IRM overtager undersøgelsen af det danske reklamemarked
IRM løser en tilsvarende opgave i Sverige og Norge, og den erfaring ønsker parterne i Danmark at drage nytte af og dermed tilbyde medlemmerne flere og hyppigere rapporter med fokus på udviklingen på reklamemarkedet.
Parterne har siden 2018 opbygget et godt samarbejde om reklamestatistikken, og nu tager de et yderlige skridt for at sikre en langsigtet, solid og præcis opgørelse over reklameforbruget. Inden for rammerne af samarbejdet starter IRM et Advisory Board, hvor Danske Medier Research og KreaKom får en central rolle sammen med andre interesserede aktører på reklamemarkedet. Samtidigt vil Danske Medier Research fortsat stå for de dele af dataindsamlingen, som vedrører Danske Mediers medlemmer. Det giver reklamestatistikken en høj grad af den nødvendige kontinuitet.
”I Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse glæder vi os til samarbejdet og den viden , som IRM vil tilføre det danske reklamemarked”, udtaler formand Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier Research.
”IRM ser frem til at lancere en udvidet undersøgelse af de danske reklameinvesteringer med kvartalsrapporter og to årlige prognoser som grundlag. Det giver nye muligheder for mediehuse, annoncører og bureauer at følge udviklingen. Derudover gør samarbejdet det muligt fremover at give et samlet og sammenligneligt billede af hele det skandinaviske reklamemarked via IRM:s statistikdatabase og rapporter”, siger Madeleine Thor, VD på IRM.
”Vi har i Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse leveret solide analyser til det danske reklamemarked i en del år nu, men jeg er overbevist om, at vi med det nye setup får endnu bedre og hyppigere analyser, til gavn for os alle”, siger Charlie Stjerneklar, adm. direktør, Kreativitet & Kommunikation
For yderligere information:
Marianne Bugge Zederkof, Danske Medier Research, +45 20765099
Charlie Stjerneklar, Kreativitet & Kommunikation, +45 22685454
Madeleine Thor, IRM, +46 (0) 733585741
Information om Danske Medier
Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse blev stiftet i 2015 med det primære formål at tilvejebringe den årlige statistik over det danske reklamemarked. Foreningen består af Danske Medier, Danske Medier Research og Kreativitet & Kommunikation.
IRM er et uafhængigt, selvfinansieret institut, hvis formål er kontinuerligt at undersøge og kortlægge reklame- og mediemarkedet i Norden. Med denne intention gennemfører IRM analyser og prognoser vedrørende reklamemarkedernes udvikling.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Otte principper for fremtidens mediestøtte21.11.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske Mediers bestyrelse har netop vedtaget otte principper for fremtidens mediestøtte. Principperne er Danske Mediers bidrag til det igangværende arbejde i Kulturministeriets udvalg for fremtidens mediestøtte, som skal komme med anbefalinger til, hvordan det nuværende mediestøttesystem kan moderniseres.
Dagspressens Fond støtter ny specialepris og uddeler 325.000 kroner14.11.2024 11:30:33 CET | Pressemeddelelse
Dagspressens Fond har netop givet bevillinger til projekter på i alt 325.400 kroner. Blandt andet til en ny årlig pris for bedste speciale inden for journalistik.
Jobindex og Danske Medier anker dom i retssag mod Google25.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dommen, som frifandt Google for at krænke Jobindex' rettigheder, ankes af Danske Medier og Jobindex. Ankesagen skal rette op på en juridisk forkert vurdering.
Årets vindere af Anders Bording Priserne hyldet for innovative fortælleformater og dybdegående journalistik12.9.2024 18:13:40 CEST | Pressemeddelelse
Vinderne af årets udgave af Anders Bording Priserne er netop offentliggjort. Fælles for årets prismodtagere er deres evne til at engagere deres målgrupper, nytænke journalistiske formater og sætte relevante emner til debat.
Danske Medier og DPCMO: Lancering af Googles AI Overview er ikke mulig i Danmark2.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
De frie medier har ikke tilladt anvendelsen af deres indhold i Googles AI Overview. Derfor kan Google ikke lancere søgeværktøjet drevet af kunstig intelligens i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum