Irma samler Danmarks mest markante madfolk på messe i Forum

14. og 15. april inviterer Irma københavnerne til stor madmesse med kendte navne, møde med menneskene bag varerne og masser af smagsprøver

Irmas kunder får den 14. og 15. april en unik mulighed for at møde nogle af tidens mest markante personer inden for dansk gastronomi, fødevareproduktion og ansvarlighed.

I Forum holder Irma nemlig for 4. år i træk messen Mad & Glæde, der siden 2015 er vokset og er blevet en tradition for både børnefamilier og madnørder.

”For os i Irma er det en inspirerende måde at møde vores kunder på, for vores leverandører er det nyttigt at få den direkte dialog og for kunderne er messen et overflødighedshorn af oplevelser og inspiration,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

På messen i år kan man bl.a. møde:

Mette Blomsterberg, der inviterer indenfor i sit søde univers

Claus Meyer, der introducerer fire helt nye, innovative fødevareentreprenører, der hver for sig er med til at sætte nye dagsordener

Adam Aamann, der giver inspiration til mere velsmag med mere grønt

Timm Vladimir, der viser forskellige former for tilberedning af fisk

Rasmus Munk, Alchemist, der viser hvordan han arbejder med smag, teksturer og molekylære teknikker, når han fremtryller retter fra Alchemists 45-retters menu.

Mette Lykke, grundlægger af Too Good To Go, der fortæller om hendes globale kamp mod madspil.

Derudover kan man møde over 90 af Irmas udvalgte leverandører, der alle står klar til at servere  smagsprøver. Her kan få historien bag sine favoritvarer fra Irma og tale direkte med producenterne.

En hel etage er helliget udstillere med gratis smagsprøver på vin - og inspiration til hjemmebaren. Her kan man også besøge Østers- og Champagnebaren, og Vin & Tapas-baren.

Desuden kan man købe billet til vinsmagninger – lørdag er allerede udsolgt.

Der er workshops for både store og små, hvor man selv kan få fingrene i bolledejen og bage foccacia, har mulighed for at dyppe sin egent pind-is, deltage i konkurrencer og meget mere. https://irma.dk/kampagner/%C3%A5rets-messe-madglaede-2018/workshops-paa-messen-2018

For børnene er der masser af aktiviteter, hvor de kan f.eks. lave mad med Go Cook by Irma, opleve Gorm Wisweh dyste på pizza-bagning med kendt Youtuber og blive fotograferet som Irma-pige.

Billetten koster 125 kr. i forsalg og 150 kr. ved døren. Børn under 13 år har gratis adgang.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Redaktionen er velkommen på messen, der åbner lørdag den 14. april kl. 9 og lukker søndag kl. 17. Fribilletter kan rekvireres hos: sofie.dahslund@irma.dk

Irma-kunder støtter Mødrehjælpen med 842.000 kr.5.4.2019 03:00:00 CESTPressemeddelelse

777 familier har i 2018 fået støtte fra Mødrehjælpen takket være penge doneret fra kunder i Irma. Med en række forskellige projekter har Irma doneret 842.427 kr. i løbet af 2018 til Mødrehjælpen. Det er først og fremmest, når kunderne har afleveret deres tomme flasker og dåser i pantautomaterne. Her er der blevet doneret 533.000 kr., som er gået ubeskåret til Mødrehjælpen. Kunstposer og kunstdåser skabt af kunstneren HuskMitNavn har givet et overskud på 110.000 kr., som er gået til Mødrehjælpen. Han dekorererede også et børnemøbelsæt fra FDB Møbler, som blev solgt på en auktion hos Bruun Rasmussen og indbragte 21.000 kr. Med julekort og salg af Irmas kundemagasin, Krydderiet, er det i alt blevet til de godt 850.000 kr. ”Jeg er meget stolt af vores samarbejde med Mødrehjælpen. Vi ved, at deres arbejde har skelsættende betydning for de familier, der modtager støtte og rådgivning. Og vi kan se, at vores kunder i den grad bakker op om det arbejde,” siger Irmas direktør, Søren Steffensen. ”