Lokal snedkermester valgt til Dansk Byggeris bestyrelse

Ejer af snedkervirksomheden Raaschou i Ballerup, Mads Raaschou, er på Dansk Byggeris årlige repræsentantskabsmøde valgt ind i organisationens hovedbestyrelse. Han vil være den lokale stemme for både små og store virksomheder i hovedstadsområdet.

- Vi har både små og store virksomheder i hovedstadsområdet, og selvom vi deler håndværksfaget, så er udfordringerne for små og store virksomheder ikke nødvendigvis ens. Jeg har prøvet at være en af de helt små virksomheder, og så er vi hen ad vejen vokset lidt, og efterhånden som størrelsen ændrer sig, så ændrer udfordringerne sig også, og det er vigtigt at huske på, når man sidder i hovedbestyrelsen for omkring 5.700 bygge- og anlægsvirksomheder, siger Mads Raaschou, nyvalgt medlem af Dansk Byggeris bestyrelse.

Mads Raaschou varetager i forvejen posten som formand for Dansk Byggeri Hovedstaden, hvor han er i tæt kontakt med både lokale virksomheder, kommuner og skoler.

- Vi skal have endnu flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse, ellers kommer vi rent ud sagt til at være på spanden lige om lidt. Det er en af de største opgaver, som byggebranchen står overfor i øjeblikket. Dansk Byggeri arbejder allerede sammen med både skoler og kommuner om netop at få flere unge til at se muligheder i en erhvervsuddannelse. Fx har vi jo her i hovedstadsområdet Byggeboxen, som er en skurvogn, der står på byggepladser i København, og hvor folkeskoler kan komme ud og deltage i forskellige undervisningsforløb, der tager udgangspunkt i bygge- og anlægsbranchen. Den slags skal vi have endnu mere af, og det er noget af det, jeg håber, at jeg som bestyrelsesmedlem kan være med til at sætte i gang, siger Mads Raaschou.

Mads Raaschou er valgt til Dansk Byggeris hovedbestyrelse for en toårig periode.

Ejer af virksomheden Raaschou og medlem af Dansk Byggeris bestyrelse, Mads Raaschou, telefon 28 44 00 88
Pressekonsulent i Dansk Byggeri, Anette Sørensen, telefon 30 36 02 65

Mads Raaschou. Fotograf Ricky John Molloy

Dansk Byggeri og Skanderborg vil samarbejde om undervisningsforløb9.12.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

De lokale virksomheder og folkeskoler i Skanderborg kan få meget ud af at samarbejde om undervisningsforløb, så flere unge bliver inspireret til at tage en erhvervsuddannelse. Det var et af emnerne på dagsordenen, da Dansk Byggeri Østjylland, Skanderborg og Omegns Byggelaug og Skanderborg Kommune holdte sit årlige dialogmøde. På mødet blev der også talt om kommunens anlægsbudget og sagsbehandlingstiden på byggesager.

Ny undersøgelse: Vi vil mindes vores kære på et gravsted5.12.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

Under hver femte dansker (19,3 procent) har besluttet, at deres sidste rejse skal ende ved et kendt gravsted på en kirkegård. Det viser en undersøgelse, som A&B Analyse har fortaget for Stenhuggerlauget Danmark i Dansk Byggeri. Mange danskere fravælger et kendt gravsted, fordi de fejlagtigt tror, at de så ikke er til besvær. Men faktisk overser vi de pårørendes behov for at have et sted, hvor de kan bearbejde sorgen og mindes deres kære.