Louis Nielsen nu blandt DKs bedste arbejdspladser

Louis Nielsen kan nu bryste sig at være certificeret som en af de bedste arbejdspladser i Danmark.
Det er fedt at arbejde hos Louis Nielsen - i hvert fald, når man spørger medarbejderne selv. På baggrund af deres egne anonyme besvarelser, er optikerkæden udnævnt og certificeret som en fantastisk arbejdsplads af arbejdskulturorganisationen Great Place to Work.

Danmarks største optikerkæde, Louis Nielsen, er blevet certificeret som værende et bogstaveligt talt fremragende sted at arbejde. Den internationale certificerings- og arbejdskulturorganisation, Great Place To Work, har nemlig sat Louis Nielsen på listen over officielt certificerede ”great places to work”.

Certificeringen tildeles virksomheder, hvor kulturen på arbejdspladsen kendetegnes af en særlig høj grad af tillid og et generelt positivt arbejdsmiljø, og den er baseret på en lang række data og informationer om virksomheden, herunder anonyme spørgeundersøgelser blandt virksomhedens medarbejdere.

”Det er fantastisk positivt for vores virksomhed, at vi kan skilte med vores Great Place To Work-certificering. Den repræsenterer den vedvarende indsats alle vores medarbejdere gør hver eneste dag for at pleje og udvikle vores kultur og arbejdsmiljø,” siger HR direktør i Louis Nielsen, Christina Elong Møller.

Fra den grimme ælling til en smuk svane
Selvom det måske kan lyde en anelse højtravende at sammenligne sig selv med et særdeles kendt eventyr af selveste H.C. Andersen, er Louis Nielsen dog ikke blege for at gøre det alligevel:

”Da Louis Nielsen i 1990’erne for alvor kom på danskernes lystavle, opstod der meget hurtigt rygter og fortællinger om, at vi skulle være en dårlig arbejdsplads. Men over de seneste 15-20o år har vi set en fantastisk udvikling af Louis Nielsen og vores image, der på en måde giver mindelser om eventyret med den grimme ælling. Hvor det tidligere var en ”nødløsning” som optiker at søge job hos Louis Nielsen, er vi nu en af de absolut foretrukne arbejdspladser,” forklarer Christina Elong Møller.

Great Place To Work er den førende globale virksomhed inden for anerkendelse af arbejdspladser, og hvert år undersøger organisationen tusindvis af virksomheder i hele verden. Det har gennem 30 års arbejde givet indsigter og erfaringer fra adskillige millioner af medarbejderes fortællinger om deres arbejdspladser.

Vi tør godt fejre os selv
Et af de mange områder, som Louis Nielsen sørger for at give plads til, er at dyrke succeserne. Såvel virksomhedens ledelse som dens medarbejdere gør nemlig en kunst ud af at fejre nogle af de mange gode ting, der løbende sker i en virksomhed – store som små.

”Når vi eksempelvis hvert år samler vores ca. 800 medarbejdere til en stor fest, har vi en lang række medarbejdere på scenen for at modtage hæder og priser for deres forskellige måder at gøre vores virksomhed bedre på. Det er alt lige fra salgsrekorder over fremragende kammeratskab i teamet til ekstraordinær kundeservice, hvor en medarbejder har gjort en virkelig forskel i en kundes tilværelse. Vi tør godt fortælle hinanden, at vi er mega dygtige,” forklarer HR direktøren.

I samme ånd driver virksomhedens medarbejdere deres egne interne kommunikationskanaler, hvor de løbende hylder hinanden og fortæller om succesoplevelser på tværs af butikker, teams og landsdele.