Lidl bliver officiel partner for UEFA EURO 2024
Fra den 14. juni til 14. juli 2024 tager de bedste fodboldlandshold i Europa til Tyskland for at dyste om titlen som europamester. Hvilke lande, der skal kæmpe om titlen i de 51 kampe ved slutrunden, afgøres i EM-kvalifikationen, som løber fra marts 2023 til marts 2024.
Som officiel partner akkompagnerer Lidl, der er en af de førende fødevareforhandlere i Tyskland og Europa, de europæiske kvalifikationer og UEFA EURO 2024. Et partnerskab, der næppe kunne passe bedre, for Lidl er i dag repræsenteret med flere end 12.000 butikker i 31 lande, heraf 30 i Europa. Ligesom fodbold inspirerer millioner af mennesker hver dag, er Lidl en pålidelig partner for millioner af kunder i hele Europa til deres daglige indkøb.
”Vi er meget glade for at være en del af en begivenhed, der ikke kun fascinerer vores kunder, men også vores medarbejdere. Ligesom vores produkter er tilgængelige for alle, vil vi også være med til at gøre UEFA EURO 2024 til en oplevelse for alle – for eksempel gennem vores Lidl Fan Zoner. Adskillige Lidl-lande vil være begejstrede, og det faktum, at slutrunden vil blive afholdt i det land, hvor Lidls historie begyndte, gør det til noget helt særligt,” fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl.
Lidl ønsker med partnerskabet at understrege vigtigheden af frisk frugt og grønt samt sport og motion for en aktiv og sund livsstil. Hvad vi spiser, og hvor meget vi bevæger os, har trods alt en enorm indflydelse på vores sundhed og miljøet. Baseret på Planetary Health Diet udvikler Lidl konstant sit sortiment for at gøre det nemmere for kunderne at træffe bevidste købsbeslutninger for sunde og ansvarligt producerede produkter - eksempelvis gennem nye, internationale standarder for markedsføringstiltag rettet mod børn.
Marketingdirektør i UEFA, Guy-Laurent Epstein, siger følgende om det nye partnerskab:
"UEFA er stolt af at byde Lidl velkommen som partner i EM-kvalifikationen og UEFA EURO 2024. Lidls tilstedeværelse på tværs af kontinentet vil bidrage enormt til promoveringen af, hvad der vil blive endnu en uforglemmelig slutrunde. Vi ser også frem til i fællesskab at fremme de gode sundheds- og velværeværdier, som Lidl og UEFA deler.”
UEFA EURO 2024 afholdes fra d. 14. juni til den 14. juli 2024 i ni forskellige byer i Tyskland.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedrørende 'Trattoria Alfredo Pizza Kebab 2 x 350g'22.11.2024 21:07:54 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Trattoria Alfredo Pizza Kebab 2 x 350g. med bedst før dato: d. 16.08.2025 og d. 17.08.2025, da der er risiko for metalstykker i produktet.
Vigtig kundeinformation vedrørende 'Chef Select Kartoffelsalat, 1 kg' i to varianter 'Kartoffelsalat Creme fraiche' og 'Kartoffelsalat Yoghurt'20.11.2024 20:14:14 CET | Pressemeddelelse
Lidl tilbagekalder 'Chef Select Kartoffelsalat, 1 kg' i to varianter. 'Kartoffelsalat Creme fraiche' og 'Kartoffelsalat Yoghurt' på grund af risiko for metalstykker i produkterne.
Vigtig kundeinformation vedrørende allergen i Mochi is Vitasia15.11.2024 14:58:24 CET | Pressemeddelelse
Mochi is Lemon-Yuzu af mærket ”Vitasia”, 180 ml. med udløbsdato 29.12.2025 tilbagekaldes på grund af forkert smagsvariant i pakken.
State Drinks og Lidl Danmark går nu sammen og opfordrer til en aldersgrænse på 16 år i forbindelse med salg af energidrikke28.10.2024 05:30:00 CET | Pressemeddelelse
State Drinks går som den første danske producent af energidrikke aktivt ud og opfordrer til at indføre en aldersgrænse på salg af energidrikke til børn og unge under 16 år.
På en frisk oktobermorgen fejrede glade kunder åbningen af Lidl i Allerøds bymidte24.10.2024 12:33:10 CEST | Pressemeddelelse
Der var store smil, da butikschef, Oli Spendrup, klippede den røde snor og kunne byde kunder indenfor i sin spritnye butik. Det er Allerøds første Lidl-butik og byens første dagligvarebutik uden tobaks- og nikotinprodukter på hylderne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum