Kvickly åbner nyt varehus i Vejle

Kvickly har indgået aftale med NPV A/S om etablering af et helt Kvickly varehus på Gammelhavn i Vejle.

Der bliver tale om en flytning af det varehus, Kvickly har haft i Bryggen siden etableringen i 2008.

”Med aftalen om etablering på Gammelhavn får vi en optimal placering i Vejle, trafikalt nemt at komme til med parkeringspladser lige ved indgangen og muligheden for at præsentere det bedst og mest moderne inden for dansk dagligvarehandel,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

Medarbejderne i Kvickly Bryggen flytter med over i det nye varehus, og varehuset i Bryggen vil være åbent helt normalt frem til den dag den nye butik på Gammelhavn slår dørene op.

I NPV A/S siger udlejningsdirektør Line Højvang Christiansen om aftalen med Kvickly:

”Vi er glade for, at få Kvickly ind på den meget markante og centrale placering i Vejle, hvor butikken får en fantastisk synlighed og tilgængelighed fra Fredericiavej med gode parkeringsforhold for kunderne. Kvickly vil med sin tilstedeværelse bidrage til, at Gammelhavn bliver Vejles nye markante shopping destination, hvor udbuddet udover dagligvarer også omfatter caféer, restauranter samt special- og fashion butikker, som er med til at styrke Vejle som Danmarks bedste handelsby.

Projektet på Gammelhavn indeholder desuden boliger, offentligt tilgængelig park samt gode parkeringsfaciliteter”.

Kvicklys nye varehus får et areal på 4.322 kvm. (brutto)

NPV udvikler bolig- og erhvervsejendomme med særlig fokus på de større danske byer. NPV står blandt andet for udviklingen af Københavns nye kanal by, Engholmene, der omfatter 1.100 eksklusive og moderne lejligheder midt i Københavns havn samt 47.000 m² kontor/hotel. Blandt andre NPV projekter kan nævnes BIG shopping i Herlev samt eksklusive boliger ved Københavns Riviera på Amager Strand.

Kvickly er en af Danmarks største dagligvarekæder med 70 varehuse. Kæden er en del af Coop-koncernen.

Yderligere information:

Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly, 5159 3160

CEO Jens Schaumann, NPV A/S, 4062 0113

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an