Insektsnacks i Irma

Irma sætter ekstra krydderi på mellemmåltiderne - med insektsnacks i mundrette bidder, der indeholder spiselige insekter i form af mel fra enten fårekyllinger eller buffalo-orme

Nu kan man i bogstaveligste forstand spise sig til mere bæredygtighed og et bedre klima…

Irma lancerer i samarbejde med Dare to Eat to nye delikate og næringsrige snacks, der udover salt og chili sætter yderligere krydderi til den lille sult på farten, i sportsklubben – eller ved køkkenbordet, hvis man er sulten her og nu.

De nye dristige Dare Squares er en ny energisnack, der udover chokolade, dadler og peanuts indeholder en helt særlig ingrediens: Spiselige insekter i form af mel fra enten fårekyllinger eller buffalo-orme.

Dare Squares med fårekylling Indeholder økologisk medjool-dadler, chili og mørk chokolade og fårekyllinger, der dufter af popcorn og har dybe komplekse smagsnuancer af umami, der går fint hånd i hånd med den kraftige mørke chokolade og det lille spark af chili. En pakke Dare Squares indeholder mere end 52 fårekyllinger, som er fyldt med proteiner samt nærende fedtstoffer og sunde vitaminer. Vejledende udsalgspris 35 kr. / 45 g.

Dare Squares med buffalo-orme Indeholder buffalo-ormemel, økologiske peanuts og medjool-dadler. Smagen af buffalo-orme minder om ristede nødder og komplimenterer perfekt den let saltede peanutbutter og dadlernes naturlige sødme. En pakke Dare Squares indeholder omkring 300 orme, der bidrager med et naturligt højt proteinindhold og sunde, nærende fedtstoffer. Vejledende udsalgspris 35 kr. / 45 g.

Fra larve-risotto til insektsnacks

Bag de eksotiske snacks står to modige kvinder; Malena Sigurgeirsdottir og Jessica Buhl-Nielsen. Deres historie starter i en kenyansk landsby, hvor Malena skriver speciale om spiselige insekter som potentiel superfood mod fejlernæring og klimaforandringer. Her bliver termitter høstet i det vilde og set som en delikatesse dyrere end kød.

Malena møder iværksætteren Jessica og byder hende på larve-risotto og en snak om insekternes store potentiale. Sammen bliver de enige om behovet for at udvikle en mere bæredygtig madkultur og Dare to Eat ser dagens lys. For mere information, kontakt Kategorichef hos Irma Leif Larsen, mob. 5159 3882 eller Malena Sigurgeirsdottir fra Dare to Eat på mob. 3113 0775 eller mail: info@daretoeat.dk

Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik6.9.2017 12:00pressemeddelelse

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger. Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter. - Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i. Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % si