Irma til Jylland

Mange af Irmas mest populære varer kan fremover fås i 80 udvalgte butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen uden for Sjælland

Forbrugerne i Jylland og Fyn får nu mulighed for at købe mange af de klassiske Irma-varer.

Fra denne uge kan man i 80 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen opleve små Irma-butikker-i-butikken.

Her vil man kunne få omkring 75 forskellige varer som f.eks. Irmas olier, pesto, kager, nødder og chokolade.

Åbningen sker efter, at det er blevet testet i seks udvalgte butikker. Salget var dobbelt så stort i testperioden som forventet. Derfor er det besluttet at rulle det ud til alle de butikker, der har kunder, som efterspørger Irma-varerne.

”Vi får mange henvendelser om at åbne butikker på Fyn og Jylland. Vores erfaring er, at der er mange, der vil have Irma-varerne, men ikke mange nok til, at vi kan drive fysiske butikker rentabelt. Derfor er det en god løsning, der sikrer kunderne let adgang til de varer, de efterspørger. Og samtidig tilføre vores søsterkæder, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen en ekstra kvalitet, som deres konkurrenter ikke har,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

På sigt vil det kunne øge den volumen, der produceres af hver enkelt vare, så det bliver muligt at bringe priserne ned for alle Irmas kunder.

På www.irma.dk/danmark kan man se, hvor i Jylland og Fyn, man kan købe Irma-varerne.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, 5221 2801

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse