Irma til Jylland

Mange af Irmas mest populære varer kan fremover fås i 80 udvalgte butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen uden for Sjælland

Forbrugerne i Jylland og Fyn får nu mulighed for at købe mange af de klassiske Irma-varer.

Fra denne uge kan man i 80 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen opleve små Irma-butikker-i-butikken.

Her vil man kunne få omkring 75 forskellige varer som f.eks. Irmas olier, pesto, kager, nødder og chokolade.

Åbningen sker efter, at det er blevet testet i seks udvalgte butikker. Salget var dobbelt så stort i testperioden som forventet. Derfor er det besluttet at rulle det ud til alle de butikker, der har kunder, som efterspørger Irma-varerne.

”Vi får mange henvendelser om at åbne butikker på Fyn og Jylland. Vores erfaring er, at der er mange, der vil have Irma-varerne, men ikke mange nok til, at vi kan drive fysiske butikker rentabelt. Derfor er det en god løsning, der sikrer kunderne let adgang til de varer, de efterspørger. Og samtidig tilføre vores søsterkæder, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen en ekstra kvalitet, som deres konkurrenter ikke har,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

På sigt vil det kunne øge den volumen, der produceres af hver enkelt vare, så det bliver muligt at bringe priserne ned for alle Irmas kunder.

På www.irma.dk/danmark kan man se, hvor i Jylland og Fyn, man kan købe Irma-varerne.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, 5221 2801

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig