Lev - livet med udviklingshandicap

Foreningen Lev lancerer i dag sit nye navn og logo. Det er et af de mange nye led i fornyelsen af organisationen.

Lev lancerer sit nye visuelle udtryk. Det nye logo – og en række andre visuelle elementer – skal være organisationens visuelle udtryk fremover. Sammen med det nye navn ’Lev – livet med udviklingshandicap’, der har erstattet det nu hedengange ’Landsforeningen LEV’.

Det nye visuelle udtryk er et af de mange nye tiltag, der skal give Lev et mere tidsvarende udtryk, fortæller Anni Sørensen, formand i Lev:

- Vi har store ambitioner om, at organisationen skal udvikle sig. Vi vil gerne have flere medlemmer og følgere, der vil være en del af Levs fællesskab. Vi vil gerne være en endnu stærkere politisk interessevaretager, og vi vil gerne i endnu højere grad være synlige i den brede befolkning. Alt sammen for at styrke den fælles indsats for et mangfoldigt og inkluderende samfund for mennesker med udviklingshandicap.

For glem mig ej
Meningen med det nye visuelle udtryk er klart at vise, hvem Lev repræsenterer. Men samtidigt også at udvikle og forny foreningens udtryk. Det sker med respekt for foreningens lange og stolte historie. Derfor er den lille blå blomst, Forglemmigejen, som har været foreningens kendetegn i mange år, fortsat en del af Lev's identitet.

- Der er mange følelser forbundet med Levs navn og logo. Foreningens lange historik skal man have respekt for i sådan en proces, hvor man ændrer på så vigtige ting som foreningens navn og visuelle udtryk. Forglemmigejen har altid været en del af Levs udtryk, og det er den fortsat – blot i en mere tidssvarende version. Jeg er meget tilfreds med Levs nye visuelle udtryk, som samtidig har en klar reference til Levs lange og stolte historie, udtaler Anni Sørensen.

Et Lev i bevægelse
Det nye visuelle udtryk er blot et af de mange nye udviklingstiltag for Lev, der skal bidrage til at organisationen får et fornyet udtryk med henblik på at blive en større og stærkere medlemsorganisation. Af samme årsag har Lev i den seneste foretaget en række opjusteringer, hvis formål er at gøre organisationen mere smidig, indflydelsesrig og effektiv. Derudover der også blev ansat en række nye medarbejdere i sekretariatet, der skal styrke Levs lokale arbejde i kredsene samt Lev's rådgivning og kommunikation til sine medlemmer.

Lev er en privat landsdækkende organisation for mennesker med udviklingshandicap, pårørende og andre interesserede - dannet i 1952.