Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose.

De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden.

”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer.   De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold..

Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold.

”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man genbruger sin pose så mange gange som muligt,” siger Signe Frese, CSR- direktør i Coop

Når posen er brugt op, kan den genanvendes som blød plast og blive til nye poser.

Initiativet sker som et første skridt i at realisere Irmas ambitiøse emballage strategi.

Posen koster 25 øre mere end de almindelige.

Yderligere information: CSR-direktør Signe Frese, 3091 9246 / signe.frese@coop.dk

Coop.dk udfordrer discount på økologi-priser23.4.2019 00:00:00 CESTPressemeddelelse

Det bliver nu muligt at få leveret økologiske varer direkte til døren til samme pris som i discountbutikkerne. Det er Coop.dk MAD, der lancerer knapt 300 nye varer til samme priser som i fakta, hvoraf over 200 af dem er økologiske. ”Vores kunder går mere op i økologi end landsgennemsnittet. Derfor har det altid været afgørende for os at have et stort udvalg af økologiske varer. Men vi vil også gerne tilbyde økologi til lavere priser. Vi gør derfor op med, at det skal være dyrere at købe økologi på nettet,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD. Derfor lancerer Coop.dk MAD serien af økologiske/miljømærkede kvalitetsvarer fra Fakta, 365, til samme pris som i discountkæden. Varerne, som vil være alt lige fra økologisk mælk og avocado til pasta og personlig pleje, kan bestilles her i dag: https://mad.coop.dk/ https://mad.coop.dk/ Coop.dk MAD åbnede i 2016 med ”alt det bedste fra Coop” i form af ca. 8.000 forskellige dagligvarer, herunder også de bedste og mest populære Irma-