Irma-hønen vender hjem i dag

Folkefest for hele familien ved søerne i København i dag, når den ikoniske Irma-høne vender tilbage og igen bliver tændt.

For snart et år siden fløj den ikoniske Irma-høne fra reden på Sortedam Dossering, og tog ud på eventyr. Den lander nu igen på sin vante pind, og det skal fejres.

Irma inviterer derfor til gadefest i dag lørdag d. 26. maj kl. 16.00 – 22.00 på Sortedam Dossering, lige ved hjørnet af Dronning Louises Bro og Nørrebrogade.

Alle er velkomne, og det er  gratis at deltage i festlighederne.

Der vil være underholdning og musik for hele familien på Irma-scenen. Når mørket så småt sænker sig over byen, skal Irma-hønen tændes og det fejres med fællessang.

Den festlige dag og aften vil, ud over de mange indslag på scenen, også byde på rig mulighed for at købe både mad og drikke, slå sig ned ved borde og bænke og nyde det danske forår.

Det overskud festen genererer, vil Irma efterfølgende donere til SMILfonden, der arbejder for at sprede smil hos langvarigt og alvorligt syge børn på de danske hospitaler.

Læs mere på www.irma.dk/irmahonen

Hvor: Sortedam Dossering ved Dronning Louises Bro

Hvornår: Lørdag den 26. maj kl. 16.00 – 22.00

For yderligere info kontakt: Rikke Hyldsberg Søgaard // mail: rikke.hyldsberg.soegaard@irma.dk // mobil: 5159 3832

Start Slut Optræden

Program:

16.00 16.15 Velkomst ved direktør Søren Steffensen, Irma

16.15 17.00 BRO

17.15 17.45 Bugtaler Sine og Frække Rikke.

18.00 18.30 Joakim Ingversen og Monster

18.55 19.25 Bastian

19.45 20.30 Magnus Tempels

20.45 21.30 Annika Aakjær

21.30 22.00 Hønen tændes. Søren Steffensen holder tale.

Og der synges fællessang. V. Magnus Tempels: Hjerter Dame af Kim Larsen – mens alle holder små lysende æg.

22.00 Slut

Thise Mejeri fylder 30 – og fejrer sølvbryllup med Coop6.8.2018 12:15pressemeddelelse

Et af dansk dagligvarehandels lykkeligste forhold runder i august et skarpt hjørne. Da fejrer Thise Mejeri og Coop, at de har samarbejdet i 25 år. Samtidig fylder det økologiske mejeri på Salling 30 år. I løbet af de 25 år har samarbejdet udviklet sig fra at omfatte et enkelt produkt til nu at omfatte 175 produkter, hvoraf mange har været nyskabende og sat nye standarder i køledisken: Jersey Minimælk, Skyr, Vesterhavsosten og senest Græsmælk er blot nogle eksempler på de nyskabende mejeri-produkter, som Thise og Coop har gjort til salgssucceser, der har ændret udvalget af mejerivarer. ”Samarbejdet mellem os og Thise har alt det vi ønsker, når vi siger, at vi vil være ”Sammen om bedre mad”. De går nye veje, de skaber produkter med ekstra kvalitet, de har hjertet med i alt hvad de gør – og så er de dejlige at samarbejde med,” siger adm. direktør Peter Høgsted, Coop. Thise Mejeri er på de 30 år gået fra en omsætning på nul til en milliard kr. årligt, hvor Coop står for den største del. Si

Borger-finansieret Brugs åbner med et brag1.8.2018 05:20pressemeddelelse