Irma støtter Mødrehjælpens julehjælp

Irma støtter Mødrehjælpens julehjælp Irma donerer omsætning ved salg af Krydderiet til Mødrehjælpen, der netop hjælper trængte familier til ekstra hjælp og ekstra krydderi i den søde juletid.

Julen er hjerternes fest. Men desværre kan julen også knuse hjerter.

Især blandt det stigende antal danskere, for hvem højtiden er en ekstra tung byrde og et bevis på, at de ikke har råd til at deltage i festen. Det gælder for udsatte familier, som slås med arbejdsløshed, sygdom og dårlig økonomi, og som ikke kan give deres børn de glæder, som mange os af tager for givet.

Derfor har Irma indledt et samarbejde med Mødrehjælpen og har valgt at tage 10 kr. for årets juleudgave af Krydderiet. Overskuddet går ubeskåret til Mødrehjælpen, så de kan hjælpe endnu flere udsatte forældre med at give deres børn en bedre jul.

”Hos Irma føler vi et ansvar for at skabe en bedre jul for flere. Særligt dem, der har mest brug for julens magi i en hverdag uden meget krydderi. Med vores salg af vores magasin Krydderiet kan vi hjælpe flere der trænger, ” siger Søren Steffensen, direktør hos Irma.

Og det er brug for donationen som aldrig før, fortæller direktør i Mødrehjælpen Mads Roke Clausen:

”Vi oplever nu, at endnu flere familier end sidste år er så økonomisk trængte, at forældrene søger hjælp fra os for kunne holde en god jul for deres børn. Mange familier kæmper hele året for at få hverdagen til at hænge sammen økonomisk, og god mad og en gave til børnene – alt det, der gør julen til årets højdepunkt for de fleste af os – har de her familier ikke råd til. Den hjælp, vi får fra Irma i forbindelse med salg af Krydderiet er rigtig vigtig, for at vi kan hjælpe disse udsatte familier.”

Det går pengene til For at blive godkendt til at modtage julehjælp fra Mødrehjælpen, skal ansøgerne have hjemmeboende børn under 18 år, have et lavt rådighedsbeløb og skal have været udsat for en særlig hændelse, som har gjort hverdagen svær at overskue.

Den ene halvdel af de penge, Mødrehjælpen samler ind til julehjælp, gives i form af en kontooverførsel. Hver familie får 300 kr. til mad plus 100 kr. for hvert barn udover det første barn. Herudover får familien 400 kr. pr. barn til en julegave.

Den anden halvdel af pengene, går til Mødrehjælpens langsigtede indsats og bidrager til, at de kan give rådgivning og hjælp til sårbare og udsatte børnefamilier, så de kan løse de bagvedliggende problemer, der er medvirkende årsager til, at der ikke er råd til for eksempel at fejre jul.

Sidste år donerede Irma også ubeskåret beløbet for salg af Krydderiet og kunne dermed donere 400.260 kroner i støtte til Mødrehjælpen.

Sådan støtter du mødrehjælpen Ved at købe julens Krydderiet donerer du 10,- til Mødrehjælpen. Alle pengene går ubeskåret til Mødrehjælpen. Hvis du ikke bor i nærheden af en Irma kan du købe magasinet hos Coop.dk Mad og naturligvis også læse magasinet online her på Irma.dk. Du kan støtte Mødrehjælpens juleindsamling med et ekstra beløb ved at sende en sms med teksten JUL til 1231, så give du 150 kroner.

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134