Jesperhus åbner med masser af nye aktiviteter - danske børnefamilier holder sommerferie i Danmark

Et sikkert tegn på, at sommeren nærmer sig, er når Jesperhus slår dørene op. Selvom både Blomsterparken og feriecentret har været åbent i nogle uger for udendørs aktiviteter, er det først på lørdag, at det endelige startskud går, når der åbnes op for alle indendørs og udendørs aktiviteter. Jesperhus tiltrækker over en kvart million gæster til Mors. Samtidigt ser man ind i en sæson, der nærmer sig udsolgt.
Jesperhus har nu åbnet op for indendørs aktiviteter bla. shows for børnene

Glæden er stor i Jesperhus forud for årets sæsonåbning, der finder sted på lørdag den 22. maj 2021. Ferieparken og Blomsterparken har allerede været åben i nogle uger, men fra lørdag åbner Jesperhus stort set i sin vante form.

- Blomsterparken står i fuldt flor med tusindvis af flotte tulipaner. Et skue vi ved, at rigtigt mange stamgæster glæder sig til at opleve i år efter, at man ikke fik muligheden sidste år på grund af Covid-19 nedlukning, fortæller direktør Peter Overgaard.

I Jesperhus Zoo, der er beliggende i Blomsterparken, er der også sket ting og sager under vinterpausen og nedlukningen i foråret.

- Der er kommet Moluk kakaduer til, Lemurerne har fået unger, der er også fuld gang i de sydamerikanske Dværgænder, papegøjerne er ved at varme op til deres shows og meget andet, fortæller Peter Overgaard.

Investerer i oplevelser til børn

Når Jesperhus åbner lørdag, er det en fuld åbning, der finder sted.

- Det betyder, at vores gæster igen kan glæde sig til at bruge vores indendørs faciliteter som Hugo´s Badeland, Zik & Zak´s Legeland, Junglen med Zoo, Bowlingcentret og så videre, fortæller Peter Overgaard.

Han kan samtidigt berette om store investeringer hen over vinteren.

- Vi har bygget seks nye tematiserede Pirathuse med plads til ti personer, vi har udbygget badefaciliteterne i Hugo´s Badeland for at øge kapaciteten og hygiejnen, ligesom vi har investeret i endnu flere oplevelser til børnene, fortæller Peter Overgaard.

Børnene får mulighed for gå på jagt i junglen og se, om de kan finde Dino på Dino´s Junglesti. En anden nyskabelse er en virtual reality lounge.

- Virtual reality giver børnene en fantastisk oplevelse af selv at være tilstede i en fantasiverden. Vi har lavet vores eget Virtual Reality spil med Hugo og vennerne, fortæller Peter Overgaard.

Nye shows for børnene

Samtidigt lancerer Jesperhus en lang række nye shows, der spiller både i Blomsterparken samt i feriecentret.

- Hugo og vennerne har virkeligt lagt sig i selen, og der venter børnene oplevelser i verdensklasse, når showteamet går på scenen. Det sker flere gange i løbet af dagen, så der er rig mulighed for at se showene i Blomsterparken og i Feriecentret. Der er også et nyt Piratshow i Piratkroen, der er blevet utroligt populære, blandt andet fordi det er god underholdning for børnene. Mange børn ser showene år efter år. Men også fordi forældrene har mulighed for at spise med børnene, inden showet starter. Samtidigt har vi lagt showene således, at de mindste kan nå hjem i seng i ordentlig tid, fortæller Peter Overgaard.

Udover alle de indendørs aktiviteter, er der også tilføjet en række udendørs aktiviteter for børnene blandt andet halmballe-labyrinter mv.

Får egen møntfod

Jesperhus har landets største Youtube-kanal med gratis kvalitetsunderholdning for børnene. En kanal der har rundet 61.000 abonnenter, ligesom man har flere end 130.000 følgere på Facebook.

- Her har vi løbende testet forskellige ideer af, og en af dem, der vi realiserer er, at alle får en kæmpe velkomstbog med masser af opgaver. Her kan børnene løse opgaverne rundt omkring på vores enorme område og optjene klistermærker og specielle guldmønter, fortæller Peter Overgaard.

Dermed er der lagt op til et brag af en ny sæson i Jesperhus, der da også oplever en kæmpe interesse.

- Vi ligger omkring 50% over antallet af booking på samme tid sidste år på trods af Covid-19.  Vi kigger ind i en sommersæson med meget få hytter tilbage, og en godt fyldt campingplads, hvor der dog stadig er pladser hist og her hen over sommeren. Men alt i alt tegner det til en fantastisk sæson, og vi glæder os helt vildt til at kunne åbne igen og byde gæsterne velkomne indenfor, slutter Peter Overgaard.

Pressekontakt:
Direktør Peter Overgaard, tlf. 4042 3701
Her kan også rekvireres fotos

Jesperhus har nu åbnet op for indendørs aktiviteter bla. shows for børnene
HUGO og vennerne har skudt sommerens shows i gang - i Corona venlige udgaver
HUGO og vennerne har skudt sommerens shows i gang - i Corona venlige udgaver
Man kan opleve op imod 50.000 tulipaner i Jesperhus Blomsterpark
Flagene vejrer igen over Flaghøjen i Jesperhus Blomsterpark.
Direktør Peter Overgaard

Sparekassen Thy opfordrer kunderne til at gå i dialog med deres rådgiver1.12.2022 11:32:57 CET | Pressemeddelelse

Vores bedste råd er at gå aktivt til værks og få kigget sin økonomi igennem. Det bedste middel er dialog i god tid, og her sidder vores rådgivere klar til at hjælpe. Vi drøfter gerne mulighederne for omlægning af gæld, så løbende ydelser kan nedsættes og rådgiver i forhold til at finde mulige besparelser i den daglige økonomi. Sådan lyder det fra Sparekassen Thys direktør Ole Beith i en tid, hvor inflationen er på himmelflugt, renterne følger med og energipriserne har gjort et mærkbart indhug i manges rådighedsbeløb.