Indeks Retail A/S

Legekæden lancerer nyt online univers på Legekæden.dk

Legekæden har opgraderet sit e-handelskoncept, der skal sikre tilgængelighed for kunderne døgnet rundt og samtidig booste salget i de lokale butikker
Legekæden.dk er gået i luften med et nyt online univers - her starter legen!

Med sine næsten 50 fysiske butikker fordelt over hele landet, er Legekæden allerede godt repræsenteret i landskabet, og med kædens nye online univers er det blevet endnu nemmere for de danske forbrugere at købe Barbie dukker, børnebøger og LEGO æsker – også uden for den almindelige åbningstid.

”I dag forventer vores kunder at kunne handle med os, også når butikkerne er lukkede, så derfor har lanceringen af et ”opgraderet” Legekæden.dk været et naturligt næste skridt for os i udviklingen af vores digitale tilstedeværelse”, fortæller Nicolai Lind Jørgensen, der er Head of E-commerce hos Legekæden.

Digital tilstedeværelse skaber trafik til butik
”I dag starter de fleste forbrugere deres købsrejse på nettet samtidig med, at danskerne holder meget af at handle i de fysiske butikker. Derfor har vi med den nye platform ønsket at bygge en forretningsmodel, hvor samspillet mellem webshop og butik hænger uløseligt sammen”, siger Nicolai Lind Jørgensen. Ambitionen er derfor, at Legekæden skal skabe endnu mere trafik ud i de fysiske butikker i kæden. Blandt andet fordi det er er muligt at se lagerstatus på den enkelte vare i alle butikker. Ligesom servicen ’klik & hent’ viser, hvor kunderne gratis kan afhente deres varer i deres lokale Legekæden butik.

”Den personlige kontakt med kunderne er vigtig for os, for det er her, vi kan se vores kunder i øjnene og skabe tillid hos dem. Både ´klik & hent’ servicen samt en landsdækkende bytteservice i 365 dage, også på webshopvarer, er med til at koble vores butikker sammen med Legekæden.dk og gøre koblingen mellem butik og web tidssvarende”, siger Legekædens administrerende direktør Marianne Lyngby Pedersen.

Således har Legekæden formået at gøre webshoppen til butikkernes medspiller i form af et digitalt udstillingsvindue med mulighed for køb, når tiden ikke lige er til den fysiske butik. I kæden går størstedelen af indtjeningen fra netop webshoppen nemlig til butikkerne. ”Antallet af klik-og-hent ordrer kommer vores fysiske butikker til gode, samtidig med vi kan hilse på vores mange kunder i gadebilledet og give dem en god kundeoplevelse,” slutter Marianne Lyngby Pedersen.

Marianne Lyngby PedersenAdm. direktørIndeks Retail A/S

Står til rådighed for udtalelser til indslag, interviews, artikler o.l., som har relevans for branchen, vores butikker og vores brand.

Tlf:20235936

Legekæden.dk er gået i luften med et nyt online univers - her starter legen!

Information om Indeks Retail A/S

Indeks Retail A/S