Løven brøler endnu højere

Verdens ældste aktive bilmærke styrker sin karakter og visuelle identitet med et nyt logo. Der bliver vendt en ny side i PEUGEOTs historie.

PEUGEOT har netop løftet sløret for sit nye logo: Et våbenskjold, som er udsmykket med et storslået løvehoved.

PEUGEOT har siden 1850 haft ti forskellige logoer, alle med et løveemblem. Det nye og ellevte logo er designet af PEUGEOT Design Lab, PEUGEOTs Global Brand Design studio, og er strømlinet og elegant, for netop at matche PEUGEOTs modelportefølje, der er blevet totalt redesignet gennem de sidste 10 år.

Stjernerne funkler klart i 2021 med lanceringen af den nye PEUGEOT 308, der indvarsler et nyt modelprogram, et nyt brand website og etableringen af STELLANTIS.

PEUGEOT er et mærke, der er i sync med tiden. Endda et skridt foran sin tid med sin fokus på at forudse ændringer i vores adfærd og på at bane vejen for nye mobilitetsløsninger.

PEUGEOT er funderet på erfaringer fra alle revolutioner: Den industrielle, teknologiske, politiske, sociale, digitale og nu den miljømæssige – energitransitionen og mobilitet uden et CO2-aftryk er kernen i mærkets strategi for en bæredygtig fremtid.

Alt dette former PEUGEOT's DNA.

Det er et stærkt og instinktivt brand, et spejlbillede af logoet: Løven.

Dette gør PEUGEOT til et tidløst brand, der bygger bro mellem fortid og fremtid.

Gennem de seneste 10 år er hele modelprogrammet blevet ændret og der er blevet gennemført et markant upmarket løft. Dette har bl.a. resulteret i flere anerkendelser: "International Van of the year" med PEUGEOT e-Expert i 2021 og Partner i 2019, og tre "Car Of The Year", der alle kører på vejene nu (PEUGEOT 308 valgt i 2014, PEUGEOT 3008 valgt i 2017 og PEUGEOT 208 valgt i 2020). Og frem for alt er både personbils- og varebilsporteføljen blevet elektrificeret.

Starten på en ny æra

Det nye logo er et billede på, hvad PEUGEOT betød i går, hvad PEUGEOT betyder i dag og hvad PEUGEOT vil betyde i morgen.

PEUGEOT vender en ny side i sin historie og tager hul på en ny æra. Med sit nye våbenskjold som et symbol på sin internationale offensiv vil PEUGEOT mærket erobre nye territorier for at accelerere sin globale vækst.

Dette sker med et løfte til kunderne om kvalitetstid.

Den nye PEUGEOT identitet handler om at leve i nuet. I en verden, der konstant drejer hurtigere og hurtigere, er "tid" blevet en af de mest sjældne og dyrebare aktiver, og PEUGEOT vil tilbyde muligheden for at nyde nu´et fuldt ud.

Uanset, om det er biler, forhandlere, tilbehør, websites, kommunikation eller skiltning, så er det kontaktpunkter, hvor oplevelsen skal være en all-in kvalitetsoplevelse.

Hjemmesiden får nu en vigtig funktion i ”den digitale forhandler”-oplevelse. Dens funktioner skal give dig mulighed for at gøre alt, hvad du normalt ville gøre på salgsstedet: At gå på opdagelse, konfiguration, salg, kontrakter, finansiering, handel osv. Nøgleordene er: Enkel, effektiv, intuitiv, visuel, dynamisk og forretningsorienteret, så den giver en brugervenlig købsoplevelse.

Når det kommer til forhandleren, skal det være et sted med en endnu menneskelig, visuel og informativ oplevelse. Målet er, at man skal helt konkret skal opleve, at energitransitionen er i fuld gang ved at blive præsenteret for nye teknologier og mobilitetsløsninger.

Tiden brugt hos en PEUGEOT forhandler skal være en kvalitetsoplevelse, hvor du kan forestille dig fremtiden.

Hjemmesiden og forhandleren komplementerer hinanden og hæver barren, så tiden, der er brugt med PEUGEOT skal være tid, der tæller.

PEUGEOT-mærket skal ikke være begrænset til kun at kunne opleves hos forhandleren eller på hjemmesiden, og derfor lancerer mærket en ny livsstilskollektion - et helt PEUGEOT-univers, der stemmer overens med den nye brandidentitet, bestående af: Tøj, lædervarer, modetilbehør, elektronisk tilbehør, bordservice, miniaturer og meget mere.

PEUGEOT-brandet er tidløst. Det genopfinder sig selv igen og igen.

PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse

Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.

Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED - EN BANEBRYDENDE PERFORMANCE24.9.2020 14:20:21 CEST | Pressemeddelelse

PEUGEOT præsenterer sin mest potente serieproducerede model nogensinde: 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Med 360 hk og en CO2 emission på blot 46 g/km (WLTP) viser PEUGEOT SPORT ENGINEERED, hvad Neo-Performance er lig med i PEUGEOTs optik. ”Vi baner vejen for en ny æra, hvor kilowatt er ”det nye sort” og kan tage præstationerne både i form af hestekræfter og moment til et helt nyt niveau for PEUGEOTs serieproducerede modeller. Vi følger ikke en slagen vej, men er guidet af vores arv, vores passion og vores know-how. Vi er klar til at erobre nye territorier.”