nød det. Vi fandt vores flow, og det føltes godt. Nu skal vi få det til at tælle på søndag, hvor der er store gevinster at hente.”

Fans kan tune ind på anden dag af SailGP på TV2/PLAY. Andendagen af Dubai Sail Grand Prix starter klokken 12.00 CEST.