Lidl bliver officiel partner for UEFA EURO 2024

Partnerskabet begynder med europæiske kvalifikationskampe i år og gør Lidl til en global UEFA-partner for både EM-kvalifikationen i 2023 og 2024 og slutrunden i sommeren 2024.
Når europamesterskabet afholdes i 2024, bliver det med Lidl som officiel partner. ©UEFA (2023)

Fra den 14. juni til 14. juli 2024 tager de bedste fodboldlandshold i Europa til Tyskland for at dyste om titlen som europamester. Hvilke lande, der skal kæmpe om titlen i de 51 kampe ved slutrunden, afgøres i EM-kvalifikationen, som løber fra marts 2023 til marts 2024.

Som officiel partner akkompagnerer Lidl, der er en af de førende fødevareforhandlere i Tyskland og Europa, de europæiske kvalifikationer og UEFA EURO 2024. Et partnerskab, der næppe kunne passe bedre, for Lidl er i dag repræsenteret med flere end 12.000 butikker i 31 lande, heraf 30 i Europa. Ligesom fodbold inspirerer millioner af mennesker hver dag, er Lidl en pålidelig partner for millioner af kunder i hele Europa til deres daglige indkøb.

”Vi er meget glade for at være en del af en begivenhed, der ikke kun fascinerer vores kunder, men også vores medarbejdere. Ligesom vores produkter er tilgængelige for alle, vil vi også være med til at gøre UEFA EURO 2024 til en oplevelse for alle – for eksempel gennem vores Lidl Fan Zoner. Adskillige Lidl-lande vil være begejstrede, og det faktum, at slutrunden vil blive afholdt i det land, hvor Lidls historie begyndte, gør det til noget helt særligt,” fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl.

Lidl ønsker med partnerskabet at understrege vigtigheden af frisk frugt og grønt samt sport og motion for en aktiv og sund livsstil. Hvad vi spiser, og hvor meget vi bevæger os, har trods alt en enorm indflydelse på vores sundhed og miljøet. Baseret på Planetary Health Diet udvikler Lidl konstant sit sortiment for at gøre det nemmere for kunderne at træffe bevidste købsbeslutninger for sunde og ansvarligt producerede produkter - eksempelvis gennem nye, internationale standarder for markedsføringstiltag rettet mod børn.

Marketingdirektør i UEFA, Guy-Laurent Epstein, siger følgende om det nye partnerskab:

"UEFA er stolt af at byde Lidl velkommen som partner i EM-kvalifikationen og UEFA EURO 2024. Lidls tilstedeværelse på tværs af kontinentet vil bidrage enormt til promoveringen af, hvad der vil blive endnu en uforglemmelig slutrunde. Vi ser også frem til i fællesskab at fremme de gode sundheds- og velværeværdier, som Lidl og UEFA deler.”

UEFA EURO 2024 afholdes fra d. 14. juni til den 14. juli 2024 i ni forskellige byer i Tyskland.

UEFA EURO 2024 afholdes fra d. 14. juni til den 14. juli 2024 i ny forskellige byer i Tyskland. ©UEFA (2023)

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 143 butikker.

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.

Lidl har slået dørene op til sin sjette butik i Aarhus – og den er tobaksfri8.6.2023 11:37:16 CEST | Pressemeddelelse

Torsdag morgen åbnede Lidl sin sjette butik i Aarhus. Den ligger i hjertet af byen nemlig på Rådhuspladsen 10, hvilket blot er en kilometer fra dagligvarekædens nye hovedkontor ved Godsbanen, der snart står færdig. Seier Kraft Hansen er den rutinerede butikschef i front for butikken, og han er spændt på, hvordan aarhusianerne tager imod Aarhus’ første tobaksfrie dagligvarebutik.