LÅNEPLATFORM HENTER EN STÆRK PROFIL FRA MORNINGSTAR

Torben Bruun Chief Commercial Officer (CCO)

”Det er med stor forventning at vi nu får Torben med ombord”, fortæller adm. direktør Henrik Vad. ”Torben har over 30 års erfaring fra den finansielle sektor med stærke kompetencer indenfor værdipapirhandel, risikostyring, finansiel analyse, kunderådgivning og konceptudvikling. Fremfor alt ser vi frem til at kunne drage fordel af Torben’s solide erfaring som forretningsudvikler. Torben var som medstifter og majoritetsaktionær med helt fra starten af Morningstar’s forretning i Danmark, og har med stor succes som Salgs- og Marketingchef stået i spidsen af den kommercielle udvikling af Morningstars forretning i Danmark” fortsætter Henrik Vad.

”Jeg er rigtig glad for at have fået muligheden for at være med på den spændende rejse som Flex Funding nu står overfor. Med en færdigudviklet global skalerbar IT platform er der store ligheder mellem forretningsudviklingen af Morningstar og Flex Funding, og jer ser meget frem til at arbejde sammen med et stærkt og kompetent team. Fremfor alt ser jeg frem til at være med i et meningsfyldt og værdiskabende projekt som er til stor gavn for rigtig mange mindre virksomheder og samfundet generelt. Hvor Morningstar var et projekt hvor vi skabte gennemsigtighed i det danske investeringsmarked og hjalp de små private investorer, så er missionen i Flex Funding at hjælpe de mindre danske virksomheder med at finde den hårdt tiltrængte finansiering til deres vækstdrømme. Det er et projekt som jeg virkelig kan stå bag og er glad for at være en del af” slutter Torben Bruun.

Yderligere information:
CCO & Partner Torben Bruun. Telefon 51340261
Adm. direktør Henrik Vad, Flex Funding A/S. Telefon 70605200

Torben Bruun Chief Commercial Officer (CCO)

Om Flex Funding A/S

Flex Funding blev grundlagt i 2013 med det formål at revolutionere markedet for virksomhedslån og investorer og dermed understøtte væksten i samfundet til glæde for os alle. Flex Fundings koncept fungerer som en online markedsplads for finansiering og investering. Konceptet kombinerer en avanceret finansiel markedsplads med det bedste fra online banker og udnytter den mest moderne teknologi. Platformen er meget fleksibel og kan skaleres geografisk i nye markeder og produkter.

Ideen om crowdfunding handler grundlæggende om, at vi sammen kan gøre meget mere, end vi kan hver især. På Flex Fundings markedsplads formidles der kontakt mellem private långivere og mindre danske

info@flexfunding.com www.flexfunding.com +45 70 60 52 00

Flex Funding A/S 13 Strandvejen 100, Entrance 3, 2. Hall DK-2900 Hellerup Denmark Business reg. no. 25619978
Flex Funding Poland sp. z o.o. ul. Związkowa 26 20-148 Lublin Poland NIP: 107-002-13-44 2 / 2

virksomheder, foreninger, selvejende institutioner m.v., som har behov for finansiering. Dermed deles rentemarginalen, som tidligere gik til banken, mellem låntager og långiverne. Og ved at fjerne omkostningerne og kompleksiteten ved at handle med banken, kan der opnås et overkommeligt lån uden besværet med banken. Hermed bliver det nemmere og billigere for låntagerne at skaffe kapital til at føre deres drømme ud i verden og samtidig at skabe en attraktiv investeringsmulighed for de private, der vælger at støtte deres projekter med et lån. Der kan søges om lån fra 200.000 kroner til flere millioner kroner og renten fastsættes i forhold til sikkerheder og risiko. Investorerne kan investere fra kun 200 kroner.

Flex Funding tjener penge ved dels at tage en fast pris hos låntager for at oprette lånet, mens det koster långiver 1 pct. af forrentningen, som typisk er på mellem 5 og 10 pct. Betaling af afdrag på lån inkl. renter foregår månedsvis og kører helt automatisk via Flex Fundings IT-system mellem både låntager og långivers konti.

Flex Fundings har opnået Finanstilsynets ubegrænsede tilladelse som betalingsinstitut til at udbyde lånebaseret crowdfunding.

Mere om Flex Funding A/S www.flexfunding.com