Irma støtter Mødrehjælpens julehjælp

Irma støtter Mødrehjælpens julehjælp Irma donerer omsætning ved salg af Krydderiet til Mødrehjælpen, der netop hjælper trængte familier til ekstra hjælp og ekstra krydderi i den søde juletid.

Julen er hjerternes fest. Men desværre kan julen også knuse hjerter.

Især blandt det stigende antal danskere, for hvem højtiden er en ekstra tung byrde og et bevis på, at de ikke har råd til at deltage i festen. Det gælder for udsatte familier, som slås med arbejdsløshed, sygdom og dårlig økonomi, og som ikke kan give deres børn de glæder, som mange os af tager for givet.

Derfor har Irma indledt et samarbejde med Mødrehjælpen og har valgt at tage 10 kr. for årets juleudgave af Krydderiet. Overskuddet går ubeskåret til Mødrehjælpen, så de kan hjælpe endnu flere udsatte forældre med at give deres børn en bedre jul.

”Hos Irma føler vi et ansvar for at skabe en bedre jul for flere. Særligt dem, der har mest brug for julens magi i en hverdag uden meget krydderi. Med vores salg af vores magasin Krydderiet kan vi hjælpe flere der trænger, ” siger Søren Steffensen, direktør hos Irma.

Og det er brug for donationen som aldrig før, fortæller direktør i Mødrehjælpen Mads Roke Clausen:

”Vi oplever nu, at endnu flere familier end sidste år er så økonomisk trængte, at forældrene søger hjælp fra os for kunne holde en god jul for deres børn. Mange familier kæmper hele året for at få hverdagen til at hænge sammen økonomisk, og god mad og en gave til børnene – alt det, der gør julen til årets højdepunkt for de fleste af os – har de her familier ikke råd til. Den hjælp, vi får fra Irma i forbindelse med salg af Krydderiet er rigtig vigtig, for at vi kan hjælpe disse udsatte familier.”

Det går pengene til For at blive godkendt til at modtage julehjælp fra Mødrehjælpen, skal ansøgerne have hjemmeboende børn under 18 år, have et lavt rådighedsbeløb og skal have været udsat for en særlig hændelse, som har gjort hverdagen svær at overskue.

Den ene halvdel af de penge, Mødrehjælpen samler ind til julehjælp, gives i form af en kontooverførsel. Hver familie får 300 kr. til mad plus 100 kr. for hvert barn udover det første barn. Herudover får familien 400 kr. pr. barn til en julegave.

Den anden halvdel af pengene, går til Mødrehjælpens langsigtede indsats og bidrager til, at de kan give rådgivning og hjælp til sårbare og udsatte børnefamilier, så de kan løse de bagvedliggende problemer, der er medvirkende årsager til, at der ikke er råd til for eksempel at fejre jul.

Sidste år donerede Irma også ubeskåret beløbet for salg af Krydderiet og kunne dermed donere 400.260 kroner i støtte til Mødrehjælpen.

Sådan støtter du mødrehjælpen Ved at købe julens Krydderiet donerer du 10,- til Mødrehjælpen. Alle pengene går ubeskåret til Mødrehjælpen. Hvis du ikke bor i nærheden af en Irma kan du købe magasinet hos Coop.dk Mad og naturligvis også læse magasinet online her på Irma.dk. Du kan støtte Mødrehjælpens juleindsamling med et ekstra beløb ved at sende en sms med teksten JUL til 1231, så give du 150 kroner.

UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation20.11.2018 08:42Pressemeddelelse

Når de fleste på fredag den 23. november er optaget af Black Friday, går Irma den modsatte vej. Sammen med UNICEF har de skabt noget, der kan blive en ny tradition, Friday Donation. Her kan kunderne købe et postkort til 20 kr. De penge går ubeskåret til UNICEFS arbejde for verdens mest udsatte børn. ”Hver gang en af Irmas kunder vælger at donere, kan UNICEF sende otte poser livreddende jordnøddemos til nogle af verdens mest udsatte børn. Otte poser svarer til ca. 3 dages mad til et barn. Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel”, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark. ”I Irma har vi ikke noget mod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” siger direktør Søren Steffensen, Ir