Kunderne elsker nødder fra Lidl: Salget af nødder er steget med over 25 % på to år
Nødder er blevet mere populære, når danskerne handler ind. Det viser en ny opgørelse fra Lidl, hvor salget af nødder er steget med hele 25 % over de seneste to år.

Der er mange gode grunde til at spise nødder. Det er et naturprodukt, de smager godt – og ifølge fx Hjerteforeningen er de et godt alternativ til andre former for snacks*. Det har de danske forbrugere tydeligvis taget til sig, for hos Lidl oplever man en stigende efterspørgsel på nødder.
”Vi har de seneste to år oplevet en stigning i salget af nødder på over 25 %. Vi arbejder hele tiden på at øge kvaliteten og udvalget af specialnødder, og vi sætter derfor nu endnu flere spændende produkter på hylderne”, siger Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape.
Mest populære mærke i Tyskland
Men nødder er ikke bare nødder, for der er stor forskel på både kvalitet og pris. Hos Lidl lægger man vægt på at kunne præsentere kunderne for produkter af den bedste kvalitet til den bedste pris. En rundspørge hos 30.000 tyske husstande** viser, at deres foretrukne nøddeprodukt er Californiske Pistacienødder fra Alesto, fra Lidl. Den høje kvalitet på nødder fra Lidl er også noget, danske forbrugere har opdaget.
Det stigende salg skyldes til dels ændringen af nøddeafgiften, som har gjort nødder mere prismæssigt attraktive. Men Lidl har de seneste år også løbende udvidet antallet af butikker og udvalget af nødder, hvilket også har betydning for det øgede salg i Danmark. Lidl har i dag mere end 40 forskellige poser med nødder eller nøddeblandinger, og i den kommende tid vil Lidl introducere endnu flere produkter med nødder.
”Det er planen at udvide vores sortiment indenfor en overskuelig fremtid med otte nye varianter. Grunden til, at vi udvider vores sortiment, er, så danskerne kan prøve nye, spændende produkter og nye blandinger, herunder nogle honningristede nødder og et par nye blandinger både med og uden krydderi. Desuden er økologiske nødder noget, vi arbejder intensivt med lige nu, og som jeg glæder mig til snart at introducere i vores sortiment, siger Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape.
Udvalgte produkter:
Peanuts, saltede, kr. 14,75 (500 g).
Pistacienødder i skal, saltede, kr. 29,95 (250 g).
Snackmandler, kr. 26,95 ((200 g).
Ristede og saltede cashewnødder kr. 19,95 (150 g).
* Ifølge Hjerteforeningen: https://hjerteforeningen.dk/forebyggelse/kost/styr-paa-foedevarerne/derfor-skal-du-spise-flere-noedder/
** GfK Consumer Panel FMCG, Bruttostichprobe 30.000 Haushälte (HH), Feb. 19 – Jan. 20.
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschef
Tlf:+45 5215 9259morten.vestberg@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Danskerne donerede 10% mere pant i 2020: Danske Hospitalsklovne modtager rekordbeløb13.1.2021 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant med en stigning på 10 % i forhold til 2019. Donationen går til Danske Hospitalsklovnes arbejde med at gøre en forskel for indlagte børn og deres familier på de danske hospitaler og i børne- og ungepsykiatrien. Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer.
Lidl støtter international håndbold trods pandemi: Er Fresh Food Partner for VM i herrehåndbold 202111.1.2021 06:00:00 CET | Press release
Når VM i herrehåndbold, 2021 IHF Men’s World Championship, sættes i gang i Egypten om få dage, er det med dagligvarekæden Lidl som Official Fresh Food Partner. Specielt i krisetider er det vigtigt for Lidl at fortsætte støtten til en holdsport som håndbold, der ligesom Lidl står for værdier som holdånd og sundhed.
Sine Dolberg udnævnes til HR-direktør for Lidl Danmark7.1.2021 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den 1. januar 2021 tiltrådte Sine Dolberg, som HR-direktør for Lidl Danmark. Dermed bliver HR for første gang officielt en del af direktionen i Lidl Danmark.
Slår rekord i juledonation til Danske Hospitalsklovne: Æbleskiver, pebernødder og gløgg hitter som aldrig før22.12.2020 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det' sørme, det' sandt, december, og salget af æbleskiver, pebernødder, gløgg og søde julesager slår sidste års resultat i Lidls 133 butikker.
Fra Fyn til hele Danmark: Bryggeriet Vestfyen udvikler specialøl med Lidl18.12.2020 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
For ti år siden var der ikke mange, der drak indian pale ale, brown ale og porter, men siden da er danskerne kommet efter det. I dag er cirka hver 10. øl, der bliver drukket, en specialøl. Derfor lancerer Lidl nu sin helt egen serie af specialøl, Karlens nordic craft beer, særligt udviklet af den anerkendte brygmester Christoph Behnke ved Bryggeriet Vestfyen. Øllene er netop landet i Lidl over hele landet.
Lidls medarbejdere donerer julegaver til børnene i Barnets Blå Hus17.12.2020 11:05:38 CET | Pressemeddelelse
Hvad ønsker du dig til jul? Det har børn fra Barnets Blå Hus Vesthimmerland i Aars svaret på og efterfølgende fået deres ønsker opfyldt. Det er sket med hjælp fra dagligvarekæden Lidl, som har samlet gaver ind blandt medarbejderne og doneret dem til børnene, der vokser op i familier med misbrug.
Dansk-Tysk Handelskammer kårer Lidl Danmark til German Company of the Year 2020: Lidl hjælper danske virksomheder til eksport på en milliard kroner15.12.2020 15:00:25 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark skaber vækst og eksport for kædens danske leverandører til en værdi af cirka 200 millioner kroner, og eksporterer for cirka 800 millioner kroner via Lidls internationale netværk. Dansk-Tysk Handelskammer kårede Lidl Danmark til German Company of the Year 2020 i dag ved en online prisoverrækkelse.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum