Kvickly åbner nyt varehus i Vejle

Kvickly har indgået aftale med NPV A/S om etablering af et helt Kvickly varehus på Gammelhavn i Vejle.

Der bliver tale om en flytning af det varehus, Kvickly har haft i Bryggen siden etableringen i 2008.

”Med aftalen om etablering på Gammelhavn får vi en optimal placering i Vejle, trafikalt nemt at komme til med parkeringspladser lige ved indgangen og muligheden for at præsentere det bedst og mest moderne inden for dansk dagligvarehandel,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

Medarbejderne i Kvickly Bryggen flytter med over i det nye varehus, og varehuset i Bryggen vil være åbent helt normalt frem til den dag den nye butik på Gammelhavn slår dørene op.

I NPV A/S siger udlejningsdirektør Line Højvang Christiansen om aftalen med Kvickly:

”Vi er glade for, at få Kvickly ind på den meget markante og centrale placering i Vejle, hvor butikken får en fantastisk synlighed og tilgængelighed fra Fredericiavej med gode parkeringsforhold for kunderne. Kvickly vil med sin tilstedeværelse bidrage til, at Gammelhavn bliver Vejles nye markante shopping destination, hvor udbuddet udover dagligvarer også omfatter caféer, restauranter samt special- og fashion butikker, som er med til at styrke Vejle som Danmarks bedste handelsby.

Projektet på Gammelhavn indeholder desuden boliger, offentligt tilgængelig park samt gode parkeringsfaciliteter”.

Kvicklys nye varehus får et areal på 4.322 kvm. (brutto)

NPV udvikler bolig- og erhvervsejendomme med særlig fokus på de større danske byer. NPV står blandt andet for udviklingen af Københavns nye kanal by, Engholmene, der omfatter 1.100 eksklusive og moderne lejligheder midt i Københavns havn samt 47.000 m² kontor/hotel. Blandt andre NPV projekter kan nævnes BIG shopping i Herlev samt eksklusive boliger ved Københavns Riviera på Amager Strand.

Kvickly er en af Danmarks største dagligvarekæder med 70 varehuse. Kæden er en del af Coop-koncernen.

Yderligere information:

Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly, 5159 3160

CEO Jens Schaumann, NPV A/S, 4062 0113

Coop skærper krav til bæredygtig soja6.12.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

Fremover skal den soja, der anvendes i Coops egne mærker, være certificeret som bæredygtigt. Dermed tager Coop et nyt skridt mod mere bæredygtighed på et område, der i mange år har været et stort globalt problem. Soja bliver især dyrket i Brasilien, Argentina og Paraguay. Her bliver store regnskovsområder ryddet for at skaffe plads til sojaplantager. Når regnskoven bliver fældet til fordel for sojaplantager, går det oftest ud over de skovområder, som f.eks. Amazonas, der har høj biodiversitet og truede dyrearter. ”Afskovning er et enormt globalt problem. Derfor er vi stolte over at tage dette afgørende skridt, som betyder, at vi fremmer mere bæredygtig soja-produktion hos vores leverandører,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Coop har som en del af Dansk Initiativ for Etisk Handel været med til at danne Dansk Alliance for Ansvarlig Soja, hvor formålet, er at samle relevante danske aktører i et forpligtende samarbejde for at sikre fremdrift mod ansvarligt produceret soja. Krave

Folkeaktier skal skabe mere økologisk landbrug5.12.2019 08:00:00 CETPressemeddelelse

Danskerne kan nu købe folkeaktier i landbrugsjord og dermed bidrage til, at mere dansk landbrugsjord bliver omlagt til økologi til gavn for natur, miljø, drikkevand, og klima. Det er Danmarks Økologiske Jordbrugsfond, der sælger Folkeaktier gennem crowdfunding for at skaffe kapital til opløb af mere landbrugsjord. Danmarks Økologiske Jordbrugsfond opkøber konventionelt drevet landbrug og lader yngre økologiske landmænd forpagte jorden. De skal omlægge til økologiske drift og arbejde med mere natur og co2-reducerende tiltag. Folkeaktien, der kan købes på Coops platform for Crowdfunding skal sikre endnu mere kapital til arbejdet med at opkøbe landbrugsjord og skabe en bæredygtig og økologisk drift. ”Danmarks Økologiske Jordbrugsfond har fået en forrygende start siden 2017 med stor opbakning og mange aktionærer. Med Folkeaktien giver vi mulighed for at endnu flere kan være med og bidrage til, at vi kan opkøbe endnu mere jord, som fremover vil blive dyrket økologisk,” siger Lars-Christian

Over 1 mio. pant-kroner til Hjerteforeningen fra faktas kunder5.12.2019 06:30:00 CETPressemeddelelse

Kunderne i fakta har i år doneret over 100.000 kr. om måneden til Hjerteforeningen. Det er sket, når de donerer deres flaske- og dåsepant til det gode formål ved at trykke på ”Hjerteknappen” på flaskeautomaterne. ”Vi startede samarbejdet med Hjerteforeningen tilbage i marts i år, og allerede nu kan vi sende helt nøjagtigt 1.045.920 kroner videre til Hjerteforeningen. Med Hjerteforeningen vil vi gerne udvikle andre aktiviteter og information, der kan styrke Hjerteforeningens vigtige arbejde med at redde liv,” siger kædedirektør i fakta, John Hornbech Christensen. ”Og vi samarbejder også på andre fronter. F.eks. har vi i samarbejde med Hjerteforeningen udgivet et hæfte med opskrifter og tips til at gøre det nemmere og lidt billigere at leve sundere. Men først og fremmest en kæmpe tak til alle vores kunder for at iger John Hornbech Christensen. I Hjerteforeningen siger Adm. direktør Anne Kaltoft: ”Vi er dybt taknemmelige for den økonomiske støtte, fakta og deres mange kunder yder til vore