Meyers

Klar med skræddersyede virtuelle julefrokoster: Folkene bag Musik i Lejet nytænker med Meyers

Del

Med anbefalingen om aflysning af sociale arrangementer og et forsamlingsforbud på 10 personer, er danske virksomheder tvunget til at tænke ud af boksen, hvis de stadig ønsker at samle medarbejderne til julefrokost. Meyers og kulturbureauet Good Boys Agency har en fælles løsning.

Den virtuelle julefrokost kombinerer velkendte smage med corona-sikre samværsformer. Foto: Chris Tonnesen
Den virtuelle julefrokost kombinerer velkendte smage med corona-sikre samværsformer. Foto: Chris Tonnesen

Julefrokostkunderne er slået tilbage til start

I 2020 har vi lært at arbejde sammen hver for sig. Møder er rykket online, spritten er ikke længere forbeholdt fredagsbaren og generelt skal man kigge langt efter ”plejer” på langt de fleste arbejdspladser. Senest er traditionen med firmajulefrokost på kontoret praktisk talt blevet dømt ude med de nye retningslinjer for socialt samvær.

”Julefrokoster og festcatering generelt har været en enormt svær genre at navigere i under Coronaens fremmarch,” fortæller direktør i Meyers Kantiner, Carl Johan Paulsen, og uddyber: 

”Både vi og kunderne har lynhurtigt skullet tilpasse sig skiftende retningslinjer. Mange af de virksomheder, som måske har haft en forventning om at kunne gennemføre julefrokosten på kontoret i mindre grupper med god afstand eller i forskellige lokaler, er nu slået tilbage til start.”

Virtuel innovation på menuen 

Meyers har gennem længere tid haft på fornemmelsen, at julen ville byde på et behov for innovation i cateringbranchen for at kunne imødekomme kundernes meget forskelligartede ønsker og behov. Derfor gik man tidligere på året i tænkeboks sammen med det kreative kulturbureau Good Boys Agency, som også står bag den populære festival Musik i Lejet i Tisvildeleje.

”Formålet med den virtuelle julefrokost er at fejre højtidstraditionerne, dyrke fælleskabsfølelsen blandt medarbejderne, understøtte virksomhedskulturen og skabe et alternativt men engagerende rum, hvor ledere og medarbejdere kan mødes og bekræfte hinanden i det fælles værdisæt, som binder virksomheden sammen,” siger kreativ direktør i Good Boys Agency, Andreas Thomas Grauengaard om den fælles mission med Meyers. 

Personlig madlevering og skræddersyet underholdning

Sammen har de to virksomheder udviklet forskellige virtuelle julefrokostpakker målrettet større virksomheder, som med de nye retningslinjer stadig vil have svært ved at kunne samles på f.eks. en restaurant. Allerede nu er der potentiel interesse fra op mod 4.000 kuverter.

Helt konkret er formaterne bygget op omkring et interaktivt underholdningsprogram, som alle medarbejdere deltager i online fra deres respektive devices i hjemmet.

Medarbejderne modtager en portionsanrettet julefrokostmenu fra Meyers leveret til døren, som indtages side om side med et skræddersyet underholdningsprogram anført af en vært og bestående af f.eks. digital julebanko, live-koncerter med kendte artister, digitale julehilsner fra kollega til kollega og online-quiz med udgangspunkt i virksomhedernes historie.

Fakta:

  • Good Boys Agency og Meyers har sammen udviklet to virtuelle julefrokostpakker.

  • Julefrokosten leveres hjem til enkelte medarbejdere, samt til mindre teams og grupper af kollegaer fra arbejdspladspladsen, som vælger at spise sammen inden for rammerne af sundhedsmyndighedernes forsamlingsanbefalinger.

  • Alle medarbejdere samles i et virtuelt men nærværende underholdningsunivers online.

  • Underholdningen kan skræddersys virksomhedens egne fortællinger og DNA. 

  • Den virtuelle julefrokost kan leveres over hele Danmark. 

  • Der foreligger på nuværende tidspunkt forespørgsler på det nye virtuelle, julefrokostkoncept fra hvad der svarer til i alt 4.000 gæster. 

  • Information om den virtuelle julefrokost fås online her, eller ved henvendelse til post@meyers.dk

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Den virtuelle julefrokost kombinerer velkendte smage med corona-sikre samværsformer. Foto: Chris Tonnesen
Den virtuelle julefrokost kombinerer velkendte smage med corona-sikre samværsformer. Foto: Chris Tonnesen
Download

Information om Meyers

Meyers
Meyers
Kattegatvej 53
2150 Nordhavn

https://meyers.dk/

Om Meyers:

Meyers er grundlagt af den gastronomiske iværksætter Claus Meyer og har i mere end 30 år arbejdet for at fremme kvaliteterne i den danske madkultur. Meyers opererer på alle niveauer i værdikæden fra jord til bord. Hovedaktiviteterne ligger inden for restaurations- og kantinedrift, catering, frugtavl, forædlingsvirksomhed, handel, teambuilding, forskning, formidling, uddannelse og rådgivning.

Om Good Boys Agency: 

Good Boys Agency er et kulturbureau, der udvikler og producerer større begivenheder, events og skaber liv gennem fællesskaber. Good Boys Agency er skabt og drives af tvillingerne Andreas og Kristian Thomas Grauengaard, der ligeledes er grundlæggerne bag den populære sommerfestival i Tisvildeleje, Musik i Lejet. Med mere end 12 års erfaring skaber Good Boys Agency mindeværdige oplevelser for både virksomheder og private. 

Følg pressemeddelelser fra Meyers

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Meyers

Meyers Bageri åbner pop-up i Det Kongelige Teater1.12.2020 12:25:26 CETPressemeddelelse

Holdet omkring Meyers Bageri er klar med en pop-up i den historiske foyer og tidligere Café August B i Det Kongelige Teater på Kongens Nytorv. Den ny café og kaffebar byder på morgenmad og frokost med afsæt i de gode sager fra ovnene 300 meter nede ad vejen i bageriet på Store Kongensgade. Desuden lanceres i løbet af december og januar et helt nyt sortiment af kager, udviklet af den unge konditor Freja Krarup Johansen, der kommer fra en stilling som chefkonditor hos vinderen af Bocuse d’Or 2019 Kenneth Hansen på Svinkløv Hotel. Dørene slås op tirsdag 1. december kl. 08.