Lidl er billigst for 3. år i træk: vinder Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek 2021

De billigste økologiske basisvarer i 2021 kan man finde på hylderne i Lidls 134 butikker landet over. Det står klart, efter Lidl vinder Forbrugerrådet Tænks årlige øko-pristjek blandt dagligvarekæderne i Danmark. Lidl de slår nærmeste konkurrenter, Bilka og nemlig.com, på det samlede indkøb af 15 økologiske basisvarer, og indtager dermed førstepladsen for 3. år i træk.

Lidls har med over 300 økologiske produkter i fast sortiment et stort fokus på økologi. Der er masser af muligheder på basisvarerne i sortimentet, og prisen følger flot med: Lidl har netop vundet Forbrugerrådet Tænks store øko-pristjek for 2021. Blandt varerne i pristjekket er blandt andet kaffe - instant og hele bønner, marmelade, honning og finvalsede havregryn. Foto: Lidl PR

Lidl er billigst. Det fastslår Forbrugerrådet Tænk i deres årlige øko-pristjek af 15 forskellige basisvarer i dagligvarekæderne i Danmark.

Pristjekket er baseret på den samlede pris for 15 udvalgte økologiske basisvarer, der er tilgængelige i samtlige af kæderne. Herunder eksempelvis ketchup, hvedemel, marmelade, sort te, hele kaffebønner og finvalsede havregryn. Og her er det altså i Lidl, at kunden får den bedste pris med et samlet resultat på 208,55 kroner for de 15 indkøbte økologiske varer.

I Lidl er man forståeligt tilfredse med resultatet:

”Det er fantastisk, at vi for 3. år i træk vinder Tænks øko-pristjek. Vi har et stort fokus på økologiske varer, og så går vi også altid efter at kunne give kunderne den bedste pris på markedet. Det er et kæmpe skulderklap til alle i Lidl at vi kan fastholde vores førende position på et marked med enorm konkurrence,” siger indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Rasmus Pape.

Markant prisfald er ikke gået ud over kvaliteten

Siden 2017 er prisen på disse 15 varer faldet med 68,86 kroner i Lidl, til 208,55 i år, et fald på 24,8 %, uden at det dog er gået ud over kvaliteten på produkterne, lyder det fra indkøbschefen:

”Uanset om det gælder økologi, friske frugter og grøntsager, vores mange danske produkter eller en helt anden kategori i vores store varesortiment, så vil vi aldrig gå på kompromis med kvaliteten og friskheden, og vi vil altid gå efter at være billigst, for i Lidl vil vi have de friskeste varer og være danskernes førstevalg.

Forbrugerrådet Tænks økopristjek er baseret på indkøb af 15 udvalgte økologiske varer indkøbt i de danske dagligvarebutikker 17. maj 2021.

Resultatet af testen blev:

• Nr. 1 – Lidl: 208,55 kroner
  • Nr. 2 – Bilka: 209,90 kroner
  • Nr. 3 – Nemlig.com: 210,45 kroner

Samlet pris i Lidl for 15 økologiske basesvarer:

• Finvalsede havregryn, 1 kg, 10,50
  • Honning, fast eller flydende, 400 g, 21,90
  • Hvedemel, 2 kg, 13,50
  • Instant kaffe, 100 g, 28,95
  • Æblejuice, 1 liter, 8,95
  • Kaffe, hele bønner, 400 g, 29,00
  • Ketchup, 500 g, 10,55
  • Marmelade, 275 g, 9,95
  • Müsli, 750 g, 12,75
  • Pasta, skruer, penne eller spaghetti, 500 g, 6,50
  • Brune ris, 1 kg, 12,95
  • Saftevand, blandingsforhold 1:4, 0,5 liter, 15,95
  • Rørsukker, 1 kg, 14,95
  • Sort te, 20 tebreve, 7,95
  • Tomat, hakket eller flået, 400 g. 4,15

Samlet pris: 208,55

Læs hele pristjekket i Forbrugerrådet Tænks magasin for juni 2021 eller på taenk.dk

Om økologiske varer i Lidl

• Lidl har over 300 økologiske varer i fast sortiment
  • Lidl vil få 100 nye, økologiske varer tilført i sortimentet det kommende år
  • Siden 2017 er prisen på de 15 varer faldet med 68,86 kroner eller 24,8 procent
  • Lidl vandt også Tænks pristjek på økologiske basisvarer i 2020 og 2019

Lidl og Nørrebro Bryghus indgår landsdækkende samarbejde14.7.2021 07:21:56 CEST | Pressemeddelelse

Lidl har siden sommeren 2020 forhandlet øl fra Nørrebro Bryghus øst for Storebælt, og samarbejdet har været så godt, at det nu er udvidet til hele landet. Fremover er det derfor muligt at købe fire forskellige Nørrebro Bryghus-øl i alle Lidls 134 butikker. Et stort fælles fokus på økologi og bæredygtighed og velsmagende øl af høj kvalitet, gør Lidl og Nørrebro Bryghus til et perfekt øl-match.

Lidl bedst på brød og kager24.6.2021 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl er danskernes førstevalg blandt supermarkedernes bager- og bake off-afdelinger. Det viser en ny YouGov-rundspørge for B.T., som har vurderet ni supermarkedskæders brød- og bake off-afdelinger på kvalitet, udvalg og det samlede generelle indtryk. Det er i tråd med Lidls overordnede strategi om at blive danskernes førstevalg, hvor bake off-afdelingerne netop nu får en endnu mere fremtrædende rolle i den omfattende modernisering af kædens butikker.