Lidls medarbejdere donerer julegaver til børnene i Barnets Blå Hus

Hvad ønsker du dig til jul? Det har børn fra Barnets Blå Hus Vesthimmerland i Aars svaret på og efterfølgende fået deres ønsker opfyldt. Det er sket med hjælp fra dagligvarekæden Lidl, som har samlet gaver ind blandt medarbejderne og doneret dem til børnene, der vokser op i familier med misbrug.

En traktor, legetøj med Gurli Gris og smykker. Det er nogle af de ting, som børnene fra Barnets Blå Hus Vesthimmerland i Aars har ønsket sig til jul.

Barnets Blå Hus drives af Blå Kors og er et behandlingstilbud og fristed for børn og unge, der vokser op i hjem med alkohol- og stofmisbrug.

Børnenes juleønsker er nu blevet opfyldt takket være dagligvarekæden Lidl, hvor medarbejderne fik idéen til at sprede lidt ekstra juleglæde ved at opsætte ønsketræer på deres kontorer i Aarhus og Kolding. Her blev børnenes ønsker hængt op som små hjertekort på flotte grantræer, som de enkelte Lidl-afdelinger kunne tage ned og opfylde.

Jeg er simpelthen så stolt og glad over, at så mange af vores medarbejdere har taget initiativ og bakket op om vores Lidl Ønskejuletræ, hvor vi sammen har opfyldt mere end 125 julegaveønsker fra børn i hele Danmark, som har udfordringer på grund af alkohol- eller stofmisbrug i familien. Jeg håber, at vores bidrag kan gøre en lille forskel i denne juletid, for de mange trængte familier,” fortæller Sine Dolberg, HR-chef i Lidl Danmark.

Stor glæde hos børnene

De mange gaver bliver nu uddelt til børnene, som forventningsfulde har glædet sig til at åbne dem, siger Ole Smed, som er leder af Barnets Blå Hus Vesthimmerland:

"Det betyder rigtig meget for børnene, at der er nogen, de ikke kender, som tænker på dem og faktisk har en gave til dem. Det gør dem rigtig glade. Der var for eksempel en dreng, som ønskede sig et bestemt par sorte træningsbukser. De ligger nu pakket ind og venter på ham. Det er guld værd, at de kan opleve glæden ved at få lige det, de ønsker sig."

Lidl har doneret julegaver til børnene i alle seks afdelinger af Barnets Blå Hus, som, udover Vesthimmerland, tæller Aalborg, Frederikshavn, Svendborg, Slagelse og Rønne på Bornholm.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Danskerne donerede 10% mere pant i 2020: Danske Hospitalsklovne modtager rekordbeløb13.1.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant med en stigning på 10 % i forhold til 2019. Donationen går til Danske Hospitalsklovnes arbejde med at gøre en forskel for indlagte børn og deres familier på de danske hospitaler og i børne- og ungepsykiatrien. Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer.

Fra Fyn til hele Danmark: Bryggeriet Vestfyen udvikler specialøl med Lidl18.12.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

For ti år siden var der ikke mange, der drak indian pale ale, brown ale og porter, men siden da er danskerne kommet efter det. I dag er cirka hver 10. øl, der bliver drukket, en specialøl. Derfor lancerer Lidl nu sin helt egen serie af specialøl, Karlens nordic craft beer, særligt udviklet af den anerkendte brygmester Christoph Behnke ved Bryggeriet Vestfyen. Øllene er netop landet i Lidl over hele landet.

Dansk-Tysk Handelskammer kårer Lidl Danmark til German Company of the Year 2020: Lidl hjælper danske virksomheder til eksport på en milliard kroner15.12.2020 15:00:25 CETPressemeddelelse

Lidl Danmark skaber vækst og eksport for kædens danske leverandører til en værdi af cirka 200 millioner kroner, og eksporterer for cirka 800 millioner kroner via Lidls internationale netværk. Dansk-Tysk Handelskammer kårede Lidl Danmark til German Company of the Year 2020 i dag ved en online prisoverrækkelse.