Irma åbner i Illum igen

Efter to års fravær vender Irma nu tilbage i Illum.

Omkring 1. september åbner Illum et flagskibssupermarked i stormagasinet på Strøget i København. Det bliver placeret, hvor det italienske fødevaremarked Eataly har ligget, siden Irma forlod Illum i 2016.

”Vi er meget glade for at komme tilbage. Siden vi meldte lukningen ud, har vi modtaget ekstremt mange henvendelser fra kunder i det indre København, der har ønsket os tilbage. Derfor er vi meget tilfredse med, at vi har kunnet indgå denne aftale med Illum, der giver os mulighed for at åbne en butik med alt det bedste, Irma kan,” siger direktør for Irma, Søren Steffensen.

I Illum siger adm. direktør Jeanette Aaen:

”Vi er naturligvis glade for at byde velkommen til Irma, som passer perfekt ind i ILLUM's vision og strategi om at skabe en stærk kvalitetsoplevelse med de bedste varer for alle. Vi ved, at Irma er en seriøs spiller, som har en stærk ekspertise indenfor købsoplevelser og kapaciteten til at udfolde dette spændende nye koncept.”

Kunderne kommer til at opleve, at deres Irma i Illum er et madhus med et Irma supermarked. Det betyder, at der vil åbne deli´er - med mange flere færdige madløsninger af høj kvalitet. Der vil være specialafdelinger for vegetarer og veganere.

”Men først og fremmest vil det være med det københavnerne elsker ved Irma: Klassiske Irma-varer, høj kvalitet og god kundeservice,” siger Søren Steffensen.

Håndværkerne går nu i gang med at bygge det nye Irma i Illum. Den præcise åbningsdag offentliggøres senere.

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134

Coop og YouSee i nyt partnerskab14.6.2018 08:00pressemeddelelse

Nyt partnerskab giver de1,7 million medlemmer af Coop bonus på mobiltelefoni hos Danmarks største teleselskab, YouSee. Bonusaftalen er første resultat af det nye partnerskab mellem Coop og YouSee, hvor den fælles ambition er at give danskerne adgang til attraktive mobilpakker med endnu flere fordele. ”Vi er glade for aftalen, fordi den indebærer, at vores medlemmer altid har adgang til de mest tidssvarende løsninger inden for mobiltelefoni. Coop og vores medlemsprogram skal favne den danske husstand og dets udgifter – her er telefoni centralt. YouSee og Coop har samme høje digitale niveau, hvorfor vores muligheder og fremtid er ret spændende” siger direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag. Også hos YouSee er man begejstrede for den nye aftale. ”Vores kunder bliver mere og mere digitale, og derfor giver det rigtig god mening for os at samarbejde med Coop, der ligesom os har fokus på den digitale kundeoplevelse. Vi er glade for, at vores kunder nu ikke kun får

Coop går på børsen med ny investeringsforening13.6.2018 09:29pressemeddelelse

Coop Opsparing er navnet på Danmarks nye investeringsforening, som fra denne uge er noteret på Københavns Fondsbørs. Med det mål at sikre alle danskere adgang til, billige, enkle og ansvarlige investeringer bliver Coop Opsparing et alternativ til de etablerede foreninger. Der vil fra begyndelsen være 3 afdelinger i Coop Opsparing med hver sin risiko-profil. De hedder: Modig Moderat Forsigtig ”Der er et behov for at få finansielle produkter, der er forståelige, enkle og med mindre gebyrer,” siger formanden for Coop Opsparing, Lasse Bolander. Coop Opsparing investerer størstedelen af porteføljen i ETF-fonde (en investeringsfond, der ikke forsøger at slå markedet, men følger det). Værdipapirerne er udvalgt ud fra deres ESG-rating (Enviromental, Social, Governance), der bl.a. vurderer bæredygtighed og social ansvarlighed. På den måde er det muligt at lade sparepengene gro med god samvittighed. Coop Opsparing´s 3 afdelinger er noteret på Københavns Fondsbørs og kan handles for både frie- og

Fakta åbner nyt flagskib i Køge12.6.2018 14:06pressemeddelelse

Torsdag den 14. juni kl. 8 åbner Fakta sin nyeste butik. Det sker i et nyt område ved Køge Station. Den knap 700 kvm. store butik indeholder udover de kendte F16-elementer (stort udvalg af convenience, økologi og frisk brød) også som en af de første butikker, Bip & Betal. Her kan medlemmerne af Coop slippe uden om kassekøen ved selv at scanne varerne med deres telefon via deres Coop App. ”Med en central placering i det nye, trafikerede område omkring Køge Station, med de velprøvede koncepter, der gør Fakta til mere hverdagssupermarked frem for discountbutik, og med en dygtig ledelse og medarbejderstab, har vi store forventninger til butikken,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen. Det er butikschef Hans Olsgaard, der står i spidsen for den nye butik. Med 21 års erfaring i Fakta, hører han til kædens mest rutinerede. Butikken i Køge er indrettet, så det er nemt og hurtigt at handle færdigt, uanset om det er til morgenmad, frokost eller aftensmad. Og udvalget af kvalitetsv