Lidl bliver hovedsponsor for UCI WorldTour holdet Lidl-Trek

Lidl udvider sit engagement i cykelsporten og bliver hovedsponsor og strategisk partner for UCI WorldTour holdet Lidl-Trek. Det langsigtede partnerskab med et af de førende hold inden for international cykelsport begynder med kvindernes Giro d'Italia d. 30. juni 2023 og mændenes Tour de France d. 1. juli 2023.

Et partnerskab, der ikke kunne passe bedre: To internationale brands forenet af deres forpligtelse til at præstere. Sammen har Lidl og Trek ambitiøse planer: At bygge hold på den internationale cykelscene, der begejstrer og inspirerer cykelfans, næste generation af kvindelige og mandelige mestre samt alle ryttere, motionister og konkurrenceryttere. Som partnere har Lidl og Trek ikke kun fokus på sportslig succes, men også på sundhed, motion samt bevidst ernæring. Det er grundlæggende vigtigt for begge virksomheder at fremme en sund og aktiv livsstil som en del af deres sociale ansvar.

"Vi ønsker at være en rollemodel for cykling, og derfor er vi glade for at støtte et stærkt, mangfoldigt hold af internationale topatleter. Vi er overbeviste om, at sund ernæring og en aktiv livsstil – formet af sport og motion – styrker menneskers trivsel. Ligesom vores Lidl-produkter er tilgængelige for alle, er cykling en sport for alle og velegnet for alle, der gerne vil være mere aktive i hverdagen. Vi ønsker at dele dette budskab med så mange mennesker som muligt,“ siger adm. direktør i Lidl Danmark, Jens Stratmann.

"En del af vores mission er at yde fremragende kundeservice til vores kunder, og her er det klart, at Lidl har samme tankegang," siger Trek-præsident, John Burke, og fortsætter: "Vi ser frem at arbejde tæt sammen om at bygge de bedste cykelhold i verden og samtidig inspirere flere til at bruge deres cykler."

Lidl

Lidl er en del af Schwarz Group, som er en af de førende detailvirksomheder i Tyskland og Europa, med hovedkvarter i Neckarsulm, Tyskland. Lidl driver i øjeblikket flere end 12.000 butikker og over 200 varedistributions- og logistikcentre i 31 lande.

Trek

Trek Bicycle er en global leder inden for design og fremstilling af cykler og relaterede produkter. Trek mener, at cyklen kan være en simpel løsning for mange af verdens mest komplekse problemer og er forpligtet til at nedbryde de barrierer, der forhindrer folk i bruge cykler oftere til transport, rekreation og inspiration.