Kvindelig direktør overtager chefstolen i Danske Spil

Susanne Mørch Koch begynder som adm. direktør i Danske Spil den 1. april. Den 43-årige direktør skifter togdriften i DSB ud med hele Danmarks gule terning.

Susanne Mørch Koch. Ny adm. dir. Danske Spil. Foto: Klaus Holsting

Lørdag den 1. april er det skiftedag i Danske Spil. Her begynder Susanne Mørch Koch officielt som virksomhedens nye adm. direktør.

Susanne Mørch Koch kommer fra en stilling som kommerciel direktør hos DSB, og skal erstatte den 66-årige H. C. Madsen, der efter 12 år på posten har valgt at stoppe.

Susanne Mørch Koch har den seneste måned fulgt H. C. Madsen i Danske Spil, men har første officielle arbejdsdag på hovedkontoret i Brøndby mandag den 3. april, hvor hun fremadrettet skal sikre indtjening til hele Danmarks sports- og foreningsliv.

Susanne Mørch Koch overtager et selskab, der har leveret et historisk højt samfundsmæssigt overskud i 2016, men det får ikke den nye direktør til at læne sig tilbage.

-Konkurrencen er benhård på spilmarkedet, men ambitionen er klar; vi vil være danskernes fortrukne spilselskab.Et af vores strategiske mål er at give kunderne den bedst mulige kundeoplevelse på alle vores spil – uanset hvor de handler, om det er online eller i en fysisk butik. Jeg er klædt på til tænderne, og vil gerne se det hold, der kan slå holdet i Danske Spil, som jeg nu får lov til at lede.

Den nye direktør går til opgaven med ydmyghed og stolthed.

-Danske Spil er en stor støtte for Danmarks sport- og foreningsliv og leverer mere end 3 mio. kr. hver eneste dag tilbage til danskerne. Det er ikke kun en opgave jeg er pavestolt over at skulle tage stafetten på, men også en opgave jeg vil gøre mit absolutte ypperste for at løfte.

Fakta om Susanne Mørch Koch

2017-: Adm. Direktør i Danske Spil A/S

2013-2016:Kommerciel direktør og medlem af direktionen, DSB

2012-2013: Direktør, Fjern- & Regionaltog, medlem af koncernledelsen, DSB

April 2016-:Bestyrelsesmedlem i Coop Danmark A/S

Uddannet cand.merc.int. fra CBS i 1999.

Født i 1973.

For yderlige information:

Marie Grabow Westergaard, Pressechef i Danske Spil, tlf. 30851734, mail: mgwe@danskespil.dk

Kontakter

Susanne Mørch Koch. Ny adm. dir. Danske Spil. Foto: Klaus Holsting

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Danske Spil tager kampen op mod Ludomani17.8.2018 06:02pressemeddelelse

Fra i dag og fem uger frem kører Danske Spil en kampagne for at gøre opmærksom på ludomani, og hvordan Danske Spil arbejder med emnet. Kampagnen drejer sig om konsekvenserne ved at have ludomani inde på livet - både som spiller eller som pårørende. Kampagnen kommer ud på Danske Spils sociale medieplatforme med små film, facts om ludomani samt en quiz, hvor man kan teste sin viden om emnet. Typisk afføder disse kampagner en del diskussioner blandt danskerne, og Danske Spil må til tasterne og tage dialogen. Men det er også helt okay. CSR-direktør i Danske Spil, Stine Hove Marsling mener nemlig ikke, det nytter noget at gemme sig, når det kommer til de svære spørgsmål. - At tjene penge på spil kommer med et stort ansvar. Vi mener, det er en del af vores ansvar at gå i dialog med danskerne om det indbyggede dilemma, som vi og andre spilselskaber er født med. Vi vil med denne kampagne gerne vise de mange initiativer, vi i Danske Spil tager for at forebygge ludomani, siger hun. Alle har et a