Jesperhus sælges til Skandinaviske First Camp

Den populære feriepark på Mors, der netop har vundet priser for bedste børnevenlige ferie og bedste online underholdning, er blevet opkøbt af skandinaviske First Camp. Efter en lang række år med fremgang i besøgstal og en sund økonomi, er tiden helt rigtig til at slippe tøjlerne, vurderer de fire Overgaard-brødre, der ejer Jesperhus.

Fra venstre sælgerne af Jesperhus Feriepark Jesper, Karsten, Ole og Peter Overgaard samt repræsentant for køberne COO Ola Enquist, First Camps.

De nye skandinaviske ejere, First Camp, har været yderst imponerede over Jesperhus’ udvikling de senere år - ikke mindst Jesperhus’ evne til at koble børnevenlig ferie med online underholdning. De har derfor ingen intentioner om at ændre på Jesperhus’ strategi - tværtimod vil de investere i den.

- vi har været meget imponerede over, hvordan Overgaard familien og hele Jesperhus-teamet har udviklet ferieparken til en af de mest populære feriedestinationer for børn i Danmark. Jesperhus er et førende eksempel på at skabe attraktive fysiske oplevelser for gæsterne, og linke dette til en verdensklasse digital tilstedeværelse. Som nye ejere vil vi bevare alle disse gode ting og fortsat investere i universet. Jesperhus vil blive ledet som en separat enhed i vores kæde med sit eget brand, siger Johan Söör, Group CEO i First Camp.

Selve Blomsterparken åbnede første gang i 1966 og campingpladsen i 1976 og ferieparken har været i rivende udvikling lige siden. I dag er Jesperhus en af de største ferie-destinationer i Skandinavien med op imod en kvart million gæster om året.

De fire brødre Jesper, Peter, Karsten og Ole Overgaard overtog i 1986 Jesperhus fra deres forældre Niels og Edith Overgaard, og har drevet Jesperhus i over 40 år. Jesper, Peter og Karsten har arbejdet fuld tid for Jesperhus i alle 40 år, hvor Ole har været bestyrelsesformand.

Jesperhus har været og er fortsat i en rivende udvikling, og har de seneste par år sat rekorder på stort set alle parametre.

- det er med en blanding af både stolthed og vemod, at vi slipper nøglerne til den virksomhed, vores forældre startede tilbage i 1966 og som både har været en kæmpe del af vores opvækst og arbejdsliv lige siden. Det er dog med helt ro i maven, at vi overdrager nøglerne til Johan, Ola, First Camp-teamet og Norvestor. Vi mener, at de er de helt rigtige ejere af Jesperhus og vi er sikre på, at vores stærke Jesperhus-team vil blomstre endnu mere med dem i ryggen, siger de fire Overgaard-brødre.

Alle fire brødre planlægger at trække sig fra Jesperhus i løbet af 2022 som led i overdragelsen. Den nuværende ledelse i Jesperhus vil blive i virksomheden i transitionsperioden. Parallelt vil First Camp begynde at kigge efter en ny operationel leder, som vil træde ind i løbet af 2022.

Ny erfaren ejer

First Camp ejes af den skandinaviske kapitalfond Norvestor, der udelukkende investerer i nordiske virksomheder med potentiale for vækst og har stor fokus på bæredygtig udvikling. First Camp selv er en stærk finansiel, professionel og langsigtet investor.

First Camp er førende indenfor resorts og campingpladser i Skandinavien. Selskabet har bl.a. 55 campingpladser heraf seks i Danmark.

Som en del af transaktionen købes aarhusianske Somatic ind i Jesperhus. Somatic har haft ansvaret for online markedsføring, sociale medier, app/spil-udvikling, animation samt konceptudvikling og design af nye investeringer i Jesperhus.

Jesperhus beskæftiger cirka 40 fastansatte og cirka 400 sæsonansatte. Overtagelsen sker med virkning fra den 1. januar 2022.

Parterne ønsker ikke at oplyse økonomien bag handlen, ligesom Overgaard-familien ikke har yderligere kommentarer og heller ikke ønsker at stille op til interview.

Yderligere informationer:
Johan Söör, Group CEO i First Camp, Tel +46 766 411 825, johan.soor@firstcamp.se

HUGO der er børnenes favorit i Jesperhus får nye skandinaviske ejere, når First Camp overtager Jesperhus Feriepark den 1. januar 2022.
Jesperhus er kendt for mange indendørs og udendørs universer for børnene - er det indendørs Fik & Zaks Legeland, hvor der er masser af shows og underholdning for børnene på Jesperhus.
De populære HUGO Shows trækker tusinder af børn og forældre til hver dag i Jesperhus.

CONF3SSIONS udgiver sang til EM i SUP/EUROSUP i Hvide Sande2.8.2022 11:43:15 CEST | Pressemeddelelse

Når de første europamesterskaber i standup-paddle, EUROSUP 2022, afvikles på dansk grund i Hvide Sande, får mesterskaberne sin helt egen hymne. ”Wade in the water” er indspillet af gospelgruppen CONF3SSIONS, og er fyldt med sommerstemning og ikke mindst samples af bl.a. Vesterhavets brusen, vinden og meget andet fra Hvide Sande. CONF3SSIONS var med i Dansk Melodi Grand Prix 2022 med sangen ”Hallelujah”.

Danmark har nordens bedste tjener29.3.2022 19:22:44 CEST | Pressemeddelelse

Der blev kæmpet til sidste boldsdråbe, da de nordiske mesterskaber for kokke og tjenere blev afgjort ved Foodexpo førevaremassen i Herning tirsdag. Danske Kristine Slott Olsen (Formel B, København) blev kåret som årets tjener i Norden 2022. Kokken Michael Nørtoft fik en flot tredjeplads i kokkekonkurrencen Nordic Chef 2022 , mens Mathias Thygesen og Alexander Johnsen fik en flot tredjeplads i Nordic Green Young Chef.