KVINFOs 8. marts med endnu mere lækker lyd!

Barbara Moleko har sagt ja til at medvirke ved KVINFOs fejring af Kvindernes Internationale Kampdag i Store Vega 8. marts. Hun kommer med sin nænsomme blanding af soul og dansk visetradition, som har sat sit præg på hitlisterne de sidste par år.

Barbara Moleko. Foto: PDH Music

Dermed gør hun Mendoza og KATINKA selskab på scenen, hvor programmet også byder på Ditte & Louise, Karina Willumsen, Sherin Khankan og mændene bag magteliten Anton Grau Larsen og Christoph Ellersgaard. Aftenens vært er radiovært og twitterdronning Sandie Westh.

Barbara Moleko har ikke kun slået sit navn fast med sin særegne vokal. Både hendes skævt poppede r&b og hendes livsbekræftende udtryk på scenen trækker på de mangfoldige facetter i hendes baggrund i Sydafrika, Vanløse og Mozambique. Hendes foreløbig to album er blevet begejstret modtaget både blandt anmelderne og på hitlisterne, og debutalbummet høstede nomineringer til både DMA, Steppeulven, Gaffa Awards og Zulu Awards. Bag sig har hun tre udsolgte turnéer de sidste to år og en stribe optrædender på TV fra Toppen af Poppen til Dronningens 75-års fødselsdag.

Om sit seneste album har hun sagt, at det ”bærer præg af, at jeg har fundet min identitet, men stadig dyrker lykken.” Og det har givet en spændvidde fra hitsinglen ’Gør mig lykkelig’ til nummeret ’Paranoia’, der tager pis på at være totalt paranoid og være fanget i sig selv, men også være tvunget til at tage det hele med en ironisk distance.

Der kommer løbende flere navne til, som sammen vil servere en 8. marts-fejring med både grin og alvor, musik og eftertanke. Billetsalget er i gang, og det kan godt betale sig at være hurtig. Sidste år gik mange forgæves.

KVINFOs 8. marts er blandt andet finansieret af bidrag fra DJØF, Dansk Magisterforening og oplysningsmidler fra Det Arabiske Initiativ.

Barbara Moleko. Foto: PDH Music
Plakat 8. marts i Vega.

8. marts i Vega er KVINFOs årlige fejring af Kvindernes Internationale Kampdag.