Lidl bedst på brød og kager

B.T. har i samarbejde med analysehuset YouGov taget temperaturen på danskernes tilfredshed med ni supermarkedskæders brødafdelinger og bake-off indenfor tre parametre: Kvalitet, udvalg og kundernes generelle indtryk af bagerafdelingen.
Og danskerne er ikke i tvivl. Lidls bake off, der serveres frisk fra ovnen tre gange dagligt, slår konkurrenterne på kvalitet og modtager den bedste samlede score.
Hos Lidl er man selvsagt begejstrede for det flotte resultat og glade for, at danskerne har fået smag for dagligvarekædens store udvalg af bake off af høj kvalitet.
”Vi er selvfølgelig helt vildt glade for, at danskerne mener, at Lidl har de bedste brød og kager. Vores ambition er at være danskernes førstevalg – også når det gælder friskbagt bake off til en stærk pris. Derfor bager vores butikker også tre gange om dagen, så det altid er frisk bake off, kunderne får med hjem i poserne. Vi har samtidig over 45 bake off-artikler i fast sortiment – samt to løbende kampagnevarer om måneden – som sikrer et stort og varieret udvalg. Det har vist sig at være en stor succes,” siger Anders Frydendahl, salgsdirektør i Lidl Danmark.
Strategisk bake off-satsning
Det er ikke første gang, at Lidls bake off scorer flotte resultater. Tidligere har blandt andet dagligvarekædens softkernerugbrød og croissanter været testvindere hos henholdsvis B.T. og Madens Verden, hvor softkernerugbrødet, der er dansk produceret, endda slog meget dyrere bagerrugbrød.
”Bake off har i en længere periode været en klar strategisk satsning for os, og vi ved, at danskerne sætter pris på friske varer af høj kvalitet til en pris, hvor alle kan være med. Internationalt i Lidl har vi egne produktionsfaciliteter og en stærk værdikæde med fokus på høj kvalitet i vores bake off, og i Danmark har vi også valgt at indgå lokale aftaler med danske leverandører, som vi i tæt samarbejde med udarbejder opskrifter og definerer den høje kvalitet, og det er der kommet en masse lækkert bake off ud af, blandt andet softkernerugbrød, foccacia, pølsehorn, romkugler og øko-brød,” siger Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, og fortæller, at dagligvarekædens nye butikskoncept også betyder en mere fremtrædende rolle for bake off-afdelingen i butikkerne:
”Bake off-afdelingen har fået en endnu mere central rolle og placering i Lidls nye butikskoncept, som vi netop nu er ved at rulle ud i hele Danmark. Duften af friskbagt bake off vil derfor møde vores kunder helt oppe ved indgangen af butikken flere gange om dagen,” siger Jens Stratmann, der selv sværger til det testvindende softkernerugbrød i Lidls sortiment.
Om bake off i Lidl:
- Der er 45+ produkter i fast sortiment
- Derudover kommer der hver måned to ekstra produkter i sortiment, så der om året i alt vil være minimum 70 forskellige bake off-produkter at sætte tænderne i
- Lidl bager selv i butikkerne, så der er frisk bake off klar tre gange om dagen
- Både øst og vest for Storebælt er smørcroissant, møllehjul og pølsehorn de mest populære bake-off varer i Lidl
- Kilde: B.T.: https://www.bt.dk/forbrug/her-er-danmarks-bedste-supermarkeds-bagere-billig-kaede-slaar-dyre-konkurrenter
Nøgleord
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:76 35 00 10morten.vestberg@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Torsdag den 6. november åbner Tobias ny Lidl-butik i Ringsted: Vi vil være de billigste24.10.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl slår torsdag den 6. november dørene op til en ny, topmoderne butik på Klosterparks Allé i Ringsted. Her lover butikschef, Tobias Viktor Torp Lubrin, lave priser, høj kvalitet og et engageret medarbejderteam, der står klar til at møde kunderne med smil og god energi.
Lidl styrker sit engagement i kvindefodbold med forlængelse UEFA-partnerskab indtil 203023.10.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl forlænger sit UEFA-partnerskab og fortsætter sin igangværende rejse med UEFA's kvindelandshold frem til 2030. Det udvidede partnerskab omfatter UEFA Women's EURO 2029, the Women’s European Qualifiers 2028/29 og UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029.
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
