Kunderne elsker nødder fra Lidl: Salget af nødder er steget med over 25 % på to år

Der er mange gode grunde til at spise nødder. Det er et naturprodukt, de smager godt – og ifølge fx Hjerteforeningen er de et godt alternativ til andre former for snacks*. Det har de danske forbrugere tydeligvis taget til sig, for hos Lidl oplever man en stigende efterspørgsel på nødder.
”Vi har de seneste to år oplevet en stigning i salget af nødder på over 25 %. Vi arbejder hele tiden på at øge kvaliteten og udvalget af specialnødder, og vi sætter derfor nu endnu flere spændende produkter på hylderne”, siger Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape.
Mest populære mærke i Tyskland
Men nødder er ikke bare nødder, for der er stor forskel på både kvalitet og pris. Hos Lidl lægger man vægt på at kunne præsentere kunderne for produkter af den bedste kvalitet til den bedste pris. En rundspørge hos 30.000 tyske husstande** viser, at deres foretrukne nøddeprodukt er Californiske Pistacienødder fra Alesto, fra Lidl. Den høje kvalitet på nødder fra Lidl er også noget, danske forbrugere har opdaget.
Det stigende salg skyldes til dels ændringen af nøddeafgiften, som har gjort nødder mere prismæssigt attraktive. Men Lidl har de seneste år også løbende udvidet antallet af butikker og udvalget af nødder, hvilket også har betydning for det øgede salg i Danmark. Lidl har i dag mere end 40 forskellige poser med nødder eller nøddeblandinger, og i den kommende tid vil Lidl introducere endnu flere produkter med nødder.
”Det er planen at udvide vores sortiment indenfor en overskuelig fremtid med otte nye varianter. Grunden til, at vi udvider vores sortiment, er, så danskerne kan prøve nye, spændende produkter og nye blandinger, herunder nogle honningristede nødder og et par nye blandinger både med og uden krydderi. Desuden er økologiske nødder noget, vi arbejder intensivt med lige nu, og som jeg glæder mig til snart at introducere i vores sortiment, siger Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape.
Udvalgte produkter:
Peanuts, saltede, kr. 14,75 (500 g).
Pistacienødder i skal, saltede, kr. 29,95 (250 g).
Snackmandler, kr. 26,95 ((200 g).
Ristede og saltede cashewnødder kr. 19,95 (150 g).
* Ifølge Hjerteforeningen: https://hjerteforeningen.dk/forebyggelse/kost/styr-paa-foedevarerne/derfor-skal-du-spise-flere-noedder/
** GfK Consumer Panel FMCG, Bruttostichprobe 30.000 Haushälte (HH), Feb. 19 – Jan. 20.
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschef
Tlf:+45 5215 9259morten.vestberg@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum