Irma går i gang med en stor omstilling til urban kæde

I forbindelse med Irmas nye strategi ”Det Urbane Irma 2018-2022”, som koncentrerer sig om at gøre mere for de københavnske kunder, lukker kæden en række butikker.(”Urban” er defineret som Storkøbenhavn, Nordsjælland og der hvor Københavnerne opholder sig i fritiden og kører hen, når de har fri fra arbejde.)

Det er butikker, der dels ikke passer ind i den nye strategi, dels giver underskud. Og som det derfor ikke giver mening at investere mange penge i.

”Irma skal være noget særligt, og vi tror ikke på, at vi kan være noget særligt for alle. Derfor har vi valgt at koncentrere os om de kunder, der i særlig grad går op i henholdsvis økologi, dyrevelfærd, vegetar- og plantebaseret fødevarer, i livsnydelse og madglæde samt nye varer. Det er kunder, der primært findes i København og andre storbyer, og derfor koncentrerer vi kræfterne her,” siger Irmas direktør, Søren Steffensen.

Til gengæld vil kendte og klassiske Irma-varer i fremtiden komme til salg i andre kanaler: I Kvickly og SuperBrugsen uden for København – samt som hidtil online på coop.dk: mad.coop.dk/irma.

”Der er Irma-elskere over hele Danmark. Ved at åbne ”butikker-i-butikken” kan vi tilgodese kunderne uden for København – samt tilføre Kvickly og SuperBrugsen en ekstra, unik kvalitet,” siger Søren Steffensen.

Det er disse 11 butikker, der lukker:

Taastrup, Værløse, Roskildevej (Valby), Sundbyvester Pl., Virum, Frederikssund, Slagelse, Holbæk, Næstved, Ringsted og Valby Langgade 24

Medarbejderne i de berørte butikker er orienteret og vil i videst muligt omfang blive tilbudt job andre steder i Irma og Coop. Butikkerne vil fungere normalt den kommende måned, og vil have sidste åbningsdag senest 8. april.

Den første nye Irma-butik åbner allerede 8. marts i Hellerup. Og en af kædens største butikker, Østerport, åbner i januar 2019 med det nye koncept 100 procent udfoldet.

Det Urbane Irma betyder en omfattende modernisering af kæden, så de i højere grad fremstår som et madhus med et Irma supermarked. Det betyder, at der vil åbne ”street-kitchen”/deli´er - med mange flere færdige madløsninger af høj kvalitet. Der vil være specialafdelinger for vegetarer og veganere og der vil være langt flere varer, man ikke kan få andre steder. Irma skal igen være noget særligt.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse