Irma-hønen vender hjem i dag

Folkefest for hele familien ved søerne i København i dag, når den ikoniske Irma-høne vender tilbage og igen bliver tændt.

For snart et år siden fløj den ikoniske Irma-høne fra reden på Sortedam Dossering, og tog ud på eventyr. Den lander nu igen på sin vante pind, og det skal fejres.

Irma inviterer derfor til gadefest i dag lørdag d. 26. maj kl. 16.00 – 22.00 på Sortedam Dossering, lige ved hjørnet af Dronning Louises Bro og Nørrebrogade.

Alle er velkomne, og det er  gratis at deltage i festlighederne.

Der vil være underholdning og musik for hele familien på Irma-scenen. Når mørket så småt sænker sig over byen, skal Irma-hønen tændes og det fejres med fællessang.

Den festlige dag og aften vil, ud over de mange indslag på scenen, også byde på rig mulighed for at købe både mad og drikke, slå sig ned ved borde og bænke og nyde det danske forår.

Det overskud festen genererer, vil Irma efterfølgende donere til SMILfonden, der arbejder for at sprede smil hos langvarigt og alvorligt syge børn på de danske hospitaler.

Læs mere på www.irma.dk/irmahonen

Hvor: Sortedam Dossering ved Dronning Louises Bro

Hvornår: Lørdag den 26. maj kl. 16.00 – 22.00

For yderligere info kontakt: Rikke Hyldsberg Søgaard // mail: rikke.hyldsberg.soegaard@irma.dk // mobil: 5159 3832

Start Slut Optræden

Program:

16.00 16.15 Velkomst ved direktør Søren Steffensen, Irma

16.15 17.00 BRO

17.15 17.45 Bugtaler Sine og Frække Rikke.

18.00 18.30 Joakim Ingversen og Monster

18.55 19.25 Bastian

19.45 20.30 Magnus Tempels

20.45 21.30 Annika Aakjær

21.30 22.00 Hønen tændes. Søren Steffensen holder tale.

Og der synges fællessang. V. Magnus Tempels: Hjerter Dame af Kim Larsen – mens alle holder små lysende æg.

22.00 Slut

Coop og Cofoco bag fremtidens færdigretter22.10.2018 07:10pressemeddelelse

Med en ny serie af italienske retter vil Cofoco Food og Coop sammen sætte en ny standard for, hvordan færdigretter kan smage, se ud og opleves. De fire første retter i serien kan nu fås i Irma, Kvickly, SuperBrugsen og Coop.dk MAD. ”Efter utallige tests, smagninger og forsøg er vi nået et resultat, som vi er meget stolte over. Et resultat hvor alt fra emballagens udtryk til madens udseende og smag er af den højeste kvalitet og er med til at sikre, at måltidet virkelig kommer til sin ret,” siger adm. direktør Kåre Find Nielsen, Cofoco Food. ”Den moderne forbruger stiller stadig større krav til den mad, de køber færdig i supermarkedet. Det er ikke længere nok, at det er nemt og hurtigt at tilberede. Smagen skal også være i orden, og det er den i den grad i denne serie,” siger Sylvester Vantore, kategoriplanlægger i Coop. Serien består i første omgang af 4 retter: Svamperisotto kogt på Arborio ris rørt med Grand Padano og cremet mascarpone samt stegte svampe, Spaghetti med sicilianske kød

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse