508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED - EN BANEBRYDENDE PERFORMANCE
Med disse højtydende versioner af PEUGEOT 508 og 508 SW tager PEUGEOT hul på første kapitel i en helt ny historie med PEUGEOT SPORT ENGINEERED porteføljen som hovedperson. En perfekt alliance mellem sportslige egenskaber og teknologi er PEUGEOTs bud på fremtidens performance: Neo-Performance. Signaturen på den nye sports linje er tre ”kryptonit” klør, som er en direkte reference til PEUGEOT SPORTs nye logo og samtidig inspireret af baglygterne på PEUGEOT 504 Coupé.
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er et koncentrat af al den viden og ekspertise, der er lagret i PEUGEOT SPORT teamet efter årtiers erfaringer, hvor de har bevist deres kunnen i forbindelse med WRC, DAKAR, Pikes Peak og WEC (World Endurance Championship). Og historien slutter ikke her, for samtidig med lanceringen af PEUGEOT SPORT ENGINEERED annoncerer PEUGEOT sin tilbagevenden til WEC i Le Mans Hypercar kategorien i 2022.
PEUGEOT SPORT PERFORMANCE
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED er den mest kraftfulde serieproducerede bil, som PEUGEOT nogensinde har bygget. Drivlinjen kan levere 360 hk og 520 Nm ved at kombinere termisk og elektrisk energi, og denne kombination giver en øjeblikkelig respons.
Præstationerne er uden fortilfælde for mærket:
- 0 – 100 km/t på 5,2 sek.
- 80 – 120 km/t på 3 sek.
- Maksimum hastighed på 250 km/t (elektronisk begrænset)
Køreglæde er kernen i PEUGEOTs DNA, og derfor har PEUGEOT SPORT ingeniørerne tilpasset chassiset på PEUGEOT 508:
- Optimeret 3-vejs adaptiv affjedring (komfort, hybrid, sport)
- Lavere førerposition
- Øget sporvidde for med 24 mm og bag med 12 mm
- 380 mm bremseskiver for og 4-stemplet bremsekaliber
- 20” fælge med Michelin Pilot Sport 4S dæk
MAKSIMAL EFFEKTIVITET
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED har en ydelse på 360 hk takket være kombinationen af en brændstofmotor og to elektriske motorer, der er placeret på for- og bagakslen. Dette giver desuden firehjulstræk, som sikrer optimalt vejgreb uanset vejrforholdene.
Der er mulighed for at vælge imellem fem forskellige køreindstillinger:
- Elektrisk: 100 % rent elektrisk kørsel med en rækkevidde på 42 km (WLTP)
- Komfort: Hybridindstilling med en blødere indstillet undervogn
- Hybrid: Indstilling, der automatisk vælger forbrændingsmotoren eller elektrisk drivkraft afhængigt af forholdene for optimeret brændstofforbrug
- Sport: Maksimal ydelse for den ultimative køreglæde. I denne indstilling bliver styring, støddæmpere og speeder tilpasset de mange hestekræfter. Forbrændingsmotoren sikrer desuden, at batteriet er ladet og har maksimal power hele tiden.
- 4WD: Maksimal vejgreb til glatte veje
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED markerer sig ikke alene som den mest potente serieproducerede model, men den understreger samtidig, hvad Neo-Performance er lig med i PEUGEOTs optik. På trods af sine 360 hk har den efter WLTP standarder en CO2 emission på blot 46 g/km, hvilket svarer til et brændstofforbrug på 49,2 km/l.
Placeringen af batteriet og elmotorerne betyder, at den har samme rummelighed i kabinen og bagagevolumen som i ICE versionerne. Opladningen tager mindre end 2 timer i en Wall Box og 4 timer med et 16 amp. ladekabel.
Visuelt er den sportslige identitet markeret ved forskellige detaljer både udvendigt og indvendigt. Den har bl.a. et særligt ”kryptonit” logo på fronten, tre klør på siden og et særlig elektrolytisk behandlet udstødningsrør. 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED fås i tre forskellige farver: Selenium grå, Perla Nera sort og Pearl hvid. Indvendigt sætter føreren sig bag et kompakt rat med PEUGEOT SPORT ENGINEERED logo og et 100 % digital head-up display. Animationerne i PEUGEOT i-Cockpit og på den centrale 10” touch skærm har integreret signaturen og giver et mere eksklusivt udtryk.
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED bliver produceret i Mulhouse og afhængigt af de enkelte lande vil den kunne bestilles fra midten af oktober 2020. Det er endnu ikke fastlagt, om den vil blive markedsført på det danske marked.
Nøgleord
Kontakter
Hanne Langsig SørensenHead of Group PR
Tlf:21725172hbs@kwbruun.dkBilleder
Vedhæftede filer
Information om Peugeot Danmark
Følg pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse
Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.
Løven brøler endnu højere25.2.2021 15:32:09 CET | Pressemeddelelse
Verdens ældste aktive bilmærke styrker sin karakter og visuelle identitet med et nyt logo. Der bliver vendt en ny side i PEUGEOTs historie.
Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.
PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.
Regeringens udspil på nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler8.10.2020 08:29:07 CEST | Pressemeddelelse
Beregningsmodellen bag det nye regeringsudspil til nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler, der af flere brancheorganisationer ellers anses for at være en vigtig trædesten frem mod transport baseret på ren el. Ifølge Peugeot Danmarks direktør sætter udspillet en kæp i hjulet på den grønne omstilling.