LaserTryk.dk vinder enorm rammeaftale med staten

Trykkeriet LaserTryk.dk i har netop skrevet under på en toårig rammeaftale om at levere tryksager til staten. LaserTryk.dk bliver ét af tre trykkerier i aftalen, der har en samlet værdi på 200 millioner kroner.
LaserTryk.dk har netop underskrevet en enorm rammeaftale med staten om at levere tryksager til samtlige statslige institutioner. Aftalen har en værdi af 200 millioner kroner og omfatter udover LaserTryk.dk, trykkerierne Prinfo og Rosendahls. LaserTryk.dk blev stiftet i 1999 af Anders Grønborg(tv.) og Esben Mols Kabell, der deler direktørposten som ledere i en virksomhed med 480 medarbejdere. Foto: PR.

Neglene har været bidt helt ned hos landets største trykkeri, LaserTryk.dk i. Kapløbet om at få del i den rammeaftale, der sikrer samtlige statslige institutioner som kunder i de næste to år, har stået på længe.

Men nu kan virksomheden ånde lettet op. Sammen med Statens Indkøb og de to andre trykkerier, Prinfo og Rosendahls, har LaserTryk.dk netop underskrevet aftalen til en værdi på 200.000.000 kroner, og Anders Grønborg, der er direktør i LaserTryk.dk, glæder sig til at komme i gang med at servicere den nye kundegruppe.

– Vi er utroligt glade for, at vi er blevet udvalgt til at være leverandører til staten. Det er en tillidserklæring, som vi er meget stolte af. Det betyder meget for os at kunne levere billige tryksager til staten, som ikke kun kommer LaserTryk.dk til gode, men hele det offentlige system, som kommer til at opleve en langt mere effektiv og strømlinet handel med den nye aftale, siger Anders Grønborg.

Samtlige ministerier, styrelser og selvejende statslige institutioner er forpligtet til at købe alle tryksager gennem den ny rammeaftale. Derudover har alle andre offentlige institutioner – både kommunale og regionale – mulighed for at handle tryksager gennem aftalen.

Orden i penalhuset

I forbindelse med så stort et udbud bliver der sat store krav til leverandørerne. Det er vigtigt for Statens Indkøb, at deres samarbejdsvirksomheder har en stærk profil, når det kommer til CSR og miljø og samtidig kan redegøre for en solid økonomi.

–Vi har altid haft orden i penalhuset i forhold til bæredygtighed og alle de ting, der er rundt om virksomheden. Men priserne, som vi kan tilbyde det offentlige, har dog været det vigtigste argument for Statens Indkøb, hvilket vi selvfølgelig er meget stolte af, fortæller Anders Grønborg.

LaserTryk.dk har tidligere vundet udbud på tryksager til enkelte kommuner, men det er første gang, at virksomheden er blevet en del af en så stor, national rammeaftale.

Anders Grønborg
Direktør og daglig leder, LaserTryk.dk
ag@lasertryk.dk

LaserTryk.dk A/S i Aarhus er med cirka 480 medarbejdere blandt Nordens største trykkerier – og otte gange kåret til Gazelle af Børsen. Virksomheden, der igennem en årrække har præsteret markant vækst, findes også i Norge, Sverige og Tyskland. www.lasertryk.dk