Irma-hønen vender hjem i dag

Folkefest for hele familien ved søerne i København i dag, når den ikoniske Irma-høne vender tilbage og igen bliver tændt.

For snart et år siden fløj den ikoniske Irma-høne fra reden på Sortedam Dossering, og tog ud på eventyr. Den lander nu igen på sin vante pind, og det skal fejres.

Irma inviterer derfor til gadefest i dag lørdag d. 26. maj kl. 16.00 – 22.00 på Sortedam Dossering, lige ved hjørnet af Dronning Louises Bro og Nørrebrogade.

Alle er velkomne, og det er  gratis at deltage i festlighederne.

Der vil være underholdning og musik for hele familien på Irma-scenen. Når mørket så småt sænker sig over byen, skal Irma-hønen tændes og det fejres med fællessang.

Den festlige dag og aften vil, ud over de mange indslag på scenen, også byde på rig mulighed for at købe både mad og drikke, slå sig ned ved borde og bænke og nyde det danske forår.

Det overskud festen genererer, vil Irma efterfølgende donere til SMILfonden, der arbejder for at sprede smil hos langvarigt og alvorligt syge børn på de danske hospitaler.

Læs mere på www.irma.dk/irmahonen

Hvor: Sortedam Dossering ved Dronning Louises Bro

Hvornår: Lørdag den 26. maj kl. 16.00 – 22.00

For yderligere info kontakt: Rikke Hyldsberg Søgaard // mail: rikke.hyldsberg.soegaard@irma.dk // mobil: 5159 3832

Start Slut Optræden

Program:

16.00 16.15 Velkomst ved direktør Søren Steffensen, Irma

16.15 17.00 BRO

17.15 17.45 Bugtaler Sine og Frække Rikke.

18.00 18.30 Joakim Ingversen og Monster

18.55 19.25 Bastian

19.45 20.30 Magnus Tempels

20.45 21.30 Annika Aakjær

21.30 22.00 Hønen tændes. Søren Steffensen holder tale.

Og der synges fællessang. V. Magnus Tempels: Hjerter Dame af Kim Larsen – mens alle holder små lysende æg.

22.00 Slut

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134

Coop og YouSee i nyt partnerskab14.6.2018 08:00pressemeddelelse