Kosttilskud: En branche i vækst

Industrien for kosttilskud er en af de hurtigst voksende industrier i verden. I 2017 blev den anslået til at være 37 milliarder dollars værd og forventes at nå op på 60 milliarder dollars i 2025. Denne vækst er drevet af en række faktorer, herunder et stigende fokus på personlig pleje, flere mennesker der deltager i motion og sport, og en generel stigning i sundhedsbevidstheden.

Øget fokus på personlig pleje

En af de vigtigste årsager til branchens vækst er folks stigende fokus på personlig pleje. Folk brugere flere penge på personlig pleje generelt, fordi sociale medier har gjort det vigtigere at se godt ud. Platforme som Instagram, TikTok og Facebook er med til at udstille de bedste sider af folk, og dermed stræbes der også endnu mere efter det perfekte udseende - selvom det meget ofte blot er et urealistisk glansbillede. Det resulterer i at der en tendens til, at folk tager sig af sig selv og investerer i deres egen sundhed og velvære. Dette har ført til en stigning i køb af kosttilskud, da folk ønsker at sikre sig, at de får alle de næringsstoffer, de har brug for, samt de andre personlige plejeprodukter som f.eks. cremer mv.

Flere mennesker deltager i motion og sport

En anden drivkraft af branchens vækst er, at flere mennesker dyrker motion og sport. Dette skyldes dels det stigende fokus på personlig pleje, men også at folk generelt er mere sundhedsbevidste og ønsker at holde sig i form og aktive. Dette har ført til en stigning i køb af kosttilskud som proteinpulver, pre-workout, kreatin og og så videre. Generelt er det bare gået stærkt i fitness branchen de sidste 10 år, og er det ikke overraskende, at kosttilskudserhvervet har fulgt trop

Et overordnet fokus på at være sundhedsbevidst

Overordnet set er folk generelt er blevet mere sundhedsbevidste, hvilket bidrager stærkt til branchens vækst. Dette skyldes en række faktorer, såsom den stigende tilgængelighed af information om sundhed og ernæring samt stigningen i kroniske sygdomme som f.eks. fedme og diabetes. Dette har ført til, at folk ønsker at sørge for, at de passer på deres helbred og investerer i kosttilskud for at gøre det. Alt fra multivitamin og magnesium, til komplicerede anti-hårtabs piller er i spil, og mange virksomheder ser muligheden i denne trend, og kombineret med sociale medier kan dette være meget lukrativt.

Spar penge ved at købe nytårspynt om sommeren29.7.2022 07:00:00 CEST | Blog

For nogen kan det måske virke besynderligt, men det giver faktisk god mening at købe nytårspynt om sommeren. Hvis du har gjort dig tanker om at gøre dette, er der derfor ikke nogen grund til at tøve med det. Til trods for, at det er noget, der kan give god mening at gøre, er det dog langt fra alle, der gør det. At det forholder sig på denne måde, er faktisk kun en fordel for dig, der er åben for at købe nytårspynt, selvom der er et halvt år til nytårsaften. Er du i tvivl om, hvorfor det kan være en god idé at få købt sin nytårspynt i god tid, bør du læse med herunder. Her kan du læse mere om, hvad der gør, at det kan give god mening at gøre. Du undgår, at der er udsolgt Har du før i tiden ventet med at købe nytårspynt til kort inden den store aften, er der en god chance for, at du har oplevet, at der har været udsolgt. Det kan have ført til, at din pyntning har været mangelfuld. Ønsker du ikke at stå i en sådan situation, skal du sørge for at købe pynt i god tid. Husk dog på, at du ikk