Irma lancerer dansk opdrættet, røget laks i verdensklasse

Irma har fået en ny fisk på krogen! Dansk opdrættet og forarbejdet laks fra The Old Danish Smokehouse fås nu i Irma fiskedisk, både som helsides og i skiver.

Man kan næsten fornemme den røgede duft af savsmuld og varm røgeovn, når man åbner for emballagen og dufter til Irmas nye laks i sortiment. Det er duften af halehængt kvalitet og gedigent håndværk fra bunden.

Og det er ikke det eneste gode, der er at sige om den nye laks i Irma. Med 101 år på bagen og raffinement af røgvarer gennem fire generationer er laksen fra The Old Danish Smokehouse lig med førsteklasses kvalitet og tilsvarende smag, efterspurgt langt ud over Danmarks grænser.

Og så er laksen danskproduceret. Hvilket betyder, at Irma, som den eneste danske detailkæde, går foran med et produkt, der honorerer kundernes efterspørgsel efter dansk produceret og forarbejdet laks. Fra ende til anden.

Dansk laks fra The Old Danish Smokehouse er den gode historie om miljørigtig, bæredygtig og velsmagende dansk laks. Opdrættet i indendørsbassiner i Hirtshals i Nordjylland med miljø og bæredygtighed for øje under hele processen. Hvor affaldsstofferne ved produktionen biver genbrugt som gødnings- og biogasmateriale, mens man i produktionen sikrer genanvendelse af  vandressourcer.

Hele vejen, fra fisken klækkes til den lander på køkkenbordet, er velfærd og kvalitet i højsædet. Under fiskens opdræt i de store bassiner er der fx skabt modstrømsforhold, iltning og temperatur, der svarer til forholdene i havet, der gør, at fisken bliver motioneret, og det samlede resultat bliver en stærk og fast laks med forholdsvis lavt fedtindhold. Når laksen er slagtemoden (ca. 3,5 kg), slagtes den, og bringes straks til røgeriet i Esbjerg, hvor den fileteres, saltes og langtidsrøges over bøgeflis.

Laksen sælges eksklusivt i Irma og er ASC- certificeret, hvilket garanterer et produkt produceret med ansvarligt opdrættede fisk og skaldyr, se mere på www.asc-aqua.org.

Vejledende udsalgspris kr. 169 / 500-700 g samt kr. 40 / 100 g.

For mere info, se Irma.dk/koed-fisk/dansk-laks eller kontakt kategorichef for ferskvarer i Irma Max Schellenbauer på mob. 5159 3852

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.