Belønnet for sin hjælpsomhed: Maria fik personlig halskæde som tak
Optikerassistent Maria Jensen fra Louis Nielsen Ringsted fyldte 30 år den 14. november, men fik årets bedste gave allerede i september: En håndlavet halskæde designet specielt til hende af en taknemmelig kunde. Den personlige gestus er blevet et symbol på alt det, Maria Jensen elsker ved sit arbejde.

Hos Louis Nielsen i Ringsted er det langt fra kun briller og kontaktlinser, der bliver udvekslet mellem butikken og kunderne. Kunderne kvitterer af og til med kage eller søde sager til medarbejderne som tak for god betjening. En almindelig arbejdsdag i september blev til noget helt særligt for optikerassistent Maria Jensen, da en kunde kom med en personlig halskæde som tak for hjælpen-gave.
- Jeg havde hjulpet en kunde med at vælge nye briller. Hun var her et par gange, og det var en god proces, hvor hun endte med et par briller, der klædte hende supergodt. Et par dage senere kom hun tilbage med en gave – en meget personlig halskæde, som hun havde lavet til mig, og jeg fik et stort kram samtidig. Det var meget rørende, fortæller Maria Jensen.
Kunden er – ud over at være skolelærer – smykkedesigner i sin fritid, og talentet har hun nu brugt til at skabe en personlig gave til den lokale optikerassistent, som ved flere lejligheder har rådgivet hende om briller.
Halskæden er udformet som en lille, forgyldt ballon-hund, og den rammer perfekt i Maria Jensens smag, fortæller hun:
- Jeg har en lidt finurlig og legende tøj- og smykkestil, og det havde hun fanget. Jeg følte mig virkelig set, siger Maria Jensen og fortsætter:
- Jeg blev først lidt paf. Jeg var overrasket og beæret over, at hun havde brugt tid på at lave en særlig halskæde til mig. Jeg gjorde jo bare mit arbejde, så at blive belønnet på den måde var helt vildt flot, siger Maria Jensen.
En flot anerkendelse
Maria Jensen bor i Vig og flytter senere på måneden til Nykøbing Sjælland med sin kæreste. Hun har i knap to år pendlet til Louis Nielsen Ringsted og hjulpet kunderne med at vælge de rigtige briller og brilleglas samt rådgivet nye kontaktlinsekunder i butikken.
Butikschef og medejer Stine Clausen er stolt over Maria Jensens indsats for at gøre kunderne glade:
- Halskæden er en flot anerkendelse af Marias arbejde og gode kundeservice. Den er et symbol på den store betydning, hendes måde at være på har for kunderne i hverdagen, siger Stine Clausen.
15 år med kundeservice
Maria Jensen fortæller, at det netop er på grund af kontakten med kunderne, at hun har valgt en karrierevej i Louis Nielsen.
Egentligt var drømmen at arbejde i en blomsterbutik eller som gartner, men da hun ved et tilfælde fik tilbudt en elevplads i en Louis Nielsen-butik for otte år siden, viste det sig at være det helt rigtige for hende. Efter et par år uden for branchen har hun nu valgt, at det er blandt briller og kontaktlinser, hendes fremtid ligger.
- Jeg har arbejdet i servicebranchen, siden jeg var 15 år. Lige fra kiosken i en ishockeyhal til en blomsterbutik og endda som skraldemand. Intet sted har jeg følt mig hjemme eller lavet noget, der var lige så meningsfyldt som i Louis Nielsen. Vi kan virkelig gøre en forskel for folk, når vi hjælper dem til at se godt, siger hun.
Nøgleord
Kontakter
Julie Vinding BengtsonKommunikationskonsulent
Tlf:30107663julie.bengtson@louisnielsen.dkBilleder
Louis Nielsen A/S
Indkildevej 2A
9210 Aalborg SØ
Følg pressemeddelelser fra Louis Nielsen
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Louis Nielsen
Ny kåring: Louis Nielsen blandt de bedste arbejdspladser i verden20.11.2025 09:23:03 CET | Pressemeddelelse
Louis Nielsen blev tidligere på året kåret som Danmarks bedste arbejdsplads for tredje år i træk. Nu hædres virksomheden som den 12. bedste på verdensplan
Vickie fik opdaget alvorlig øjensygdom efter sundhedstjek hos Louis Nielsen: "Jeg troede bare, at jeg skulle have nye briller"22.8.2025 09:37:37 CEST | Pressemeddelelse
38-årige Vickie Hoffgaard tog til Louis Nielsen i Ringsted for at få nye skærmbriller. En synstest med sundhedstjek viste ved hjælp af avanceret OCT-scanning, at hun havde tegn på nethindeløsning, selvom hun ikke selv kunne mærke noget. Nethindeløsning kan resultere i blindhed. Derfor kom hun akut i behandling på hospitalet
Sommerens solbriller: Farverige glas og elegant minimalisme7.7.2025 11:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Solbrilletrends i 2025 spænder bredt og giver plads til personlig stil
Briller knækkede dagen før eksamen: Lokal optiker trådte til med hurtig hjælp25.6.2025 10:36:15 CEST | Pressemeddelelse
Victor Vestergaard og Niels Burchardt trådte til, da Emilie knækkede sine briller dagen før eksamen
Sol over Danmark: Beskyt dine øjne i sommersolen13.6.2025 09:29:30 CEST | Pressemeddelelse
Solen har gjort sit indtog. Sammen med solcremen og solhatten skal solbrillerne på. Det anbefaler optikerkæden Louis Nielsen. En undersøgelse viser, at 84 procent af danskerne ikke kender CE-mærkningen, som er garanti for, at solbriller beskytter for solens uv-stråler
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

