Ketobaseret kost er en livsstil – ikke en kur

Ambulanceredder og iværksætter Nicolai Varney er klar med en grundbog om den populære livsstil, hvor det at spise efter de såkaldte keto-principper er grundstenen. For få år siden vidste Nicolai Varney ikke selv, hvad keto var. I dag fylder det en stor del af hans hverdag.
Nicolai Varney, fotokredit: ©Montgomery / David Bering

Det var i arbejdet som ambulanceredder Nicolai Varney første gang stiftede bekendtskab med begrebet keto. Sammen med sin kollegaer havde han gentagne gange været på akutbesøg hos den samme familie, hvor et af børnene led af epilepsi og fik alvorlige krampeanfald. Ved det sidste besøg nævner moren, at de er begyndt på en keto-diæt, og det virker til at have en gavnlig effekt på anfaldene. Nicolai Varneys nysgerrighed blev vakt, og han satte sig for at undersøge principperne bag keto. Og det har han gjort så grundigt, at han nu er klar til at udgive en grundbog, der forklarer, hvad der ligger bag kostformen, der kendetegnes ved at spise få kulhydrater og store mængder af det sunde fedt. En kostform, der får fedtforbrændingen til at stige og for mange giver øget overskud og fysisk velvære.

Nicolai Varney har stiftet ketoliv.dk, hvor han hjælper andre, der gerne vil leve ketobaseret. Hans formål er at gøre det enkelt og nemt for dem, der gerne vil ændre livsstil. Fra sit arbejde med ketoliv.dk har han også hørt flere historier fra mennesker, der ved kostomlægningen har fået det bedre og fået bugt med forskellige sygdomme. Så nu hjælper Nicolai Varney andre mennesker, før de lander som patienter i ambulancen.

Bogen ”Ketoliv” indeholder også 84 ernæringsberegnede opskrifter på lækre retter, hvor alt fra fisk, fjerkræ, lam og oksekød indgår sammen med masser af grøntsager og mælkeprodukter. Langt de fleste ingredienser er velkendte, men blot sat sammen på nye måder. Og så er kulhydraterne skiftet ud med alternativer, som når Nicolai Varney disker op med italienske kødboller med squashnudler.

Tag ”Ketoliv” med i køkkenet, så er der garanti for velsmagende retter, der mætter og giver kroppen det bedste råstof at køre på.

Titel: Ketoliv – en grundbog om sundhed og vægttab med keto
Forfatter: Nicolai Varney
Forlag: TURBINE
Udkommer d. 24. februar 2020

Nicolai Varney, fotokredit: ©Montgomery / David Bering
Bogens forside

Harry Styles er en nulevende modelegende14.3.2024 10:13:33 CET | Pressemeddelelse

I 2010 trådte en ung Harry Styles ind på X-factor scenen i England for at aflægge audition. Allerede den gang stod det klart, at han kan inspirere og fascinere med mere end sin stemme. Med neglelak, fjerboa, pailletter, jakkesæt og buksedragter har han gennem alle årene været en inspiration for dem, der gerne vil lege med stilen. I Stilikoner: Harry Styles fortæller Lauren Cochrane historien om en sand modelegende.