Jesper Rotvig Jensen, Valby, genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Talent Acquisition Partner hos Codan Forsikring og tidligere formand for Kræftens Bekæmpelse i Odense Jesper Rotvig Jensen er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Jesper Rotvig Jensen vil som hovedbestyrelsesmedlem fortsat arbejde for, at frivilliges stemme, engagement og trivsel har højt fokus, og han er desuden meget optaget af at lægge pres på politikerne for at lovsikre systematisk hjælp til børn og unge, som er pårørende. Endelig ønsker han at fastholde og styrke udviklingen af foreningen, som han mener er kendetegnet ved, ”at både frivillige og ansatte bidrager til et højt niveau af innovation.”

Milepæl: Nye retningslinjer vil forbedre behandling af patienter med senfølger efter tarmkræft10.5.2022 13:05:10 CEST | Pressemeddelelse

Omkring 40.000 mennesker i Danmark lever med eller efter tyk- og endetarmskræft – mange af dem med forskellige senfølger efter sygdommen og behandlingen. Derfor er det en god nyhed, at der nu for første gang offentliggøres kliniske retningslinjer for, hvordan man bedst behandler patienter med senfølger efter tyk- og endetarmskræft. Kræftens Bekæmpelse har støttet arbejdet.