LykkeLiga og Lidl i nyt sponsorat: Lidl skal levere frisk frugt til verdens lykkeligste liga

Lidl er blevet Official Fresh Food Partner for LykkeLiga, Danmarks håndboldliga for udviklingshæmmede, som tidligere landsholdsspiller Rikke Nielsen har stiftet. Med sponsoratet leverer Lidl frisk energi til alle stjerner i LykkeLigaens 76 klubber over hele landet.
I maj sidste år blev Lidl sponsor på LykkeLigas spillerdragter. Nu udvides sponsorskabet, og Lidl er blevet Official Fresh Food Partner.

”Kommer hun nogensinde til at stå under en bruser og fortælle dårlige jokes til resten af holdet?” Sådan tænkte Rikke Nielsen, tidligere spiller på det danske håndboldlandshold, da hun fik at vide, at datteren, Magda, var født med Downs syndrom.

Det særlige fællesskab og holdånd der kommer af at være del af en sport, ønskede Rikke Nielsen også for sin egen datter. Selvom der findes et væld af tilbud til familier som Rikkes, er langt de fleste af dem mere centreret omkring handikappet og problematikkerne omkring det:

”Jeg savnede noget mere positivt at være fælles om som familie. At mødes med andre om noget, hvor det ikke er diagnosen, det drejer sig om, men at skabe fælles oplevelser og sejre,” fortsætter Rikke Nielsen.

En dag spurgte Rikke Nielsens mand, hvorfor hun ikke bare startede et hold for dem, der ikke lige passede ind, og det blev så startskuddet på verdens lykkeligste liga – LykkeLiga.

”Vi besluttede, at det dér med diagnoser og handicap gad vi ikke gå op i. Det skulle handle om at blive god til håndbold og at få venner,” siger Rikke Nielsen. Og dermed var grundlaget for LykkeLigalagt.

Lidl sørger for energi til fremtidens små stjerner

Det begyndte med et enkelt hold i Aalborg, men allerede på fire år er ligaen vokset til 76 klubber over hele landet – til trods for to år medcorona-nedlukninger. Sådan en udvikling kræver ihærdighed og opbakning, som Lidl med det nye sponsorat som Official Fresh Food Partner er stolte over at være en del af, fortæller Jens Stratmann, der er adm. direktør i dagligvarekæden.

”At kunne støtte op om LykkeLiga og det fællesskab, som de mange klubber giver børn, unge og deres familier er en kæmpe glæde for Lidl. Som Official Fresh Food Partner for både LykkeLiga og de danskeHåndboldherrer kan vi bidrage tilat give god energi til fremtidens små og store stjerner og samtidig sætte fokus på en god og sund kost som brændstof til sportens fællesskaber.

Rikke Nielsen er meget taknemmelig for den anerkendelse, som Lidls sponsorat er – og ikke mindst det, at Lidl nu er Fresh Food Partner både for LykkeLiga og Håndboldherrerne.

”Jeg føler, at Lidl er med til at blåstemple, at vores hold også er stjerner – at der ikke er forskel på landsholdets og vores superstjerner,” ler Rikke Nielsen og påpeger, at det at sponsoratet blandt andet bidrager med frisk frugt giver godmening.

”Førhen stod der altid et stort fad slik klar, når man skulle gøre vores unger glade. Men vi skal sætte fokus på sund kost og gøre det sejt at spise frugt. Når de ser, at Mikkel Hansen står og spiser en banan, så inspirerer det vores stjerner til at gøre det samme,” slutter Rikke Nielsen.

Om sponsoratet:

Lidls Official Fresh Food Partner-sponsorat løber i første omgang i en treårig periode. Sponsoratet ligger i naturlig forlængelse for den støtte, som Lidl gennem flere år har givet til håndbolden i Danmark, hvor dagligvarekæden blandt andet er buksesponsor for Håndboldherrerne, og også har fungeret som Official Fresh Food Partner siden 1. maj 2017.

____

For yderligere information, kontakt:

Thomas Sejersen, presseansvarlig i Lidl: presse@lidl.dk, tlf. 76 35 00 10

Carl Blochs Gade 89

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 151 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.

Lidl Danmark er ny hovedpartner på Madens Folkemøde22.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Når Madens Folkemøde slår dørene op 31. maj - 1. juni 2024, er det med en ny hovedpartner ved bordet. Lidl Danmark og Madens Folkemøde har indgået et partnerskab, som blandt andet betyder, at der i 2024 er særligt fokus på relationen mellem sundhed og mad, at Lidl Danmark bakker op om Ungdommens Madmøde, og at Madens Folkemøde får besøg af Lidl Danmarks danske producenter fra En Bid af Danmark.