Irma lancerer dansk opdrættet, røget laks i verdensklasse

Irma har fået en ny fisk på krogen! Dansk opdrættet og forarbejdet laks fra The Old Danish Smokehouse fås nu i Irma fiskedisk, både som helsides og i skiver.

Man kan næsten fornemme den røgede duft af savsmuld og varm røgeovn, når man åbner for emballagen og dufter til Irmas nye laks i sortiment. Det er duften af halehængt kvalitet og gedigent håndværk fra bunden.

Og det er ikke det eneste gode, der er at sige om den nye laks i Irma. Med 101 år på bagen og raffinement af røgvarer gennem fire generationer er laksen fra The Old Danish Smokehouse lig med førsteklasses kvalitet og tilsvarende smag, efterspurgt langt ud over Danmarks grænser.

Og så er laksen danskproduceret. Hvilket betyder, at Irma, som den eneste danske detailkæde, går foran med et produkt, der honorerer kundernes efterspørgsel efter dansk produceret og forarbejdet laks. Fra ende til anden.

Dansk laks fra The Old Danish Smokehouse er den gode historie om miljørigtig, bæredygtig og velsmagende dansk laks. Opdrættet i indendørsbassiner i Hirtshals i Nordjylland med miljø og bæredygtighed for øje under hele processen. Hvor affaldsstofferne ved produktionen biver genbrugt som gødnings- og biogasmateriale, mens man i produktionen sikrer genanvendelse af  vandressourcer.

Hele vejen, fra fisken klækkes til den lander på køkkenbordet, er velfærd og kvalitet i højsædet. Under fiskens opdræt i de store bassiner er der fx skabt modstrømsforhold, iltning og temperatur, der svarer til forholdene i havet, der gør, at fisken bliver motioneret, og det samlede resultat bliver en stærk og fast laks med forholdsvis lavt fedtindhold. Når laksen er slagtemoden (ca. 3,5 kg), slagtes den, og bringes straks til røgeriet i Esbjerg, hvor den fileteres, saltes og langtidsrøges over bøgeflis.

Laksen sælges eksklusivt i Irma og er ASC- certificeret, hvilket garanterer et produkt produceret med ansvarligt opdrættede fisk og skaldyr, se mere på www.asc-aqua.org.

Vejledende udsalgspris kr. 169 / 500-700 g samt kr. 40 / 100 g.

For mere info, se Irma.dk/koed-fisk/dansk-laks eller kontakt kategorichef for ferskvarer i Irma Max Schellenbauer på mob. 5159 3852

Irmas kunder donerer 886.000 kr. til Mødrehjælpen16.4.2018 10:16pressemeddelelse

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. På Irmas populære madmesse i weekenden overrakte Irma med kundernes hjælp hele 886.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde. Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag overrakte hele 886.000 til Mødrehjælpens arbejde. Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Husk Mit Navn, samt fra decembersalget af Irmas eget magasin Krydderiet. Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 748.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris á 10 kroner har bidraget med 138.000 kroner. Samlet giver det en donation på i alt 886.000 kroner, som ifølge Irmas direktør Sør

Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop14.4.2018 16:48pressemeddelelse