Irma samler Danmarks mest markante madfolk på messe i Forum

14. og 15. april inviterer Irma københavnerne til stor madmesse med kendte navne, møde med menneskene bag varerne og masser af smagsprøver

Irmas kunder får den 14. og 15. april en unik mulighed for at møde nogle af tidens mest markante personer inden for dansk gastronomi, fødevareproduktion og ansvarlighed.

I Forum holder Irma nemlig for 4. år i træk messen Mad & Glæde, der siden 2015 er vokset og er blevet en tradition for både børnefamilier og madnørder.

”For os i Irma er det en inspirerende måde at møde vores kunder på, for vores leverandører er det nyttigt at få den direkte dialog og for kunderne er messen et overflødighedshorn af oplevelser og inspiration,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

På messen i år kan man bl.a. møde:

Mette Blomsterberg, der inviterer indenfor i sit søde univers

Claus Meyer, der introducerer fire helt nye, innovative fødevareentreprenører, der hver for sig er med til at sætte nye dagsordener

Adam Aamann, der giver inspiration til mere velsmag med mere grønt

Timm Vladimir, der viser forskellige former for tilberedning af fisk

Rasmus Munk, Alchemist, der viser hvordan han arbejder med smag, teksturer og molekylære teknikker, når han fremtryller retter fra Alchemists 45-retters menu.

Mette Lykke, grundlægger af Too Good To Go, der fortæller om hendes globale kamp mod madspil.

Derudover kan man møde over 90 af Irmas udvalgte leverandører, der alle står klar til at servere  smagsprøver. Her kan få historien bag sine favoritvarer fra Irma og tale direkte med producenterne.

En hel etage er helliget udstillere med gratis smagsprøver på vin - og inspiration til hjemmebaren. Her kan man også besøge Østers- og Champagnebaren, og Vin & Tapas-baren.

Desuden kan man købe billet til vinsmagninger – lørdag er allerede udsolgt.

Der er workshops for både store og små, hvor man selv kan få fingrene i bolledejen og bage foccacia, har mulighed for at dyppe sin egent pind-is, deltage i konkurrencer og meget mere. https://irma.dk/kampagner/%C3%A5rets-messe-madglaede-2018/workshops-paa-messen-2018

For børnene er der masser af aktiviteter, hvor de kan f.eks. lave mad med Go Cook by Irma, opleve Gorm Wisweh dyste på pizza-bagning med kendt Youtuber og blive fotograferet som Irma-pige.

Billetten koster 125 kr. i forsalg og 150 kr. ved døren. Børn under 13 år har gratis adgang.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Redaktionen er velkommen på messen, der åbner lørdag den 14. april kl. 9 og lukker søndag kl. 17. Fribilletter kan rekvireres hos: sofie.dahslund@irma.dk

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.