Kokke-makkerpar og serieiværksætter overvældet: Nye økologiske kopnudler revet væk

Kokke-makkerparret Nikolaj Kirk & Mikkel Maarbjerg er gået sammen med serieiværksætter Jakob Langemark om at gentænke de traditionelle kopnudler i en vegansk, økologisk udgave med råvarer af høj kvalitet. Produktet hedder CLEAN NOODLES og teamets mission er, at alle skal have let adgang til et sundt og velsmagende måltid – også når det skal gå rigtig hurtigt. Få uger efter lancering, er de tæt på at melde 'Alt Udsolgt' - Nu har de sat turbo på produktionen for at kunne følge med salget.

Til teenagere, der er sultne på farten. Til protein-hunger efter træning. Eller som en nem og sund del af familiens aftensmåltid. CLEAN NOODLES er veganske, klimavenlige øko-nudler med et højt indhold af proteiner – og de er klar på under fem minutter.

Teamet bag CLEAN NOODLES består af kokken Nikolaj Kirk, kokken Mikkel Maarbjerg og Jakob Langemark, der desuden er CEO hos NoA Ignite Denmark og kendt som både serieiværksætter, kaosinvestor og en af landets mest visionære bureaudirektører.

Et vegansk benspænd

En snak under COVID-epidemien om mad, sundhed, klima og børn, kickstartede de en kreativ udfordring: ”Kan vi udvikle fremtidens kop nudler? De skal være økologiske, veganske, have et højt indhold af protein, være uden en masse tilsætningsstoffer og samtidig være langtidsholdbare. De skal smage så godt, at vores teenagebørn vil plage os om at få dem serveret hver dag?”

Missionen er lykkedes og derfor lanceres CLEAN NOODLES for få uger siden. Nu er de kommet på overarbejde for at følge med det eksplosive salg.

”CLEAN NOODLES skal være et måltid – ikke en snack,” siger Mikkel Maarbjerg. ”Derfor er portionen ca. dobbelt så stor som i en almindelig gang kop nudler, og samtidig gør det høje proteinindhold, at du er mæt i lang tid, selv om der ikke er ret mange kalorier i – hvilket er vigtigt for sådan nogle familiefædre som os, der prøver at holde os i god form.”

”Ja,” siger Jakob Langemark og tilføjer: ”Vi oplevede, at mange af os forældre manglede et sundt, proteinfyldt alternativ med god smag til madpakken eller som mellemmåltid i forbindelse med sport, som vores store børn faktisk gider at spise. Det alternativ har vi nu og vi er ret overvældede over modtagelsen af produkterne.”

"Vi ser i vores e-shop, at kunderne køber op til 15 måltider ad gangen og de mange genbestilinger har simpelthen gjort, at vi nu knokler for at få produktionen helt op i gear for at kunne følge med. Det er en drømmestart." afslutter Mikkel Maarbjerg.

CLEAN NOODLES fås i tre smagsvarianter: Marvelous Miso, Spicy Szechuan Pepper og Zesty Yellow Curry. Pris fra 33 kroner. Find dem online på www.Cleannoodles.com