Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen

Fra i dag får Lidls kunder præsenteret lækre opskrifter til inspiration i madlavningen i dagligvarekædens kundeapp, Lidl Plus. Lidl lancerer nemlig et helt nyt opskriftmodul med 750 opskrifter i Lidl Plus, der bruger kunstig intelligens til at udvælge inspirerende – og personlige - opskrifter ud fra den enkelte kundes tidligere indkøb af madvarer.

Hver søndag kan Lidls kunder få inspiration til næste uges madlavning via nye opskrifter direkte i Lidl Plus-appen, baseret på den enkelte kundens seneste indkøb. Foto: Lidl PR-foto

Du kender det sikkert: Aftensmaden skal planlægges for resten af ugen, men hvad skal du finde på denne gang? Med dagligvarekæden Lidls nye funktion i Lidl Plus-appen får du hver uge fem bud på opskrifter som er baseret på dine egne madvareindkøb fra de seneste tre måneder. Det du køber mest af, bliver omdannet til inspirerende, personlige bud på opskrifter fra Lidls opskriftsunivers, alt sammen præsenteret direkte i appen, så de er lige ved hånden, når du skal købe ind næste gang.

Opskrifter vises individuelt baseret på købsadfærd

Det nye opskriftsmodul bliver det første for en dansk dagligvarekæde, der på den måde personliggør opskrifter ud fra brugerens køb.

”Vi har glædet os til at præsentere de målrettede opskrifter som vores kunder kan blive inspireret af. Algoritmen i appen kigger på, hvilke madvarer den enkelte kunde køber mest af, og finder så selv bud på personlige opskrifter, som præsenteres individuelt i appen. Det giver kunderne en super mulighed for at få ekstra inspiration baseret på deres yndlingsprodukter og købshistorik,” fortæller Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Ekstra inspiration direkte i appen

Hvis kunden ikke er logget på, ikke har gjort nogle køb overhovedet, eller ikke har handlet med Lidl Plus de seneste tre måneder, så vil fem af de mest populære opskrifter blive vist i stedet.

”I Lidl vil vi gerne vise vores kunder, at vi har et meget bredt udvalg af kvalitetsmadvarer, og derfor får de brugere, der ikke har handlet med Lidl Plus eller næsten ikke købt noget, alligevel vist de mest populære opskrifter i appen, så inspirationen til nye, spændende retter kommer direkte ind på brugerens profil. Vi har over 750 forskellige opskrifter på vores hjemmeside indtil videre, og dem glæder vi os dele at dele med vores kunder på denne nye måde,” siger Rasmus Pape.

I dag den 29. marts vises de første opskrifter, og herefter vil den enkelte kunde hver mandag få præsenteret fem nye opskrifter i appen, målrettet specifikt til dem.

Lidls opskriftunivers

På opskrifter.lidl.dk ligger der pt over 750 forskellige opskrifter fordelt over alle måltider samt desserter, bagværk, familievenlige opskrifter og vegansk/vegetariske opskrifter.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Overskudsmad fra Lidl hjælper socialt udsatte i påsken: Blå Kors deler tusindvis af poser med madvarer ud over hele Danmark24.3.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Påskehelligdagene er en helt særlig tid for den sociale hjælpeorganisation Blå Kors. De oplever i stigende grad flere trængte familier, som har brug for en ekstra håndsrækning i højtiderne. Derfor uddeler Blå Kors i år overskudsmad i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, som doneres fra Lidls butikker, til glæde for brugere af familienetværk, væresteder og beboere på botilbud.

Lidl vinder endnu engang prestigefyldt, international pris for bedste europæiske private label-produkt17.3.2021 11:29:42 CET | Pressemeddelelse

Lidl Danmark vinder den prestigefyldte, internationale pris ’European Private Label Award’ for sin økologiske kokossorbet, der er en del af WH-serien, som stjernekokken Wassim Hallal står bag. Prisen uddeles i kategorien ’Frozen Food’ og er en af 11 kategorier, hvor de bedste private label-produkter fra 17 europæiske lande har kæmpet om priser. Lidl havde i alt fem danskproducerede produkter nomineret.

Universitet kårer Lidl som bedste praktikplads15.3.2021 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Nedlukning, online-undervisning og forsamlingsforbud. Det er ikke let at være specialestuderende i en coronatid. Men for Caja Skovning Schmidt har en praktikplads hos Lidl både ført til et specialesamarbejde og et nyt studiejob. For Lidl var det også en succes. Foruden en ny kollega, modtager dagligvarekæden nu en pris for bedste praktikplads – International Virksomhedskommunikation (IVK) på Syddansk Universitet (SDU) står bag prisoverrækkelsen.