Irma åbner i Illum igen

Efter to års fravær vender Irma nu tilbage i Illum.

Omkring 1. september åbner Illum et flagskibssupermarked i stormagasinet på Strøget i København. Det bliver placeret, hvor det italienske fødevaremarked Eataly har ligget, siden Irma forlod Illum i 2016.

”Vi er meget glade for at komme tilbage. Siden vi meldte lukningen ud, har vi modtaget ekstremt mange henvendelser fra kunder i det indre København, der har ønsket os tilbage. Derfor er vi meget tilfredse med, at vi har kunnet indgå denne aftale med Illum, der giver os mulighed for at åbne en butik med alt det bedste, Irma kan,” siger direktør for Irma, Søren Steffensen.

I Illum siger adm. direktør Jeanette Aaen:

”Vi er naturligvis glade for at byde velkommen til Irma, som passer perfekt ind i ILLUM's vision og strategi om at skabe en stærk kvalitetsoplevelse med de bedste varer for alle. Vi ved, at Irma er en seriøs spiller, som har en stærk ekspertise indenfor købsoplevelser og kapaciteten til at udfolde dette spændende nye koncept.”

Kunderne kommer til at opleve, at deres Irma i Illum er et madhus med et Irma supermarked. Det betyder, at der vil åbne deli´er - med mange flere færdige madløsninger af høj kvalitet. Der vil være specialafdelinger for vegetarer og veganere.

”Men først og fremmest vil det være med det københavnerne elsker ved Irma: Klassiske Irma-varer, høj kvalitet og god kundeservice,” siger Søren Steffensen.

Håndværkerne går nu i gang med at bygge det nye Irma i Illum. Den præcise åbningsdag offentliggøres senere.

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske