
Laboratoriebranchen vil mødes: Kun få stande tilbage på DiaLabXpo

Der var stor ærgrelse, da DiaLabXpo i 2020 måtte aflyses. I år gennemføres eventen til gengæld, og det imødekommer et stort ophobet behov for igen at mødes fysisk og opdage nye laboratorieteknologier og -produkter med alle sanser. Den lange periode med nedlukninger og restriktioner har tydeliggjort værdien og betydningen af at mødes ansigt til ansigt.
Eventen DiaLabXpo blev første gang afholdt i 2019 som et nyt målrettet tiltag for diagnostik- og laboratoriebranchen. En af de besøgende var Sabine Kähler, der på det tidspunkt var ansat som laborant hos Novo Nordisk.
Jeg besøgte DiaLabXpo for at afsøge markedet for nye automatiseringsløsninger, og jeg fik en god dialog med udstillerne om ergonomi og effektivitet; Når jeg kan sætte mit udstyr til at udføre mit ensidige, gentagne arbejde, så kan jeg i stedet bruge tiden på kvalificering af udstyr og udarbejdelse af forskellige rapporter, dokumentation, små udviklingsprojekter og andre komplekse opgaver.
I dag arbejder Sabine Kähler som salgs- & produktspecialist hos Dandiag og glæder sig til i år at have udstillerkasketten på og bidrage til at bruge sine erfaringer til at få en god dialog med laboranter, bioanalytikere og diagnostikere på messestanden.
Et fælles eventfyrtårn
Der er også i år stor opbakning til DiaLabXpo fra udstillerne, som allerede nu har lagt beslag på næsten alle standene. Her i 2021 er eventen komprimeret til 2 dage, hvor temaerne er Digitalisering, Bæredygtighed, COVID-19 og Indkøbernes Dag, og der er fri entré og konferencedeltagelse.
DiaLabXpo vil være fyldt med ny inspiration, nyheder, nye netværk, faglige foredrag og meget mere inden for life science. Vi har skabt et fælles eventfyrtårn i branchen som virksomheder, faglige selskaber, organisationer og forskningsinstitutioner kan samles om, siger formand for udstillingsudvalget i brancheforeningen DiaLab og administrerende direktør i Holm & Halby, Morten Dyrner.
En af de udstillere, der glæder sig til at deltage i DiaLabXpo, er Henriette Scharling, Area Manager hos Diasorin. På hendes stand vil de besøgende blandt andet kunne se en effektiv covid19-antistoftest, som både kan anvendes til at kontrollere immunstatus hos vaccinerede og tidligere inficerede samt responsen hos de vaccinerede borgere.
På DiaLabXpo kan man kan få nogle ting i hænderne og få en faglig dialog ansigt til ansigt om de nye muligheder, de skaber. Det fysiske møde er vigtigt for begge parter, fordi relationer er så vigtige at skabe. I vores branche køber du af dem, du har tillid til, og det opbygger man bedst, når man bruger alle sanser. Det har jeg fået bekræftet gennem de 25 år, jeg har arbejdet med dette. Desuden er de fleste folk jo ved at blive mere end trætte af teams, hjemmearbejde og indespærring, så vi trænger til at komme ud og afsted for at blive beriget med nyheder og faglige oplæg om f.eks. læringen fra covid-19. Selvom man måske kun kan trække en halv eller hel dag ud af kalenderen, så kan det gøre en stor forskel, konstaterer Henriette Scharling, der er aktiv i DiaLabXpo-komitéen.
Relationer styrkes, og nye skabes
De færreste kender alle mennesker, der er interessante at kende i deres branche, og har heller ikke et forkromet overblik over alle relevante produkter og leverandører. Det er DiaLabXpo en smutvej til for diagnostikere, laboranter og bioanalytikere. Men også en inspirationskilde for udstillerne selv:
Alle hos In Vitro A/S glæder sig til at møde vores kunder og samarbejdspartnere. Alt for længe har vi siddet isoleret i vores små kuber, og alt for længe har vi bare kommunikeret elektronisk. At mødes rigtigt er det vigtigste og det vi trænger allermest til, siger Kim Bidsted, direktør, In Vitro A/S, som glæder sig til både at møde nye og gamle relationer.
For udstilleren Dandiag er 2020 og 2021 rekordår, hvad angår afsætning og servicering af laboratorieudstyr, herunder ikke mindst automatiseringsudstyr.
Vi har - siden firmaet blev grundlagt for 35 år siden - været udstiller på branchens udstillinger. For os er det vigtigt at deltage på DiaLabXpo for at komme ud og møde vores kunder og vise de seneste nyheder fra vores leverandører. Alle har travlt i hverdagen og besøg hos vores kunder er ikke så hyppige som før i tiden. Derfor er det, set med mine øjne, vigtigt at fastholde vores udstillinger. Det er den bedste mulighed for at opsøge og få ny viden for vores kunder. Hvis man ikke har mulighed for at opsøge ny viden og få indsigt i den seneste udvikling og forskning, så bliver udviklingen minimal. Det handler om vores alles hverdag, og om at vi vil alle gerne have den bedste behandling - hurtigst muligt. Jeg håber derfor, at vi får mulighed for møde både offentlige og private kunder på DiaLabXpo, så de kan få inspiration til det de med fordel kan gøre anderledes og bedre, siger Bente Nordbjerg, adm. dir. in Dandiag, der glæder sig til igen at møde kunderne på DiaLabXpo og til at præsentere nye innovative og ergonomiske produkter – som den nye MINI 96 fra Integra Bioscience.
DiaLabXpo finder sted 22.-23. september 2021 på Docken i København. Læs mere på www.dialabxpo.dk.
For at se denne video fra www.youtube.com, så skal du aceptere cookies på toppen af denne side.Video fra DiaLabXpo i 2019Videokanal
Nøgleord
Kontakter
Kontakt vedr. DiaLabXpo:
Mona Jakobsen, Projektchef, MCH
Telefon: +45 23 21 60 86
E-mail: mj@mch.dk
Malene GrouleffRobotics Influencer
Tlf:+45 28915809malene@grouleff.itBilleder








Information om Grouleff Communications
Følg pressemeddelelser fra Grouleff Communications
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Grouleff Communications
Robotter og andre nye teknologier kan give Djurslands mere end 75 fremstillingsvirksomheder nye superkræfter31.10.2022 14:02:32 CET | Pressemeddelelse
Det gælder om at digitalisere og automatisere sig ud af nogle af krisens mange udfordringer – men også at fokusere på opgradering af robot- og teknologikompetencer i produktionsvirksomhederne. Derfor inviterer organisationen Business Djursland til konkret erfaringsudveksling og ny inspiration med eventen Made by Djursland 2022.
Europe's Robot Capital Odense Presents 'Future of Robotics' at Capital Raising Summit in Munich16.6.2022 13:26:24 CEST | News
Robot investors from all over Europe can meet the continent's most promising robot startups when the event ‘Odense Investor Summit’ moves its matchmaking of capital seekers and investors to Munich for the first time. The summit takes place as part of the trade show Automatica with 45,000 attendees, featuring pitches from 15 companies with great growth potential at the show’s Startup Arena.
Europas robothovedstad Odense præsenterer ’Future of Robotics’ til kapitalrejsnings-event i München16.6.2022 12:54:43 CEST | Pressemeddelelse
Robotinvestorer fra hele Europa kan møde kontinentets allermest lovende robotstartups, når begivenheden Odense Investor Summit som noget helt nyt flytter sin matchmaking af kapitalsøgende og investorer til München. Det sker under robotmessen Automatica med 45.000 besøgende. På et podie i messens Startup Arena pitcher 15 selskaber med stort vækstpotentiale for kapitalstærke profiler.
Startups fra hele verden vil rejse 30 millioner i Europas robothovedstad Odense11.2.2022 14:50:49 CET | Pressemeddelelse
Hitraten er høj, når kapitalsøgende startups og risikovillige investorer mødes til Odense Investor Summit, der hver år foregår i Europas hurtigst voksende robotmiljø. Erfaringerne viser, at mere end halvdelen lykkes med at tiltrække investorkapital efter matchmaking-eventen. I år har 35 techselskaber fra Europa, Asien, USA og Afrika ansøgt om at præsentere ny teknologi til sundhed, landbrug, fremstillingsindustri og den maritime sektor for de 300 deltagende investorer. De 15 allermest lovende investeringsmuligheder får adgang til at pitche på podiet i byen Odense kendt som Cobot Capital.
PR-specialist og digitalt marketingbureau indgår samarbejde om robot- og automationsbranchen8.12.2021 07:00:00 CET | Nyhed
Robot- og automationsvirksomhederne stormer frem. En lang række firmaer får hjælp af PR-specialisten og influenceren, Malene Grouleff fra Grouleff Communications og marketingbureauet Conversio. Begge har stor indsigt i og erfaring med automatiseringsbranchen og er på få år blevet virksomhedernes foretrukne partnere. Nu indgår de et samarbejde om at booste robotindustriens synlighed og gennemslagskraft.