Irma åbner i Illum igen

Efter to års fravær vender Irma nu tilbage i Illum.

Omkring 1. september åbner Illum et flagskibssupermarked i stormagasinet på Strøget i København. Det bliver placeret, hvor det italienske fødevaremarked Eataly har ligget, siden Irma forlod Illum i 2016.

”Vi er meget glade for at komme tilbage. Siden vi meldte lukningen ud, har vi modtaget ekstremt mange henvendelser fra kunder i det indre København, der har ønsket os tilbage. Derfor er vi meget tilfredse med, at vi har kunnet indgå denne aftale med Illum, der giver os mulighed for at åbne en butik med alt det bedste, Irma kan,” siger direktør for Irma, Søren Steffensen.

I Illum siger adm. direktør Jeanette Aaen:

”Vi er naturligvis glade for at byde velkommen til Irma, som passer perfekt ind i ILLUM's vision og strategi om at skabe en stærk kvalitetsoplevelse med de bedste varer for alle. Vi ved, at Irma er en seriøs spiller, som har en stærk ekspertise indenfor købsoplevelser og kapaciteten til at udfolde dette spændende nye koncept.”

Kunderne kommer til at opleve, at deres Irma i Illum er et madhus med et Irma supermarked. Det betyder, at der vil åbne deli´er - med mange flere færdige madløsninger af høj kvalitet. Der vil være specialafdelinger for vegetarer og veganere.

”Men først og fremmest vil det være med det københavnerne elsker ved Irma: Klassiske Irma-varer, høj kvalitet og god kundeservice,” siger Søren Steffensen.

Håndværkerne går nu i gang med at bygge det nye Irma i Illum. Den præcise åbningsdag offentliggøres senere.

Yderligere information:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Apoteker rykker ind i Kvickly23.5.2019 11:30:00 CESTPressemeddelelse

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden APOTEKEREN og Kvickly. Det første åbner i Kvickly i Slotscentret i Holbæk 12. juni. Det næste åbner i Kvickly Grindsted 1. november. Og flere andre er på vej. Det sker som led i en rammeaftale mellem APOTEKEREN og Coop, som blev indgået sidste år, som den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Apoteket i Kvickly er en filial af Holbæk Løve Apotek. Det bliver bemandet med faguddannet personale, farmakonomer og farmaceuter og vil have fuldt sortiment. Apoteket har åbent alle hverdage fra 9.30-18 og lørdag 10-14. Kvickly og APOTEKEREN forventer, at der vil komme en række apoteker i løbet af det kommende år. I forvejen har Kvickly apotek i 15 andre varehuse. ”Det gør hverdagen lettere for vores kunder, når de kan de kan klare deres apoteksindkøb samtidig med, at de er ude at købe ind i Kvickly. Og dermed bidrager det til, at vi bliver et endnu mere attraktivt sted at komme,” siger kædedirektør Allan Kristof

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 201920.5.2019 05:30:00 CESTPressemeddelelse

Coop deltager med stærkt program for både store og små på Naturmødet i Hirtshals. De medlemsvalgte bestyrelser fra Kvickly Hjørring, SuperBrugsen Hirtshals, Dagli’Brugsen Bindslev og Dagli’Brugsen Tornby står som tidligere år bag aktiviteterne på stand nr. 49. Coop har udviklet en af verdens måske mest ambitiøse emballagestrategier, og netop ”bæredygtig emballage” er hovedtemaet i dette års debatter og oplæg. Der vil også være aktiviteter for de helt unge deltagere, når elever fra Hirtshals Skole sammen med folkene bag Coops skolekontakt og lokale bestyrelsesmedlemmer bygger Skrotrobotter ud af emballageaffald. Det er lokale kræfter, der står for det praktiske arrangement, men Naturmødet har høj prioritet i hovedkvarteret i Albertslund. Derfor kommer en række fagpersoner fra Coop og bidrager til spændende oplæg og debatter om bæredygtighed i dagligvarehandlen – både på Coops egen stand og på de store scener. Bestyrelsen for andelsfællesskabet Coop amba kommer også til Hirtshals, og for

Kvickly åbner nyt varehus i Vejle15.5.2019 16:00:00 CESTPressemeddelelse

Kvickly har indgået aftale med NPV A/S om etablering af et helt Kvickly varehus på Gammelhavn i Vejle. Der bliver tale om en flytning af det varehus, Kvickly har haft i Bryggen siden etableringen i 2008. ”Med aftalen om etablering på Gammelhavn får vi en optimal placering i Vejle, trafikalt nemt at komme til med parkeringspladser lige ved indgangen og muligheden for at præsentere det bedst og mest moderne inden for dansk dagligvarehandel,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly. Medarbejderne i Kvickly Bryggen flytter med over i det nye varehus, og varehuset i Bryggen vil være åbent helt normalt frem til den dag den nye butik på Gammelhavn slår dørene op. I NPV A/S siger udlejningsdirektør Line Højvang Christiansen om aftalen med Kvickly: ”Vi er glade for, at få Kvickly ind på den meget markante og centrale placering i Vejle, hvor butikken får en fantastisk synlighed og tilgængelighed fra Fredericiavej med gode parkeringsforhold for kunderne. Kvickly vil med sin tilstedeværels