Lidl bliver hovedsponsor for UCI WorldTour holdet Lidl-Trek
Lidl udvider sit engagement i cykelsporten og bliver hovedsponsor og strategisk partner for UCI WorldTour holdet Lidl-Trek. Det langsigtede partnerskab med et af de førende hold inden for international cykelsport begynder med kvindernes Giro d'Italia d. 30. juni 2023 og mændenes Tour de France d. 1. juli 2023.
Et partnerskab, der ikke kunne passe bedre: To internationale brands forenet af deres forpligtelse til at præstere. Sammen har Lidl og Trek ambitiøse planer: At bygge hold på den internationale cykelscene, der begejstrer og inspirerer cykelfans, næste generation af kvindelige og mandelige mestre samt alle ryttere, motionister og konkurrenceryttere. Som partnere har Lidl og Trek ikke kun fokus på sportslig succes, men også på sundhed, motion samt bevidst ernæring. Det er grundlæggende vigtigt for begge virksomheder at fremme en sund og aktiv livsstil som en del af deres sociale ansvar.
"Vi ønsker at være en rollemodel for cykling, og derfor er vi glade for at støtte et stærkt, mangfoldigt hold af internationale topatleter. Vi er overbeviste om, at sund ernæring og en aktiv livsstil – formet af sport og motion – styrker menneskers trivsel. Ligesom vores Lidl-produkter er tilgængelige for alle, er cykling en sport for alle og velegnet for alle, der gerne vil være mere aktive i hverdagen. Vi ønsker at dele dette budskab med så mange mennesker som muligt,“ siger adm. direktør i Lidl Danmark, Jens Stratmann.
"En del af vores mission er at yde fremragende kundeservice til vores kunder, og her er det klart, at Lidl har samme tankegang," siger Trek-præsident, John Burke, og fortsætter: "Vi ser frem at arbejde tæt sammen om at bygge de bedste cykelhold i verden og samtidig inspirere flere til at bruge deres cykler."
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkLidl
Lidl er en del af Schwarz Group, som er en af de førende detailvirksomheder i Tyskland og Europa, med hovedkvarter i Neckarsulm, Tyskland. Lidl driver i øjeblikket flere end 12.000 butikker og over 200 varedistributions- og logistikcentre i 31 lande.
Trek
Trek Bicycle er en global leder inden for design og fremstilling af cykler og relaterede produkter. Trek mener, at cyklen kan være en simpel løsning for mange af verdens mest komplekse problemer og er forpligtet til at nedbryde de barrierer, der forhindrer folk i bruge cykler oftere til transport, rekreation og inspiration.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl er kommet til Rødbyhavn18.4.2024 10:46:58 CEST | Pressemeddelelse
Glade smil og forårsstemning prægede torsdag morgen de mange fremmødte ved Lidls nye butik i Rødbyhavn. Dagen begyndte med smurte sandwich og kaffe før borgmester Holger Schou Rasmussen (A) klippede det røde bånd og slog dørene op til dagligvarekædens tredje butik på Lolland.
Lidl vinder B.T.s pristjek på 40 dagligvarer17.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er billigst at handle i Lidl. Det slår B.T. fast efter Lidl præsterede den billigste kurv på tværs af den danske dagligvarebranche. Pristjekket vurderer den samlede pris på 40 basisprodukter. Herunder blandt andet frugt og grønt, mejeri, brød og kød.
Lidl åbner sin første butik i Rødbyhavn11.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag d. 18. april får Rødbyhavn endelig sin første Lidl, når dagligvarekæden åbner sin tredje butik på Lolland. I front for butikken står butikschef Mathias Kruse Petersen, som er født og opvokset i havnebyen.
Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award27.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien ‘Dairy products’. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.
Lidl og Blå Kors deler overskudsmad ud til trængte familier i påsken26.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For syvende år i træk går Lidl og Blå Kors sammen om at gøre en forskel, hvor Lidl donerer overskudsmad fra dagligvarebutikkerne til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og Barnets Blå Hus over hele Danmark. Begge oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtider som påsken, hvor lidt ekstra mad kan forsøde tilværelsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum