Masih sagde nej til ingeniørstudiet: Vil til tops i Lidl

Det var en stor beslutning for Masih Kabiri at trække sig fra ingeniøruddannelsen for at følge sin mavefornemmelse. Den sagde nemlig, at han skulle gå all in på en karriere i Lidl, og det skulle vise sig at være den helt rigtige vej for den ambitiøse københavner.

Masih Kabiri har på kort tid taget rejsen fra butiksassistent til salgsleder, fra salgsleder til souschef og videre til rollen som butikschef i Lidl på Emdrupvej i København.

Det var ikke uden søvnløse nætter, at den unge butikschef, Masih Kabiri, tog beslutningen om at forlade ingeniørstudiet for at satse på en karriere i Lidl. Men det skulle hurtigt vise sig at være den helt rigtige vej at gå for den ambitiøse københavner, der på kort tid tog rejsen fra butiksassistent til salgsleder, fra salgsleder til souschef og videre til rollen som butikschef i Lidl på Emdrupvej i København.

“Selvfølgelig var det en svær beslutning, og der var mange, der helst så, at jeg færdiggjorde min tid på ingeniøruddannelsen. Men jeg kunne bare mærke, at det ikke føltes rigtigt, når jeg tænkte på en fremtid som ingeniør. Mit fokus var et helt andet sted, og jeg var begyndt at forestille mig en fremtid og en karriere i Lidl,” fortæller Masih Kabiri, der selv bor i Gentofte og på det tidspunkt arbejdede i Lidl ved siden af studiet for at tjene til “weekendens bytur”, som han selv siger det.

Masih fortæller, at arbejdet i butikken altid er kommet naturligt og nemt til ham. Derfor vidste han også godt, at de var klar til at tage imod ham i butikken, hvis han en dag skulle vælge at gå Lidl-vejen, forklarer han:

“Jamen, mine chefer havde da luftet idéen om, at der var plads til mig i butikken, hvis jeg gerne ville. Men hvis man skal stige i graderne, så kræver det hårdt arbejde og resultater, så jeg har virkelig kæmpet hårdt for at bevise mit værd.”

Da Masih Kabiri sagde farvel til ingeniørstudiet, lovede han sig selv, at han gik ind til sit nye job med ambitionen om at arbejde sig til tops i Lidl-koncernen. Igennem sin tid i butikken har han oplevet inspirerende distriktschefer, der løbende har givet ham blod på tanden. De oplevelser har været med til at motivere Masih og har givet ham ønsket om selv at blive en god chef.

“En god leder er alfa og omega. Jeg elsker den energi, distriktscheferne kommer ind med i butikken. De forstår at holde os motiverede og vores ambitioner høje. Jeg har hele tiden sagt, at jeg gerne vil være distriktschef på et tidspunkt, så det går jeg helt sikkert efter,” siger Masih Kabiri, hvis butik tæller hele 20 medarbejdere, når man tæller ham selv med.

Den bedste ros

Den unge butikschef fortæller, at det bedste ved hverdagen i butikken er kunderne og medarbejderne, og selvom det er rart med en cadeau fra ledelsen, så ved Masih Kabiri godt, hvor han bedst kan lide at få de positive ord fra.

“Det bedste, jeg ved, er, når kunderne italesætter, at butikken står flot, eller at de er glade for at handle her. Det betyder jo, at mine medarbejdere giver dem en dejlig oplevelse, og så bliver man jo stolt af teamet,” fortæller han og understreger, at han stiller krav til sine medarbejdere – også dem, der kun arbejder otte timer om ugen. Det skaber sammenhold og giver en ansvarsfølelse, mener han:

“Vi går ikke så meget op i hierarki i vores butik. Her lærer alle det samme, og alle får mange af de samme opgaver. Det større ansvar, som jeg giver alle mine medarbejdere, har gjort, at de selv tager endnu mere ansvar. Og det er fedt at opleve den dynamik i butikken.”

Masih Kabiri har været butikschef i Lidl på Emdrupvej på Østerbro siden august 2019.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Danskerne donerede 10% mere pant i 2020: Danske Hospitalsklovne modtager rekordbeløb13.1.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant med en stigning på 10 % i forhold til 2019. Donationen går til Danske Hospitalsklovnes arbejde med at gøre en forskel for indlagte børn og deres familier på de danske hospitaler og i børne- og ungepsykiatrien. Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer.

Fra Fyn til hele Danmark: Bryggeriet Vestfyen udvikler specialøl med Lidl18.12.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

For ti år siden var der ikke mange, der drak indian pale ale, brown ale og porter, men siden da er danskerne kommet efter det. I dag er cirka hver 10. øl, der bliver drukket, en specialøl. Derfor lancerer Lidl nu sin helt egen serie af specialøl, Karlens nordic craft beer, særligt udviklet af den anerkendte brygmester Christoph Behnke ved Bryggeriet Vestfyen. Øllene er netop landet i Lidl over hele landet.

Dansk-Tysk Handelskammer kårer Lidl Danmark til German Company of the Year 2020: Lidl hjælper danske virksomheder til eksport på en milliard kroner15.12.2020 15:00:25 CETPressemeddelelse

Lidl Danmark skaber vækst og eksport for kædens danske leverandører til en værdi af cirka 200 millioner kroner, og eksporterer for cirka 800 millioner kroner via Lidls internationale netværk. Dansk-Tysk Handelskammer kårede Lidl Danmark til German Company of the Year 2020 i dag ved en online prisoverrækkelse.