Insektsnacks i Irma

Irma sætter ekstra krydderi på mellemmåltiderne - med insektsnacks i mundrette bidder, der indeholder spiselige insekter i form af mel fra enten fårekyllinger eller buffalo-orme

Nu kan man i bogstaveligste forstand spise sig til mere bæredygtighed og et bedre klima…

Irma lancerer i samarbejde med Dare to Eat to nye delikate og næringsrige snacks, der udover salt og chili sætter yderligere krydderi til den lille sult på farten, i sportsklubben – eller ved køkkenbordet, hvis man er sulten her og nu.

De nye dristige Dare Squares er en ny energisnack, der udover chokolade, dadler og peanuts indeholder en helt særlig ingrediens: Spiselige insekter i form af mel fra enten fårekyllinger eller buffalo-orme.

Dare Squares med fårekylling Indeholder økologisk medjool-dadler, chili og mørk chokolade og fårekyllinger, der dufter af popcorn og har dybe komplekse smagsnuancer af umami, der går fint hånd i hånd med den kraftige mørke chokolade og det lille spark af chili. En pakke Dare Squares indeholder mere end 52 fårekyllinger, som er fyldt med proteiner samt nærende fedtstoffer og sunde vitaminer. Vejledende udsalgspris 35 kr. / 45 g.

Dare Squares med buffalo-orme Indeholder buffalo-ormemel, økologiske peanuts og medjool-dadler. Smagen af buffalo-orme minder om ristede nødder og komplimenterer perfekt den let saltede peanutbutter og dadlernes naturlige sødme. En pakke Dare Squares indeholder omkring 300 orme, der bidrager med et naturligt højt proteinindhold og sunde, nærende fedtstoffer. Vejledende udsalgspris 35 kr. / 45 g.

Fra larve-risotto til insektsnacks

Bag de eksotiske snacks står to modige kvinder; Malena Sigurgeirsdottir og Jessica Buhl-Nielsen. Deres historie starter i en kenyansk landsby, hvor Malena skriver speciale om spiselige insekter som potentiel superfood mod fejlernæring og klimaforandringer. Her bliver termitter høstet i det vilde og set som en delikatesse dyrere end kød.

Malena møder iværksætteren Jessica og byder hende på larve-risotto og en snak om insekternes store potentiale. Sammen bliver de enige om behovet for at udvikle en mere bæredygtig madkultur og Dare to Eat ser dagens lys. For mere information, kontakt Kategorichef hos Irma Leif Larsen, mob. 5159 3882 eller Malena Sigurgeirsdottir fra Dare to Eat på mob. 3113 0775 eller mail: info@daretoeat.dk

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig