Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen

Fra i dag får Lidls kunder præsenteret lækre opskrifter til inspiration i madlavningen i dagligvarekædens kundeapp, Lidl Plus. Lidl lancerer nemlig et helt nyt opskriftmodul med 750 opskrifter i Lidl Plus, der bruger kunstig intelligens til at udvælge inspirerende – og personlige - opskrifter ud fra den enkelte kundes tidligere indkøb af madvarer.

Hver søndag kan Lidls kunder få inspiration til næste uges madlavning via nye opskrifter direkte i Lidl Plus-appen, baseret på den enkelte kundens seneste indkøb. Foto: Lidl PR-foto

Du kender det sikkert: Aftensmaden skal planlægges for resten af ugen, men hvad skal du finde på denne gang? Med dagligvarekæden Lidls nye funktion i Lidl Plus-appen får du hver uge fem bud på opskrifter som er baseret på dine egne madvareindkøb fra de seneste tre måneder. Det du køber mest af, bliver omdannet til inspirerende, personlige bud på opskrifter fra Lidls opskriftsunivers, alt sammen præsenteret direkte i appen, så de er lige ved hånden, når du skal købe ind næste gang.

Opskrifter vises individuelt baseret på købsadfærd

Det nye opskriftsmodul bliver det første for en dansk dagligvarekæde, der på den måde personliggør opskrifter ud fra brugerens køb.

”Vi har glædet os til at præsentere de målrettede opskrifter som vores kunder kan blive inspireret af. Algoritmen i appen kigger på, hvilke madvarer den enkelte kunde køber mest af, og finder så selv bud på personlige opskrifter, som præsenteres individuelt i appen. Det giver kunderne en super mulighed for at få ekstra inspiration baseret på deres yndlingsprodukter og købshistorik,” fortæller Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Ekstra inspiration direkte i appen

Hvis kunden ikke er logget på, ikke har gjort nogle køb overhovedet, eller ikke har handlet med Lidl Plus de seneste tre måneder, så vil fem af de mest populære opskrifter blive vist i stedet.

”I Lidl vil vi gerne vise vores kunder, at vi har et meget bredt udvalg af kvalitetsmadvarer, og derfor får de brugere, der ikke har handlet med Lidl Plus eller næsten ikke købt noget, alligevel vist de mest populære opskrifter i appen, så inspirationen til nye, spændende retter kommer direkte ind på brugerens profil. Vi har over 750 forskellige opskrifter på vores hjemmeside indtil videre, og dem glæder vi os dele at dele med vores kunder på denne nye måde,” siger Rasmus Pape.

I dag den 29. marts vises de første opskrifter, og herefter vil den enkelte kunde hver mandag få præsenteret fem nye opskrifter i appen, målrettet specifikt til dem.

Lidls opskriftunivers

På opskrifter.lidl.dk ligger der pt over 750 forskellige opskrifter fordelt over alle måltider samt desserter, bagværk, familievenlige opskrifter og vegansk/vegetariske opskrifter.

Lidl og Nørrebro Bryghus indgår landsdækkende samarbejde14.7.2021 07:21:56 CEST | Pressemeddelelse

Lidl har siden sommeren 2020 forhandlet øl fra Nørrebro Bryghus øst for Storebælt, og samarbejdet har været så godt, at det nu er udvidet til hele landet. Fremover er det derfor muligt at købe fire forskellige Nørrebro Bryghus-øl i alle Lidls 134 butikker. Et stort fælles fokus på økologi og bæredygtighed og velsmagende øl af høj kvalitet, gør Lidl og Nørrebro Bryghus til et perfekt øl-match.

Lidl bedst på brød og kager24.6.2021 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl er danskernes førstevalg blandt supermarkedernes bager- og bake off-afdelinger. Det viser en ny YouGov-rundspørge for B.T., som har vurderet ni supermarkedskæders brød- og bake off-afdelinger på kvalitet, udvalg og det samlede generelle indtryk. Det er i tråd med Lidls overordnede strategi om at blive danskernes førstevalg, hvor bake off-afdelingerne netop nu får en endnu mere fremtrædende rolle i den omfattende modernisering af kædens butikker.

Lidl er billigst for 3. år i træk: vinder Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek 202121.6.2021 10:29:29 CEST | Pressemeddelelse

De billigste økologiske basisvarer i 2021 kan man finde på hylderne i Lidls 134 butikker landet over. Det står klart, efter Lidl vinder Forbrugerrådet Tænks årlige øko-pristjek blandt dagligvarekæderne i Danmark. Lidl de slår nærmeste konkurrenter, Bilka og nemlig.com, på det samlede indkøb af 15 økologiske basisvarer, og indtager dermed førstepladsen for 3. år i træk.