Kosttilskud: En branche i vækst

Industrien for kosttilskud er en af de hurtigst voksende industrier i verden. I 2017 blev den anslået til at være 37 milliarder dollars værd og forventes at nå op på 60 milliarder dollars i 2025. Denne vækst er drevet af en række faktorer, herunder et stigende fokus på personlig pleje, flere mennesker der deltager i motion og sport, og en generel stigning i sundhedsbevidstheden.

Øget fokus på personlig pleje

En af de vigtigste årsager til branchens vækst er folks stigende fokus på personlig pleje. Folk brugere flere penge på personlig pleje generelt, fordi sociale medier har gjort det vigtigere at se godt ud. Platforme som Instagram, TikTok og Facebook er med til at udstille de bedste sider af folk, og dermed stræbes der også endnu mere efter det perfekte udseende - selvom det meget ofte blot er et urealistisk glansbillede. Det resulterer i at der en tendens til, at folk tager sig af sig selv og investerer i deres egen sundhed og velvære. Dette har ført til en stigning i køb af kosttilskud, da folk ønsker at sikre sig, at de får alle de næringsstoffer, de har brug for, samt de andre personlige plejeprodukter som f.eks. cremer mv.

Flere mennesker deltager i motion og sport

En anden drivkraft af branchens vækst er, at flere mennesker dyrker motion og sport. Dette skyldes dels det stigende fokus på personlig pleje, men også at folk generelt er mere sundhedsbevidste og ønsker at holde sig i form og aktive. Dette har ført til en stigning i køb af kosttilskud som proteinpulver, pre-workout, kreatin og og så videre. Generelt er det bare gået stærkt i fitness branchen de sidste 10 år, og er det ikke overraskende, at kosttilskudserhvervet har fulgt trop

Et overordnet fokus på at være sundhedsbevidst

Overordnet set er folk generelt er blevet mere sundhedsbevidste, hvilket bidrager stærkt til branchens vækst. Dette skyldes en række faktorer, såsom den stigende tilgængelighed af information om sundhed og ernæring samt stigningen i kroniske sygdomme som f.eks. fedme og diabetes. Dette har ført til, at folk ønsker at sørge for, at de passer på deres helbred og investerer i kosttilskud for at gøre det. Alt fra multivitamin og magnesium, til komplicerede anti-hårtabs piller er i spil, og mange virksomheder ser muligheden i denne trend, og kombineret med sociale medier kan dette være meget lukrativt.

VVS Østerbro, Søborg og Gentofte: Murer & VVS Kjeld Hansen har med en unik blanding af murere og VVS’ere skabt et firma, der hurtigt kan hjælpe danskere i Storkøbenhavn med at få moderniseret deres hjem21.3.2024 13:51:55 CET | Pressemeddelelse

Murer & VVS Kjeld Hansen https://www.kjeldhansen.dk/ gør det lettere at være dansker i Storkøbenhavn. Med deres kombinerede færdigheder inden for VVS- og murerarbejde, har de været i stand til at hjælpe mange borgere til at få grønne og bæredygtige hjem, der samtidig er en nydelse af være i.

Pollensæsonen starter tidligere: En voksende udfordring for danskere med allergi14.3.2024 13:08:38 CET | Pressemeddelelse

Naturens rytmer bliver mere end nogensinde før påvirket, og en af de mest mærkbare effekter er den tidligere start på pollensæsonen. Dette fænomen udgør en stigende udfordring for de 25% af danskerne, der lider af pollenallergi, også kendt som høfeber. Denne tilstand, som for mange signalerer starten på længere dage og varmere vejr, bringer en mindre velkommen ledsager: et væld af symptomer, der spænder fra lette irritationer til alvorlige forstyrrelser af dagligdagen.

Sneakers: Mere end bare fodtøj11.3.2024 12:48:52 CET | Pressemeddelelse

Den rolle, som sneakers spiller i både mode- og kulturverdener, er ikke til at tage fejl af. Fra de beskedne startpunkter på basketballbaner og løbestier til dagens rampelys på modeopvisninger og i storbyernes gader, har sneakers undergået en bemærkelsesværdig transformation. Specielt et par som "Nike Dunk Low", der oprindeligt blev designet til basketballspillere, er vokset sig til at blive et stilikon inden for både sportens verden og street fashion. Denne rejse fra funktionalitet til modeikon fortæller en større historie om udviklingen af sneakers og deres plads i dagens kultur.