Irma til Jylland

Mange af Irmas mest populære varer kan fremover fås i 80 udvalgte butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen uden for Sjælland

Forbrugerne i Jylland og Fyn får nu mulighed for at købe mange af de klassiske Irma-varer.

Fra denne uge kan man i 80 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen opleve små Irma-butikker-i-butikken.

Her vil man kunne få omkring 75 forskellige varer som f.eks. Irmas olier, pesto, kager, nødder og chokolade.

Åbningen sker efter, at det er blevet testet i seks udvalgte butikker. Salget var dobbelt så stort i testperioden som forventet. Derfor er det besluttet at rulle det ud til alle de butikker, der har kunder, som efterspørger Irma-varerne.

”Vi får mange henvendelser om at åbne butikker på Fyn og Jylland. Vores erfaring er, at der er mange, der vil have Irma-varerne, men ikke mange nok til, at vi kan drive fysiske butikker rentabelt. Derfor er det en god løsning, der sikrer kunderne let adgang til de varer, de efterspørger. Og samtidig tilføre vores søsterkæder, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen en ekstra kvalitet, som deres konkurrenter ikke har,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

På sigt vil det kunne øge den volumen, der produceres af hver enkelt vare, så det bliver muligt at bringe priserne ned for alle Irmas kunder.

På www.irma.dk/danmark kan man se, hvor i Jylland og Fyn, man kan købe Irma-varerne.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, 5221 2801

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse