Kunderne elsker nødder fra Lidl: Salget af nødder er steget med over 25 % på to år

Nødder er blevet mere populære, når danskerne handler ind. Det viser en ny opgørelse fra Lidl, hvor salget af nødder er steget med hele 25 % over de seneste to år.

Nye salgstal fra Lidl Danmark viser, at salget af nødder er steget med 25 % over de seneste to år. Den store efterspørgsel efter nødder betyder, at kæden udvider deres sortiment af kvalitetsnødder, i første omgang med otte nye varianter i fremtiden.

Der er mange gode grunde til at spise nødder. Det er et naturprodukt, de smager godt – og ifølge fx Hjerteforeningen er de et godt alternativ til andre former for snacks*. Det har de danske forbrugere tydeligvis taget til sig, for hos Lidl oplever man en stigende efterspørgsel på nødder.

”Vi har de seneste to år oplevet en stigning i salget af nødder på over 25 %. Vi arbejder hele tiden på at øge kvaliteten og udvalget af specialnødder, og vi sætter derfor nu endnu flere spændende produkter på hylderne”, siger Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape.

Mest populære mærke i Tyskland

Men nødder er ikke bare nødder, for der er stor forskel på både kvalitet og pris. Hos Lidl lægger man vægt på at kunne præsentere kunderne for produkter af den bedste kvalitet til den bedste pris. En rundspørge hos 30.000 tyske husstande** viser, at deres foretrukne nøddeprodukt er Californiske Pistacienødder fra Alesto, fra Lidl. Den høje kvalitet på nødder fra Lidl er også noget, danske forbrugere har opdaget.

Det stigende salg skyldes til dels ændringen af nøddeafgiften, som har gjort nødder mere prismæssigt attraktive. Men Lidl har de seneste år også løbende udvidet antallet af butikker og udvalget af nødder, hvilket også har betydning for det øgede salg i Danmark. Lidl har i dag mere end 40 forskellige poser med nødder eller nøddeblandinger, og i den kommende tid vil Lidl introducere endnu flere produkter med nødder.

”Det er planen at udvide vores sortiment indenfor en overskuelig fremtid med otte nye varianter. Grunden til, at vi udvider vores sortiment, er, så danskerne kan prøve nye, spændende produkter og nye blandinger, herunder nogle honningristede nødder og et par nye blandinger både med og uden krydderi. Desuden er økologiske nødder noget, vi arbejder intensivt med lige nu, og som jeg glæder mig til snart at introducere i vores sortiment, siger Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape.

Udvalgte produkter:

Peanuts, saltede, kr. 14,75 (500 g).

Pistacienødder i skal, saltede, kr. 29,95 (250 g).

Snackmandler, kr. 26,95 ((200 g).

Ristede og saltede cashewnødder kr. 19,95 (150 g).

* Ifølge Hjerteforeningen: https://hjerteforeningen.dk/forebyggelse/kost/styr-paa-foedevarerne/derfor-skal-du-spise-flere-noedder/

** GfK Consumer Panel FMCG, Bruttostichprobe 30.000 Haushälte (HH), Feb. 19 – Jan. 20.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores butikker.

Vigtig kundeinformation: Lidl og Hoyer Handel GmbH tilbagekalder ”Silvercrest” håndstøvsuger pga. risiko for brand24.9.2020 16:00:00 CESTPressemeddelelse

Lidl og Hoyer Handel GmbH tilbagekalder produktet ”Håndstøvsuger SHAZ 22.2 D5” af mærket ”Silvercrest” inklusive den medfølgende oplader (IAN 339791_1910). Ved enkelte produkter er der konstateret risiko for brand ved opladning og brug af produktet. Lidl og Hoyer Handel GmbH opfordrer derfor alle kunder til at undlade at oplade og/eller bruge produktet. Lidl og Hoyer Handel GmbH anbefaler, at produktet kasseres eller leveres tilbage til nærmeste Lidl-butik, hvor pengene returneres, også uden fremvisning af bon. Produktet er blevet solgt i Lidl-butikker landet over fra den 20.09.2020. Det kan ikke længere købes i butikkerne. Lidl og Hoyer Handel GmbH beklager de gener, som dette måtte medføre