Kvickly kårer Årets Varehus og Årets Varehuschefer

Varehuse på Bornholm, Holte, Kalundborg, Brande, Aalborg og Nykøbing Falster hyldet

På sit årlige seminar har Kvickly udpeget Årets Varehuschef i hver af kædens distrikter og blandt de selvstændige brugsforeninger.

Vinderne er:

Varehuschef Kirsti Thygesen, Kvickly Kalundborg, er valgt blandt de selvstændige Kvickly-huse

Varehuschef Anders Kristensen, Kvickly Brande

Varehuschef Tommy Vestergaard, Kvickly Vestbyen (Aalborg)

Varehuschef Per Kristiansen, Kvickly Nykøbing Falster

Varehuscheferne Lars Kure og Brian Karlsen, Kvickly Nexø og Kvickly Rønne

Årets Varehuschefer belønnes med gavekort til personlig forkæelse.

”Fælles for Årets Varehuschefer er, at de har en meget høj standard i deres butikker, at de er dygtige ledere der går foran og inspirerer medarbejderne, at de skaber stærke resultater og har en flot udvikling,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

På Bornholm er begge varehuschefer, i Rønne og Nexø, som noget usædvanligt blevet kåret. Det er de blevet, fordi de to, Brian Karlsen og Lars Kure, har formået at arbejde stærkt sammen for at imødekomme den skærpede konkurrence, der er kommet efter, at udenlandske discountkæder har fået lov til at etablere sig på øen.

Som Årets Varehus blev Kvickly Holte kåret, hvor medarbejderne belønnes med 25.000 kr. for flotte resultater, både på regnskab, kundetilfredshed, medarbejdermåling og husets høje daglige standard Sidst men ikke mindst vandt varehuset Frugt og Grøntprisen fra Landbrug & Fødevarer.

Yderligere information: Kædedirektør Allan Kristoffersen, 5159 3160

Reklamebranchen skal ændre praksis for reklamefotos efter dom i Højesteret18.12.2018 12:37Pressemeddelelse

Højesteret har i dag underkendt 40 års praksis for brug af genstande som f.eks. tallerkner og skåle i reklamefotos. Det sker i en sag anlagt af designeren og keramikeren Kasper Würtz mod Coop. I nogle tilbudsaviser og på nogle emballager havde Coop anvendt en skål eller en tallerken lavet af Würtz som regi/baggrund i reklamer for koncernens madvarer. For eksempel kunne man på en reklame for flåede tomater se noget af en skål fra Kasper Würtz. Med dagens dom har Højesteret fulgt den linje, som Sø- og Handelsretten havde lagt, og som betyder, at Coop ikke kan bruge Kasper Würtz' skåle og tallerkener, medmindre de kun i meget begrænset omfang er synlige i reklamen. For den brug, der overskred denne grænse, stadfæster Højesteret, at Coop skal betale et vederlag på kr. 200.000 til Kasper Würtz, der dog havde krævet 1,75 million kr. af Coop. Coop ankede Sø- og Handelsrettens dom, fordi man havde fulgt en mere end 40-årig fast branchesædvane for reklamefotos, hvor man har brugt brugsting, der