Kokkeforeningen Danmark har valgt ny Præsident

Den 44-årige Anders Heegaard, der er faglærer på Kokkelinjen på UCH - Uddannelsescenter Holstebro, og bosat i Skive, afløser den 64-årige restauratør Uffe Nielsen, der driver Restaurant Hos Uffe på Vendsyssel Teater i Hjørring samt restauranterne på Børglum Kloster, som Præsident for Kokkeforeningen Danmark efter ti år på posten.
Ærespræsident Uffe Nielsen (tv) og Kokkeforeningens nye præsident Anders Heegaard (th).

Det står fast efter søndagens kongres på Vendsyssel Teater.

- Ungdommen er et af vores helt stærke ben. Den store opgave består i at hente de op imod 700 medlemmer i vores ungdom op i vores ”voksenforening”. De gør en fantastisk indsats og jeg må sige, at fremtiden tegner lys, sagde Uffe Nielsen i sin sidste beretning.

Samtidigt roste han Cateringlandsholdet for deres OL Guld og hyldede samtidigt Holdkaptajn Dennis Justesen Nielsen.

Kokkeforeningen Danmark arrangerer, sammen med Morsø Kommune, de officielle Danmarksmesterskaber i Østersgastronomi, Østersåbning og Champagnesabling den 1.-3. oktober 2021 i Nykøbing Mors.

- Det er et fantastisk arrangement, der bare er vokset og vokset gennem årene. Det er helt vanvittigt, hvad det arrangement er ved at udvikle sig til.  Hvis der er nogle, der ikke har været ude og opleve det endnu, gælder det om at komme afsted, sagde Uffe Nielsen.

Han roste samarbejdet med Morsø Kommune, der blandt andet har udmøntet en plads i bestyrelsen for Foreningen Danmarks Skaldyrshovedstad, der står for hele satsningen på skaldyr i Limfjorden med Mors som udgangspunkt.

Samtidigt arbejder Kokkeforeningen Danmark med Kokkelandsholdene, der har opnået fantastiske resultater de seneste år samt de kommende Nordiske Mesterskaber, er afvikles i foråret 2022 i MCH i Herning og meget andet.

44 årig ny formand fra Skive

Efter ti år som formand for Kokkeforeningen Danmark, stopper Uffe Nielsen. Han efterlader en forening i storform.

- Uffe´s enorme slid og stålsatte vilje til aldrig at give op, men kigge fremad, har gjort ham til en af branchens mest eftertragtede personer gennem årene. Du fik vendt udviklingen, og sikret Kokkeforeningen. Du har også været arkitekten bag den store udvikling af Kokkelandsholdet, der nu er en del af Dansk Gastronomisk Union, sagde Anders Heegaard.

Han udnævnte samtidigt Uffe Nielsen som Ærespræsident i Kokkeforeningen Danmark.

Anders Heegaard blev nyvalgt som Præsident med appalus for en to årig periode.

Kokke fik hæderspriser

Samtidigt blev Henrik Nielsen, Hjørring, Anders Heegaard, Skive og Thomas Riis, Skagen tildelt Kokkeforeningen Danmarks hæderspris Gordon Bleu for en fantastisk gennem flere år for foreningen, mens Dennis Justesen Nielsen blev tildelt Den Gyldne Rose, der er en æresbevisning, som blev indstiftet i 2016 til minde om Viborgs kendte chefkonditor Gert Sørensen. Dennis Justesen Nielsen fik prisen for sit virke som holdleder for det danske Cateringlandshold, der vandt Guld ved OL i 2020.

Yderligere informationer:
Anders Heegaard, Præsident for Kokkeforeningen Danmark, tlf. 2175 0519

Venstre imod højre : Dennis Justesen Nielsen (Den Gyldne Rose), Henrik Nielsen, Thomas Riis og Anders Heegaard (Kokkeforeningens Hæderspris Gordon Bleu)

Sparekassen Thy opfordrer kunderne til at gå i dialog med deres rådgiver1.12.2022 11:32:57 CET | Pressemeddelelse

Vores bedste råd er at gå aktivt til værks og få kigget sin økonomi igennem. Det bedste middel er dialog i god tid, og her sidder vores rådgivere klar til at hjælpe. Vi drøfter gerne mulighederne for omlægning af gæld, så løbende ydelser kan nedsættes og rådgiver i forhold til at finde mulige besparelser i den daglige økonomi. Sådan lyder det fra Sparekassen Thys direktør Ole Beith i en tid, hvor inflationen er på himmelflugt, renterne følger med og energipriserne har gjort et mærkbart indhug i manges rådighedsbeløb.