Irma støtter Mødrehjælpens julehjælp

Irma støtter Mødrehjælpens julehjælp Irma donerer omsætning ved salg af Krydderiet til Mødrehjælpen, der netop hjælper trængte familier til ekstra hjælp og ekstra krydderi i den søde juletid.

Julen er hjerternes fest. Men desværre kan julen også knuse hjerter.

Især blandt det stigende antal danskere, for hvem højtiden er en ekstra tung byrde og et bevis på, at de ikke har råd til at deltage i festen. Det gælder for udsatte familier, som slås med arbejdsløshed, sygdom og dårlig økonomi, og som ikke kan give deres børn de glæder, som mange os af tager for givet.

Derfor har Irma indledt et samarbejde med Mødrehjælpen og har valgt at tage 10 kr. for årets juleudgave af Krydderiet. Overskuddet går ubeskåret til Mødrehjælpen, så de kan hjælpe endnu flere udsatte forældre med at give deres børn en bedre jul.

”Hos Irma føler vi et ansvar for at skabe en bedre jul for flere. Særligt dem, der har mest brug for julens magi i en hverdag uden meget krydderi. Med vores salg af vores magasin Krydderiet kan vi hjælpe flere der trænger, ” siger Søren Steffensen, direktør hos Irma.

Og det er brug for donationen som aldrig før, fortæller direktør i Mødrehjælpen Mads Roke Clausen:

”Vi oplever nu, at endnu flere familier end sidste år er så økonomisk trængte, at forældrene søger hjælp fra os for kunne holde en god jul for deres børn. Mange familier kæmper hele året for at få hverdagen til at hænge sammen økonomisk, og god mad og en gave til børnene – alt det, der gør julen til årets højdepunkt for de fleste af os – har de her familier ikke råd til. Den hjælp, vi får fra Irma i forbindelse med salg af Krydderiet er rigtig vigtig, for at vi kan hjælpe disse udsatte familier.”

Det går pengene til For at blive godkendt til at modtage julehjælp fra Mødrehjælpen, skal ansøgerne have hjemmeboende børn under 18 år, have et lavt rådighedsbeløb og skal have været udsat for en særlig hændelse, som har gjort hverdagen svær at overskue.

Den ene halvdel af de penge, Mødrehjælpen samler ind til julehjælp, gives i form af en kontooverførsel. Hver familie får 300 kr. til mad plus 100 kr. for hvert barn udover det første barn. Herudover får familien 400 kr. pr. barn til en julegave.

Den anden halvdel af pengene, går til Mødrehjælpens langsigtede indsats og bidrager til, at de kan give rådgivning og hjælp til sårbare og udsatte børnefamilier, så de kan løse de bagvedliggende problemer, der er medvirkende årsager til, at der ikke er råd til for eksempel at fejre jul.

Sidste år donerede Irma også ubeskåret beløbet for salg af Krydderiet og kunne dermed donere 400.260 kroner i støtte til Mødrehjælpen.

Sådan støtter du mødrehjælpen Ved at købe julens Krydderiet donerer du 10,- til Mødrehjælpen. Alle pengene går ubeskåret til Mødrehjælpen. Hvis du ikke bor i nærheden af en Irma kan du købe magasinet hos Coop.dk Mad og naturligvis også læse magasinet online her på Irma.dk. Du kan støtte Mødrehjælpens juleindsamling med et ekstra beløb ved at sende en sms med teksten JUL til 1231, så give du 150 kroner.

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o