Irma støtter Mødrehjælpens julehjælp

Irma støtter Mødrehjælpens julehjælp Irma donerer omsætning ved salg af Krydderiet til Mødrehjælpen, der netop hjælper trængte familier til ekstra hjælp og ekstra krydderi i den søde juletid.

Julen er hjerternes fest. Men desværre kan julen også knuse hjerter.

Især blandt det stigende antal danskere, for hvem højtiden er en ekstra tung byrde og et bevis på, at de ikke har råd til at deltage i festen. Det gælder for udsatte familier, som slås med arbejdsløshed, sygdom og dårlig økonomi, og som ikke kan give deres børn de glæder, som mange os af tager for givet.

Derfor har Irma indledt et samarbejde med Mødrehjælpen og har valgt at tage 10 kr. for årets juleudgave af Krydderiet. Overskuddet går ubeskåret til Mødrehjælpen, så de kan hjælpe endnu flere udsatte forældre med at give deres børn en bedre jul.

”Hos Irma føler vi et ansvar for at skabe en bedre jul for flere. Særligt dem, der har mest brug for julens magi i en hverdag uden meget krydderi. Med vores salg af vores magasin Krydderiet kan vi hjælpe flere der trænger, ” siger Søren Steffensen, direktør hos Irma.

Og det er brug for donationen som aldrig før, fortæller direktør i Mødrehjælpen Mads Roke Clausen:

”Vi oplever nu, at endnu flere familier end sidste år er så økonomisk trængte, at forældrene søger hjælp fra os for kunne holde en god jul for deres børn. Mange familier kæmper hele året for at få hverdagen til at hænge sammen økonomisk, og god mad og en gave til børnene – alt det, der gør julen til årets højdepunkt for de fleste af os – har de her familier ikke råd til. Den hjælp, vi får fra Irma i forbindelse med salg af Krydderiet er rigtig vigtig, for at vi kan hjælpe disse udsatte familier.”

Det går pengene til For at blive godkendt til at modtage julehjælp fra Mødrehjælpen, skal ansøgerne have hjemmeboende børn under 18 år, have et lavt rådighedsbeløb og skal have været udsat for en særlig hændelse, som har gjort hverdagen svær at overskue.

Den ene halvdel af de penge, Mødrehjælpen samler ind til julehjælp, gives i form af en kontooverførsel. Hver familie får 300 kr. til mad plus 100 kr. for hvert barn udover det første barn. Herudover får familien 400 kr. pr. barn til en julegave.

Den anden halvdel af pengene, går til Mødrehjælpens langsigtede indsats og bidrager til, at de kan give rådgivning og hjælp til sårbare og udsatte børnefamilier, så de kan løse de bagvedliggende problemer, der er medvirkende årsager til, at der ikke er råd til for eksempel at fejre jul.

Sidste år donerede Irma også ubeskåret beløbet for salg af Krydderiet og kunne dermed donere 400.260 kroner i støtte til Mødrehjælpen.

Sådan støtter du mødrehjælpen Ved at købe julens Krydderiet donerer du 10,- til Mødrehjælpen. Alle pengene går ubeskåret til Mødrehjælpen. Hvis du ikke bor i nærheden af en Irma kan du købe magasinet hos Coop.dk Mad og naturligvis også læse magasinet online her på Irma.dk. Du kan støtte Mødrehjælpens juleindsamling med et ekstra beløb ved at sende en sms med teksten JUL til 1231, så give du 150 kroner.

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse

Som den første landsdækkende kæde i Danmark tilbyder Fakta fra 10. september sine kunder en klimavenlig og genanvendelig bærepose. Den nye pose er plantebaseret, lavet af biobaseret PE (polyethylen baseret på sukkerør) modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. Poserne er lavet af et fornybart materiale, og planterne har optaget CO2, imens de voksede, og derfor er poserne klimavenlige. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. Fakta vil fortsat også sælge den almindelige bærepose, der er 80 procent genanvendelig. Men den nye biopose sælges til samme pris, som den almindelige, 2,75 kr. ”Vi vil gerne gøre det lettere for vores kunder at være mere klimavenlige, når de handler i Fakta, uden at det skal koste dem ekstra. Vi ved, at omtanke for miljø og klima spiller en stadig større rolle for kunderne,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen, Fakta. Fakta har gennem det seneste år styrket sin po